Dubious Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Sånn midt-på-treet kjøring og kan ikke se at noe ulovlig har blitt gjort Hadde det derimot vært en politibil så hadde den ikke blitt forbikjørt Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Ser slike manøvre dagligdags, legger ut i tråden en gang i blant for å holde liv i tråden. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Sånn midt-på-treet kjøring og kan ikke se at noe ulovlig har blitt gjort Hadde det derimot vært en politibil så hadde den ikke blitt forbikjørt Litt motsigende utsagn? Hvorfor hadde han ikke kjørt forbi politibilen på samme måte? Fordi han gjorde noe ulovlig? 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Litt motsigende utsagn? Hvorfor hadde han ikke kjørt forbi politibilen på samme måte? Fordi han gjorde noe ulovlig? Du vet at folk har en overdreven respekt for politiet? Jeg har mang en gang kjørt forbi politiet der de holder 88km/t i 90-sona og alle andre biler legger seg som en hale bak.. Jeg legger da cruisekontrollen på ca 95 (reell hastighet) og cruiser fra de. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Uavhengig så viser det at man er usikker i sin egentlige avgjørelse og velger å avstå handlingen. Du derimot er sikker i at din avgjørelse ikke bryter loven og dermed kjører tydeligvis forbi. Hvorfor gjennomføre en handling der du er usikker i om det faktisk er ihht. gjeldende lovverk? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Uavhengig så viser det at man er usikker i sin egentlige avgjørelse og velger å avstå handlingen. Du derimot er sikker i at din avgjørelse ikke bryter loven og dermed kjører tydeligvis forbi. Hvorfor gjennomføre en handling der du er usikker i om det faktisk er ihht. gjeldende lovverk? Neida, når jeg kjører i 95km/t i 90-sona er jeg helt sikker på at jeg bryter loven.. Jeg er bare relativt sikker på at de ikke gidder å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hvis du ligger i 95 på nåla så ligger du nok i ~90ish. er vel fom. 4 over om de har kalibrert "laser", må de ta på tid/avstand, evt. sitt eget speedometer så har man enda større marginer å gå på. De fleste uniformerte, ihvertfall som jeg kjenner til, har ikke "laser" i bilene. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Men, hvis vi skal linke dette opp mot det som faktisk diskuteres så er vel "95"km/t i 90 sone ikke like ille som å kutte slik det ble gjort? Fom. 90 er det vel krav om midtdeler osv. så skadepotensialet å ligge i 95 kan ikke sammenliknes det med det som skjedde i videoen med tanke på bl.a oversikt osv. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 I dag kjørte jeg på den rampen som er vist på denne omdiskuterte filmen. Veldig fristende og udramatisk å kutte den svingen ihvertfall. Er man litt våken og holder et øye med trafikk som kommer fra broen, så klarer man fint å flyte behagelig bort til rundkjøringen ^^ 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hvis du ligger i 95 på nåla så ligger du nok i ~90ish. Hvilken del av reell som jeg skrev i det opprinnelige innlegget om denne hastigheten var så vanskelig å forstå? Jeg vet svært godt hva misvisningen er (Ca 1km/t hele veien fra 80km/t til 120km/t) på speedometeret i min bil. Jeg holder ved slike anledninger 5km/t høyere hastighet enn lovlig, det vil si at jeg setter cruisekontrollen på 96km/t i 90-sone og da holder 95km/t. er vel fom. 4 over om de har kalibrert "laser", må de ta på tid/avstand, evt. sitt eget speedometer så har man enda større marginer å gå på. De fleste uniformerte, ihvertfall som jeg kjenner til, har ikke "laser" i bilene. Laser i bilene har vel ingen av de, men police pilot brukes i mange tilfeller og er i en del patruljebiler både med og uten uniform. Vedr. marginer omtales dette i diverse instrukser, GP 4027 er mest aktuell i dette tilfellet. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 (endret) Men, hvis vi skal linke dette opp mot det som faktisk diskuteres så er vel "95"km/t i 90 sone ikke like ille som å kutte slik det ble gjort? Fom. 90 er det vel krav om midtdeler osv. så skadepotensialet å ligge i 95 kan ikke sammenliknes det med det som skjedde i videoen med tanke på bl.a oversikt osv. Ikke noe krav om midtdeler i 90 sone. Men ÅDTen må ikke være for høy. Endret 10. juni 2017 av ITtraktor Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 ÅDT? ÅDT — ÅrsDøgnTrafikk 2 Lenke til kommentar
DD- Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Ser ikke så mye for tiden, men kom over dette i dag. https://www.youtube.com/watch?v=0HKuNo5UDUE&feature=youtu.be Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 En ganske uskyldig forseelse 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Minimal ulykkesrisiko. Men hadde UP observert det hadde de hevdet det var livsfarlig! 1 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Var det ikke en annen her som postet en video av nøyaktig det samme for en stund siden? På samme sted også, bare at han kom fra samme vei som han som tok usving. Endret 13. juni 2017 av Sjulimann Lenke til kommentar
DD- Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Var det ikke en annen her som postet en video av nøyaktig det samme for en stund siden? På samme sted også, bare at han kom fra samme vei som han som tok usving. Du tenker nok på denne. Akkurat samme sted og retning. 1 Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 https://www.budstikka.no/buss/nettbuss/kollektivtransport/reagerer-pa-hasardios-buss-manover-dette-er-helt-uakseptabelt/s/5-55-500895 Buss som kutter rundkjøringa, passe drøyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå