Snylter Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 I den videoen der ser jeg en som begynner å redusere hastigheten for tidlig. 3 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Så i stedet for å ligge bak noen som kjører 10 km/t under - i 5 sekunder - så er det innafor å slenge seg inn foran på den måten? 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Jeg synes ikke det var en spesielt stygg manøver. Å senke hastigheten for tidlig er en feil svært mange gjør, det virker ikke som du tok den helt. 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Har du kjørt denne avkjøringen før? Det er ikke forsvarlig å ligge i hverken 100 eller 110 gjennom den svingen der. Hvis man uansett skal svinge av veien, hvorfor ikke ligge bak og vente de få sekundene når du uansett kommer til å måtte senke farten etter avkjøring? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Så ut som han kom inn i svingen litt vel fort ja (kjører litt over evne?). Men med tanke på at han tydeligvis heller ikke tråkket på bremsepedalen, var det normal rutine? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Har du kjørt denne avkjøringen før? Det er ikke forsvarlig å ligge i hverken 100 eller 110 gjennom den svingen der. Hvis man uansett skal svinge av veien, hvorfor ikke ligge bak og vente de få sekundene når du uansett kommer til å måtte senke farten etter avkjøring? Han lå bak en sjåfør som begynner å senke hastigheten allerede før han kommer til avkjøringen, det i seg selv er grunn til å dra forbi i min verden siden man da kan forvente i overkant defensiv kjøring videre. Ja jeg kjenner avkjøringen og kjørte der senest i april, jeg ville nok kjørt en del raskere enn du gjorde. Legg merke til det enkle faktum at det er kamerabilens adferd jeg kommenterer. 3 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) I overkant aggressivt å kjøre forbi noen i ferd med en avkjøring synes jeg. Så dårlig tid har man da ikke? Skaper bare farlige situasjoner å være så utålmodig. Mange i trafikken som trenger å ta seg en chill pill. Måtte uansett ha stoppet nesten opp pga rundkjøring som kommer rett etter. Så han sparte ikke akkurat mye tid. Å slippe gasspedalen noen meter før en avkjøring er defensiv kjøring? Dummeste jeg har lest på lenge... Endret 6. juni 2017 av TMB 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Evil-Duck Skrevet 6. juni 2017 Populært innlegg Del Skrevet 6. juni 2017 Du blir arrestert for den minste ting i tråden her, vertfall om en rakker ned på aggressiv kjøring da det er urovekkende mange som mener det er rettferdiggjort med slik tullekjøring dersom en møter på noen som ikke kjører aggressivt. Det er virkelig ikke så mye å bry seg om 11 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Hvilken farlig situasjon mener du han skapte? Man skal ikke redusere hastigheten før man har svingt av på motorvei, dette for å opprettholde flyten for annen trafikk. Det må da også være bedre at han er foran deg enn at han ligger bak deg? 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) Man skal ikke redusere hastigheten før man har svingt av på motorvei, dette for å opprettholde flyten for annen trafikk. Man trenger ikke å være særlig bevandret på det norske veinettet før man har vært borte i minst en avkjøring som er feildesignet og ikke gjør det særs vanskelig å unngå å redusere hastigheten før man er på selve reduksjonsfeltet. Handlingen til forbikjørende* var unødvendig. Hadde han det så travelt burde han heller å reist avgårde 10 min før fremfor å stresse med å rekke å kjøre forbi enda en bil. *E: korrigerte skrivefeil som snek seg inn pga autokorrektur. Endret 6. juni 2017 av Hansien 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Man trenger ikke å være særlig bevandret på det norske veinettet før man har vært borte i minst en avkjøring som er feildesignet og ikke gjør det særs vanskelig å unngå å redusere hastigheten før man er på selve reduksjonsfeltet. Men i dette tilfellet er det ikke slik og kamerabilen burde derfor kjørt annerledes. Handlingen til forbikjøringen var unødvendig. Hadde han det så travelt burde han heller å reist avgårde 10 min før fremfor å stresse med å rekke å kjøre forbi enda en bil. Det er jo i prinsippet aldri nødvendig å kjøre forbi noen.. Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Bilen foran kjører jo altfor fort. Halve bilen er ute i veikanten gjennom nesten hele svingen. 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Men i dette tilfellet er det ikke slik og kamerabilen burde derfor kjørt annerledes. Hva kamerabilen kunne gjort bedre er irrelevant all den tid de fleste etter veien slipper av gassen før et avkjøringsfelt. Dessuten eliminerer man dette problemet ved å holde fornuftig avstand til bilen foran. Det er jo i prinsippet aldri nødvendig å kjøre forbi noen.. Snek seg en en feil i setningen du svarte på her pga autokorrekturen, som nok ga feil mening her. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 At halve bilen er utenfor hvitstripet har ikke nødvendigvis noe med hastighet å gjøre, de fleste kutter vel litt her og der når det kan gjøre kjøringen smidigere. Så håpløst fort gikk det jo ikke i videoen heller. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Hvis alle hadde kjørt som han i videoen hele tiden så hadde det vært flere ulykker, ingen tvil om det. Snylter, hvor gammel er du? 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Jeg er gammel nok til å ha kjørt bil et par tiår. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Ofte så får man litt mer perspektiv jo eldre man blir. Da tenker jeg du ser at bilen i videoen kjører unødvendig fort til at det er en avkjøring og så to filer som møtes til en rundkjøring. Bremset han litt mye litt tidlig? Kanskje, men det er da bedre å oppfordre folk til å kjøre forsiktig enn at de skal brøle forbi slik som den svarte bilen gjorde. Han var alt for sen å komme seg forbi og hadde ikke kamerabilen bremset så hadde han nok ikke kommet seg in inn heller. Dårlig planlegging av den svarte. Og det er nok farten som gjør at han kutter svingen såpass mye og havner utenfor sperrelinjen. Det er en helt unaturlig plass å "kutte" svingen (Sparer hva da, 0.002 sek på det?) på den plassen, så det gjør han nok fordi han har for høy fart. Han holder også stor fart gjennom rundkjøringen og videre.Er dette den verste kjøringen man ser i løpet av en dag? Nei. Er det fortsatt uansvarlig? Ja. Det var ikke livfsfarlig i akkurat dette øyeblikket, men det er potensielt farlig å holde på slik.Hadde politiet vært kamerabilen så hadde nok de reagert kraftig på hans kjøring. 3 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Ser ikke at kjøringen var til problem for verken filmede, kamerabil eller andre. Ikke var det noe spesielt med manøveren utover at ha skulle krysset inn foran kamerabilen litt tidligere, ev. dratt på litt ekstra for å få til det. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Aggressiv kjøring, hvis dette er normal kjørestil så er vedkommende en fare for andre trafikanter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå