Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer

Runar

Anbefalte innlegg

Samboeren kom opp i en potensielt forferdelig situasjon. Hun så heldigvis tidlig hva som kunne skje, og hadde foten på riktig pedal.

Uff, det der er skummelt! Godt at hun kjørte pent og det gikk bra! Det er en grunn til at man har lave fartsgrenser rundt barnehager og skoler, det er det ikke alle som forstår. 

Endret av Hårek
Sitering av video fjernet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kollisjon i Fredrikstad.

Min egen video filmet for litt over et år siden

Bråbremset kun for å håpe på kollisjon, jeg var den 5 på et halvt år som han gjorde akkuratt det samme med. Heldigvis hadde jeg kamera ellers hadde jeg tapt. Bare å dele videre om dere vil

Endret av Skogsvandreren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syklist som holder seg kloss i bilen forran. Greit nok at han vil utnytte vinddraget, men om bilen må bremse kjapt så sliter han :p

For et par uker siden kom det en syklist ned bakken der, mens en bil skulle svinge til venstre i bunnen av bakken. Syklisten traff bilens høyre forhjul og ble kastet 10+ meter bortover veien. Heldigvis gikk det forholdsvis greit med mannen, men beinet i leggen hans stakk rett ut. Jeg kjørte rett bak bilen, men har ikke kamera.

http://www.fvn.no/nyheter/lokalt/Mann-skadet-i-sykkelulykke-699968b.html

TjNpVnI4.jpeg

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Syklist som holder seg kloss i bilen forran. Greit nok at han vil utnytte vinddraget, men om bilen må bremse kjapt så sliter han :p

https://www.youtube.com/watch?v=_uSAkT58lN4

For et par uker siden kom det en syklist ned bakken der, mens en bil skulle svinge til venstre i bunnen av bakken. Syklisten traff bilens høyre forhjul og ble kastet 10+ meter bortover veien. Heldigvis gikk det forholdsvis greit med mannen, men beinet i leggen hans stakk rett ut. Jeg kjørte rett bak bilen, men har ikke kamera.

http://www.fvn.no/nyheter/lokalt/Mann-skadet-i-sykkelulykke-699968b.html

TjNpVnI4.jpeg

Riktig, og i bunnen av bakken er det fartsdump, fotgjengerfelt og bygninger rett i veikanten. 50 meter lenger borte et nytt fotgjengerfelt.

Galemannskjøring fra denne syklisten!

Lenke til kommentar

Kollisjon i Fredrikstad.

Bråbremset kun for å håpe på kollisjon, jeg var den 5 på et halvt år som han gjorde akkuratt det samme med. Heldigvis hadde jeg kamera ellers hadde jeg tapt. Bare å dele videre om dere vil

Jesus for en drittsjåfør foran deg. Er meget interessert i utfallet av den situasjonen der. Mistet han lappen / prikker på førerkortet etter hendelsen? Fikk du det erstattet på forsikringen hans eller måtte han betale ut av egen lomme?

Nå skal det være sagt at ved påkjørsel bakfra får sjåføren bak "alltid" skylden pga man har kjørt for nærme, men en fyr som dette klarer å forårsake en ulykke hvor han ser ut som offeret om han ønsker.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Ikke mye om å gjøre før dette kunne blitt en front mot front kollisjon. Kan såklart ha vert noe som feilet sjåføren men uansett

https://m.youtube.com/watch?v=8hc7zkMngmA&itct=CA8QpDAYAyITCJHV44PA3tMCFRTOGAod2_4JuDIGcmVsbWZ1SMC80b6sxrOJXQ%3D%3D

Også denne bråbremsen ut av ingen ting

https://m.youtube.com/watch?v=XRLOMsfUXkA&itct=CBIQpDAYACITCKyLxqfA3tMCFZVcGAodTNYJLjIGcmVsbWZ1SMLa8LLHnq-m8wE%3D

Lenke til kommentar

Kollisjon i Fredrikstad.

https://youtu.be/XRLOMsfUXkA

Jesus for en drittsjåfør foran deg. Er meget interessert i utfallet av den situasjonen der. Mistet han lappen / prikker på førerkortet etter hendelsen? Fikk du det erstattet på forsikringen hans eller måtte han betale ut av egen lomme?

Nå skal det være sagt at ved påkjørsel bakfra får sjåføren bak "alltid" skylden pga man har kjørt for nærme, men en fyr som dette klarer å forårsake en ulykke hvor han ser ut som offeret om han ønsker.

Hva som skjedde videre med han vet jeg ikke, men dro til politiet og leverte de videoen. De så ganske alvorlig på det heldigvis, de skulle hvertfall hjem å snakke med han da han er kjenning for politiet. Jeg gadd ikke å dra det opp i forsikringen da det ikke ble materielle skader på min, men jeg tok kontakt med forsikringen og sendte inn videoen ifall han sendte inn forsikring selv.

Jeg var den 5 på et halvt år han gjorde det med, så hengerfestet ikke hadde motstand da den har fått smeller tidligere. Det hele endte til slutt med at han stakk fra stedet når han forsto at jeg ikke tullet med at jeg hadde kamera. Du kan sjekke nr 2 og 3 også, da ser du han går ut og tar bilde, han har alltid kamera med seg for å ta bilde av påkjørsel bakfra. Køddet heldigvis med feil person denne gangen ? Del den gjerne videre om du vil ?

Lenke til kommentar

Men der skaper du jo selv en situasjon i det bilen foran svinger inn til busslomma? For meg ser det ut til at svart bil i motsatt kjørefelt legger seg over hvitstripa for å komme unna deg.

Nei jeg skaper ingen situasjon, lang strekke til den bilen. Virket som han eller ho ble redd, men det var helt uten grunn
Lenke til kommentar

Men der skaper du jo selv en situasjon i det bilen foran svinger inn til busslomma? For meg ser det ut til at svart bil i motsatt kjørefelt legger seg over hvitstripa for å komme unna deg.

Nei jeg skaper ingen situasjon, lang strekke til den bilen. Virket som han eller ho ble redd, men det var helt uten grunn

Er det en ting jeg har hatt nytte av å lære i livet, så er det å være mottakelig for andres innspill til min oppførsel - og ta det til meg, for så å reflektere over hva jeg har gjort og hva jeg kan gjøre annerledes.

I filmen din på landeveiskjøringen er det kun ca 2 sekunder fra du er på siden av bilen du helt unødvendig legger deg ut for å kjøre forbi til du passerer den sorte bilen. Åpenbart ble føreren av den sorte bilen usikker på hva du skulle, og la seg derfor til siden for å skape rom for deg. I stedet kunne du bare sluppet gassen og latt bilen foran komme seg av veien før du hadde fri kjørebane igjen.

Jeg forstår godt at sjåføren som kommer imot blir usikker, når du på dette bildet ikke har hele kjøretøyet i riktig fil:

post-80649-0-83324500-1494189979_thumb.png

Jeg er forøvrig ingen tilhenger av slike "slenge seg halveis ut"-forbikjøringer. For meg er en forbikjøring god når den er planlagt og gjennomføres på en trygg måte i motsatt kjørefelt. Ikke impulsbasert, slik din virker å være. Håper for din del at du ikke kjører forbi syklister på en slik måte du viser på videoen.

I filmen der du kræsjer i Fiestaen, synes jeg faktisk du kjører svært agressivt. Før den første nedbremsingen ser det ut til at du ligger i overkant nær bilen foran.(Med forbehold om at kamera kan lure øyet) I slike situasjoner, hvor bil foran oppfører seg irrasjonelt, bruker jeg å holde god avstand, i tilfelle noe skulle skje (dette burde du forresten gjort i den andre filmen du la ut også), men i stedet oppsøker du situasjonen ved å akselerere raskere enn bilen foran. Jeg sier ikke at Fiestaføreren er uskyldig her, men situasjonen kunne så utrolig enkelt vært unngått.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Er det en ting jeg har hatt nytte av å lære i livet, så er det å være mottakelig for andres innspill til min oppførsel - og ta det til meg, for så å reflektere over hva jeg har gjort og hva jeg kan gjøre annerledes.

I filmen din på landeveiskjøringen er det kun ca 2 sekunder fra du er på siden av bilen du helt unødvendig legger deg ut for å kjøre forbi til du passerer den sorte bilen. Åpenbart ble føreren av den sorte bilen usikker på hva du skulle, og la seg derfor til siden for å skape rom for deg. I stedet kunne du bare sluppet gassen og latt bilen foran komme seg av veien før du hadde fri kjørebane igjen.

Jeg forstår godt at sjåføren som kommer imot blir usikker, når du på dette bildet ikke har hele kjøretøyet i riktig fil:

1.png

Jeg er forøvrig ingen tilhenger av slike "slenge seg halveis ut"-forbikjøringer. For meg er en forbikjøring god når den er planlagt og gjennomføres på en trygg måte i motsatt kjørefelt. Ikke impulsbasert, slik din virker å være. Håper for din del at du ikke kjører forbi syklister på en slik måte du viser på videoen.

I filmen der du kræsjer i Fiestaen, synes jeg faktisk du kjører svært agressivt. Før den første nedbremsingen ser det ut til at du ligger i overkant nær bilen foran.(Med forbehold om at kamera kan lure øyet) I slike situasjoner, hvor bil foran oppfører seg irrasjonelt, bruker jeg å holde god avstand, i tilfelle noe skulle skje (dette burde du forresten gjort i den andre filmen du la ut også), men i stedet oppsøker du situasjonen ved å akselerere raskere enn bilen foran. Jeg sier ikke at Fiestaføreren er uskyldig her, men situasjonen kunne så utrolig enkelt vært unngått.

Det med at jeg la meg litt ut var pga den sjåføren kunne plutselig ta en u-sving eller dure ut igjen uten videre. Var heller ikke mye over den gule stripa, var nok ikke lenger ute enn at innersiden av dekket var på streken. Det var ikke en på impuls jeg la meg litt ut, så distansen til bilen, skulle ha litt større mellomrom mellom meg og han da han uten tvil ikke var skikket til å kjøre bil.

Syklister kjører jeg alltid trykt forbi, holder alltid minimum 1,5 meter mellom bilen og sykkelen da jeg også bruker veien til å sykle på.

Jeg lå i nærmeste laget man kan forklare forsvarlig ja, men den lave hastigheten blir det på mange litt nærmere kjøring enn f.eks på E6 det trafikken går i 110. I slike hastigheter holder jeg meg skjelden nærmere forankjørende enn 4 sekunder

Lenke til kommentar

Det er tydelig at det er ganske god kultur blant norske bilister når dette er alt man klarer å dra frem av dritt.

BMWen i begynnelsen ble nok forresten bare møkklei av sinkene foran seg.. Såvidt over 40 ned den bakken er tregt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er tydelig at det er ganske god kultur blant norske bilister når dette er alt man klarer å dra frem av dritt.BMWen i begynnelsen ble nok forresten bare møkklei av sinkene foran seg.. Såvidt over 40 ned den bakken er tregt.

Synes du det rettferdiggjør forbikjøringen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er tydelig at det er ganske god kultur blant norske bilister når dette er alt man klarer å dra frem av dritt.BMWen i begynnelsen ble nok forresten bare møkklei av sinkene foran seg.. Såvidt over 40 ned den bakken er tregt.

Synes du det rettferdiggjør forbikjøringen?

Den første var helt grei, men jeg hadde nok ikke kjørt forbi nummer to selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...