Sheldon C Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Enig med deg. Mercedesføreren viser sitt ego, ingen grunn til å tute på deg. Han tuter på deg pga han må bremse opp når du svinger av, det skyldes at han holder for liten avstand. Han er i likhet med mange andre en som mangler trafikkforståelse...og tydeligvis folkeskikk. 8 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Her var det uten tvil mercedes føreren som skapte situasjonen med unødvendig og aggressiv tuting . Såfrem en ligger på fartsgrensen hindrer en ikke trafikken uavhengig om hva folk måtte mene å over denne korte distansen vil det å kjøre ut å slippe forbi være meningsløst uansett. Er jo og viktig å huske på at jo lavere fartsgrensen er jo større konsekvenser utgjør det å bryte fartsgrenser perr km/t. oppgulp om hvordan Sjulimann her er en feiging osv kan en holde seg for god for. 3 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hvorfor i all verden er det 30 km/t fartsgrense der? Galskap! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Skoleområde og fotgjengeroverganger. Ikke galskap, sunn fornuft! 6 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Ja, det er barneskole der. Det er blitt 30-sone gjennom hele Jessheim sentrum, og Ringvegen forbi skolen er en del av veien gjennom sentrum. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Kjit at cruise ikke virker under 40 kmt på Leafen. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Og nå var det ikke akuratt The Mountain jeg sendte meldingen til, såpass sjekket jeg på forhånd... Hvordan vet du hvem som var fører (ikke eier) av bilen bak? Tuta du ikke selv? Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Og nå var det ikke akuratt The Mountain jeg sendte meldingen til, såpass sjekket jeg på forhånd... Hvordan vet du hvem som var fører (ikke eier) av bilen bak? Tuta du ikke selv? Jo jeg tuta tilbake. Hvis vedkommende som eier bilen ikke kjørte selv, så vil jeg tro han kanskje ville svart og lurt på hva jeg mente. --- Anyways, har mekka sammen med ny compilation-video Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg forstod ikke helt situasjonen rundt 3.20, bilen som ventet på grønn pil...hvorfor kan bilen kjøre før pilen er grønn? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvilket program redigerer du med? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg forstod ikke helt situasjonen rundt 3.20, bilen som ventet på grønn pil...hvorfor kan bilen kjøre før pilen er grønn? Fordi det ikke er rød pil. Pilene indikerer avviket fra resten av trafikklyset, så når ingen piler er aktivert følger du det vanlige lyset. Når ingen piler er aktivert kan du jo ikke vite hva som skjuler seg der pilene etterhvert tennes. 1 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Jeg forstod ikke helt situasjonen rundt 3.20, bilen som ventet på grønn pil...hvorfor kan bilen kjøre før pilen er grønn? Fordi det ikke var noe rød pil der. Det var bare et normalt grønt lys. Når det vanlige lyset blir rødt, og grønn pil dukker opp, så er det kun lov å kjøre til høyre. Hvilket program redigerer du med? Jeg bruker Adobe Premiere Pro CC Endret 23. april 2017 av Sjulimann Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg har aldri sett eller hørt om en slik variant. Men hva brukes lyset over den grønne pilen til? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg har aldri sett eller hørt om en slik variant. Men hva brukes lyset over den grønne pilen til? Gul pil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg har aldri sett eller hørt om en slik variant. Men hva brukes lyset over den grønne pilen til? Ulike varianter av "manglende" piler er ikke så uvanlig, et av de kryssene flest kjører gjennom som har slik regulering er nok Storokrysset i Oslo. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Har vært borti mange slike, så de som ikke har noe sånt må bo på en liten plass Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg forstod ikke helt situasjonen rundt 3.20, bilen som ventet på grønn pil...hvorfor kan bilen kjøre før pilen er grønn? Fordi det ikke er rød pil. Pilene indikerer avviket fra resten av trafikklyset, så når ingen piler er aktivert følger du det vanlige lyset. Når ingen piler er aktivert kan du jo ikke vite hva som skjuler seg der pilene etterhvert tennes. Det er en design feil. Ingen teknisk grunn til at ikke pilen også kan være rød, gul, grønn og på den måten minimere risikoen for misforståelser/feiltolkninger slik som man til stadighet opplever. Irriterer meg når de som bygger slikt ikke tenker på å gjøre ting helt 100% forståelig. Det skaper så mye unødvendig rot i trafikkbildet. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Det samme gjelder Slutt på 60 sone type skiltene De er det bare Norge som bruker Hadde vært MYE bedre om de brukte 80 sone skilt, så alle forstår hvilken hastighet som er gjeldende Nå så betyr det fri fart Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Nå så betyr det fri fart Njet! 6 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Det samme gjelder Slutt på 60 sone type skiltene De er det bare Norge som bruker Hadde vært MYE bedre om de brukte 80 sone skilt, så alle forstår hvilken hastighet som er gjeldende Nå så betyr det fri fart Nei, alle som har fått opplæring vet at det ikke betyr fri fart... Fra vegtrafikkloven §6: Dersom ikke annen fartsgrense er fastsatt ved offentlig trafikkskilt, må det i tettbygd strøk ikke kjøres fortere enn 50 km/t, og utenfor tettbygd strøk ikke fortere enn 80 km/t. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå