Sjulimann Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Når det er skiltet slutt på 60-sone, så er det jo alltid landeveisfart på 80 som gjelder. Hvis grensen blir lavere, så er det skiltet ny grense, jeg har hvertfall aldri opplevd noe annet. Det er en design feil. Ingen teknisk grunn til at ikke pilen også kan være rød, gul, grønn og på den måten minimere risikoen for misforståelser/feiltolkninger slik som man til stadighet opplever. Irriterer meg når de som bygger slikt ikke tenker på å gjøre ting helt 100% forståelig. Det skaper så mye unødvendig rot i trafikkbildet. I tilfellet i videoen over her, så ville det vært meningsløst å ha rød pil. Har du grønt og kan kjøre rett frem i et normalt kryss, så kan man alltid svinge til høyre også. Endret 26. april 2017 av Sjulimann Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Var det ikke en gang (for lenge siden) at når særskilt fartsgrense 50 km/t ble opphevet ble det 70 km/t og når særskilt fartsgrense 60 km/t ble opphevet gikk det til 80 km/t? Når en kjører RV35 (Jarlsberggata) i Tønsberg mot kirken fra E18 så er det skiltet 80 km/t men når du kjører motsatt vei så er det særskilt fartsgrense 50 km/t som opphører - og trafikken den veien går som oftest i 70 km/t. Liten kuriositet. Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Det er en design feil. Ingen teknisk grunn til at ikke pilen også kan være rød, gul, grønn og på den måten minimere risikoen for misforståelser/feiltolkninger slik som man til stadighet opplever. Irriterer meg når de som bygger slikt ikke tenker på å gjøre ting helt 100% forståelig. Det skaper så mye unødvendig rot i trafikkbildet. I tilfellet i videoen over her, så ville det vært meningsløst å ha rød pil. Har du grønt og kan kjøre rett frem i et normalt kryss, så kan man alltid svinge til høyre også. Det skaper jo forvirring uten, slik som du ser i videoen, derfor er det ikke meningsløst. Trafikkbildet må tilstrebes å være tilnærmet 100% idiotsikkert. Det er heller ikke en uvanlig tolkning av lyskrysset å vente på "grønn pil", selv om det ikke er riktig. Her kunne man enkelt og billig skapt bedre flyt i trafikken ved å koste på seg en ekstra rød pil. 1 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Nåja, man trenger jo ikke rød pil til høyre. Men jeg er enig at man kunne aktivert den grønne pilen når det faktisk er grønt, for å unngå slike misforståelser. Når det er rødt, så holder det at kun det normale røde lyset er aktivert. Problemet er vel ikke så mye at folk kjører på rødt, men at de ikke kjører på grønt. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvis de aktiverte den grønne pil samtidig med grønt lys kunne det blitt konflikt med lyssignalene i fotgjengerfeltet i veien til høyre. 4 Lenke til kommentar
joka Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) kom over denne... forbikjøring E6 Troms https://www.youtube.com/watch?v=hRGD7p5rcFg Endret 27. april 2017 av joka Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 kom over denne... forbikjøring E6 Troms https://www.youtube.com/watch?v=hRGD7p5rcFg Hodeløs kjøring der. Akkurat samme kryss som Fossbakken-ulykken i Januar 2012 der tre personer mistet livet. Kjenner jeg blir sint når jeg ser slikt. Lenke til kommentar
joka Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 kom over denne... forbikjøring E6 Troms https://www.youtube.com/watch?v=hRGD7p5rcFg Hodeløs kjøring der. Akkurat samme kryss som Fossbakken-ulykken i Januar 2012 der tre personer mistet livet. Kjenner jeg blir sint når jeg ser slikt. jeg sjekket opp bilen... zh42600, siste eu kontroll var i desember 2013... er jo et under at den ikke er blitt avskiltet Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 http://www.vgtv.no/#!/140566 Vil si dette er barnslig oppførsel av politibilen. Jeg er enig i at "snikere" er noe forbanna møkk, men her burde politiet gått ut av bilen og snakket til førerer, om de mener de hadde en sak. Å stoppe opp trafikken i flere felt på den måten her bidrar jo bare til å skape den farlige situasjonen de kanskje vil til livs. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Om ikke gå ut av bilen så rulle ned vinduet Uansett så har ikke slike biler noe mer rett til og snike enn andre. da får de heller sende medisinene\organene i utrykkningsbiler. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Jada, jeg forsvarer ikke snikeren i det hele tatt - synes selv det skulle vært skuddpremie på sånne! Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 http://www.vgtv.no/#!/140566 Vil si dette er barnslig oppførsel av politibilen. Jeg er enig i at "snikere" er noe forbanna møkk, men her burde politiet gått ut av bilen og snakket til førerer, om de mener de hadde en sak. Å stoppe opp trafikken i flere felt på den måten her bidrar jo bare til å skape den farlige situasjonen de kanskje vil til livs. Jeg synes heller det er bra håndtert av politiet. Dersom de må gå ut av bilen for å forklare at det "snikeren" gjør er et soleklart brudd på trafikkreglene, så bør de inndra sertifikatet samtidig ettersom kunnskapsnivået da ikke er forenlig med å ha sertifikat. Her velger politiet å markere at sjåføren må finnen en annen lovlig rute til målet, isteden for bøter++ At han ikke gir seg og heller stopper trafikken er nok en feil av snikeren. Blålys og uttrykningssertifkat tildeles de som trenger det i sitt yrke, de som ikke har fått det må forholde seg til reglene. Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Ser mange dumme forbikjøringer for tiden. Var en dødsulykke nær der jeg bor for noen dager siden på grunn av en dårlig forbikjøring... http://drm24.no/nyheter/politiet-den-19-ar-gamle-jenta-var-helt-uten-skyld-1742726 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) Ser mange dumme forbikjøringer for tiden. Var en dødsulykke nær der jeg bor for noen dager siden på grunn av en dårlig forbikjøring... http://drm24.no/nyheter/politiet-den-19-ar-gamle-jenta-var-helt-uten-skyld-1742726 Lastebilsjåføren skal ha skryt. Fulgte godt med og la seg så langt ut mot grøfta som han klarte. Endret 28. april 2017 av Hårek Videoer skal ikke siteres! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Lastebilsjåføren skal ha skryt. Fulgte godt med og la seg så langt ut mot grøfta som han klarte. Det var vel ikke helt slik det skjedde. Det begynte med at lastebilen fikk problemer inne i tunnelen, blinket til høyre og la seg ut i kanten. Bilen bak (Teslaen) oppfattet dette som et klarsignal til å kjøre forbi. 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Det klarte jeg ikke tyde utifra videoen. Er det en tilhørende artikkel? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 (endret) Det klarte jeg ikke tyde utifra videoen. Er det en tilhørende artikkel? Er mer utfyllende artikler hos NRK og dagbladet utenom youtube filmen . Saken ble først omtalt av NRK, som også har vært i kontakt med de to andre involverte, trailersjåføren og bilisten som kjørte forbi: - Inne i tunnelen hørte jeg en merkelig lyd fra traileren. Jeg blinka til høyre for å signalisere at jeg skulle kjøre ut til sida, så snart det lot seg gjøre. Da har trolig bilen bak oppfattet det som om at jeg ga klarsignal til en forbikjøring, sa trailersjåføren til NRK. Personen som kjørte forbi vogntoget oppfattet blinklyset annerledes: - Føreren av vogntoget ga tegn til høyre og at jeg kunne kjøre forbi. Jeg er lokal og stoler på yrkessjåfører, sa bilisten som også Farlig forbikjøring på Fylkesveg 7 Teslaen legger seg i motgående kjørefelt på vestlandsvei (Dagbladet) – Eg såg døden i kvitauget Leidulf Hovden frykta for livet då ein bil kom mot han i same køyrefelt (NRK) EDIT: Laget ny lenke Endret 29. april 2017 av Bendorama 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 http://www.vgtv.no/#!/140566 Vil si dette er barnslig oppførsel av politibilen. Jeg er enig i at "snikere" er noe forbanna møkk, men her burde politiet gått ut av bilen og snakket til førerer, om de mener de hadde en sak. Å stoppe opp trafikken i flere felt på den måten her bidrar jo bare til å skape den farlige situasjonen de kanskje vil til livs. Vis det var så tidskritisk hvorfor ble det ikke fraktet med et utryknings kjøretøy. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 (endret) Kjørte hjem fra en kompis i forgårs. Det var mørkt og det regnet og sluddet som bare pokker, og jeg rakk ikke verken se eller stoppe i tide for den norske faunaen som er ute på vandring edit: fauna, ikke flora Endret 29. april 2017 av Valkyria Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 (endret) Du kan være glad du ikke traff på en hjort det hjorte jeg. Endret 29. april 2017 av Maxopp 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå