Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 21. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 21. mai 2017 Vogntoget gjorde alt rett, blinket seg ut i venstre forå kjøre forbi traktor og tilbake i høyre igjen. Nei, når andre billister må bremse er ikke alt helt rett Hva gjør egentlig traktoren på en motorvei? Det kommer alltid til å være situasjoner der noen må slakke av/bremse litt pga vogntog, buss, trikk, traktor andre kjøretøy som ikke er personbil. Betyr ikke at den har gjort noe galt. Må folk bråbremse for å unngå uhell så er det så klart noe annet, men ellers gjelder det bare generell folkeskikk og det å ta hensyn. De er yrkessjåfører tross alt. Traktor på motorvei er uheldig, men fullt lovlig. Gitt at de kan kjøre i minst 40 km/t. De fleste jeg ser ligger vel rundt 60-70 tror jeg. Skaper litt kø og/eller forbikjøringer, men det får man leve med. 1. Hvorfor ligger du i venstrefeltet når du ser det kommer en bil bak deg? 2. Mye av skylden for den situasjonen må vogntoget ta 1: Han ligger da i 115 i 110-sonen (kanskje 120-130 på speedometeret, avhengig av bil/dekk osv) og har planer om å kjøre forbi vogntog og traktor. Det gjør han helt riktig. Det er ingenting som tilsier at han IKKE slipper forbi de bak når han har mulighet. Her hadde å legge seg inn for å slippe forbi han bak vært feil. Han bak kjører tross alt godt over fartsgrensen og må tåle å slakke av og til og la folk få sjansen til å kjøre forbi vogntog før de legger seg i høyrefilen igjen. Og så må man nevne at han kjører forbi på høyreside og klemmer seg inn i mellom personbil og vogntog der det ikke er plass. Hodeløs kjøring og hadde mistet lappen på stedet om politiet var der. Her har fører av Saaben 100% skyld. 2: Vogntoget gjør ting helt riktig. De har ikke så mange valg. Skal han liksom ligge bak traktoren til den svinger av veien? Nei de må kjøre forbi de også. Store kjøretøy kan ikke ligge i 120 heller så da må folk bak slakke litt ned til vogntog er forbi. Ikke meningen å høres frekk ut, men kommentarene dine (ikke bare nå men tidligere også) viser at du har liten forståelse for trafkkbildet. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det lukter litt 18 år og lappen-holdning av en del av holdepunktene dine. 12 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 1. Hvorfor ligger du i venstrefeltet når du ser det kommer en bil bak deg? Fordi jeg skal kjøre forbi vogntoget. Hadde jeg lagt meg inn så hadde jeg vært nødt til å bremse ned fra 115 til 80 for så å legge meg ut igjen rett etter Saaben, og det får være grenser for hvor dårlig tid andre skal ha. Hadde det vært lenger unna hadde jeg selvsagt lagt meg inn, men jeg klarer å lese trafikkbildet såpass at jeg vet hva som ville skjedd. 8 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 2 billister som tar en unødvendig risiko på forbikjøring rett før en sving. Kunne jo bare venta 20 meter så hadde de jo hatt veldig god sikt.. 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Jeg skjønner ikke at folk tør 2 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Hvilken software bruker dere til å editere og lage filmene dere legger ut? Gjerne et program som viser både fram og bak-kamera. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Jeg pleide å bruke Sony Vegas men nå bruker jeg Adobe Premiere Pro. Muligheten for å ha flere "lag" med videoer og lage picture-in-picture finnes vel på de fleste programmer Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Gjerne med mulighet for å kjøre "fort film" og... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Bruker selv Adobe Premiere Pro. Kan gjør alle funksjonene du ser etter. Veldig enkelt i bruk, samtidig som du kan gjøre veldig mye avanserte ting Koster noen få kr da om du kjører på med Cloud abbonomentet. Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 https://www.dt.no/nyhet/trafikk/drammen/her-gar-det-nesten-galt/s/5-57-641866 Skulle ha miste lappen for dette istedenfor for 3 prikker og bot. Var en som gjorde det samme på samme vei for noen uker tilbake og da smalt det. https://www.dt.no/nyheter/ulykke/nedre-eiker/tok-u-sving-pa-e134/s/5-57-596217 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Ikke noe voldsomme greier men på vei til jobb. Hadde en lignende opplevelse denne uka. Med syklister i motsatt kjørefelt, bruker jeg ofte legge meg mot gulstripa for å hindre kjøretøy bak i å presse seg forbi syklist. Men møtte feil bilist denne dage, og der var vi tre i bredden et lite sekund. Mulig feil vurdert av meg, men jeg mener man skal over i motsatt kjørefelt ved forbikjøring - og respektere at syklistene er en del av trafikken. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Ikke nødvendig å være helt over om en kjører personbil i lav fart Tyngre kjøretøy bør/skal være over uansett (Blindsoner og vinddrag etc.) Lenke til kommentar
Minus Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Nei, du har nok rett i at man ikke trenger være over. Skulle syklisten falle, sliter man litt om man kjører over vedkommende. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Liten sjanse om en kjører forbi med en personbil og enda mindre sjanse for at han havner under hjulene Ved lav fart rekker du å bremse, noe tyngre biler ikke vil da det tar lengre tid å stoppe og de har blindsoner Skal veldig mye å falle under personbiler, men veldig lite på lastebiler Lenke til kommentar
Populært innlegg Sveern Skrevet 26. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2017 Et litt gøyalt klipp fra Reddit 13 Lenke til kommentar
Orbis Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Så var det denne rundkjøringen igjen 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Tja, var han inne i rundkjøringen før deg? Da er det du som har vikeplikt.Skjønt, det kan se ut til at dere kjørte inn samtidig. Endret 28. mai 2017 av Hårek Siterer video i forrige innlegg Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Kamerabilen er i innerfeltet og den andre i det ytre (Sånn som jeg ser det) Lenke til kommentar
Populært innlegg Orbis Skrevet 28. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 28. mai 2017 Tja, var han inne i rundkjøringen før deg? Da er det du som har vikeplikt. Skjønt, det kan se ut til at dere kjørte inn samtidig. Hvis du virkelig mener vi kjører inn i rundkjøringen samtidig, tror jeg du trenger briller 13 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Hææ? Samtidig? Ser jo helt klart at Orbis er inne LENGE før? 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 28. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 28. mai 2017 Helt enig! Det eneste kritikkverdige Orbis gjør her er å høre på country. 15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå