BMWCoupeFtw Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Han/hun kjører jo Porsche... nuff said Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 (endret) Fra motorveien noen mil nord for Oslo mener du vel.. Takk, ja. Same shit different wrapping. Det var forøvrig en middelaldrende kvinne som kjørte, BMWcoupeftw Andre husker kanskje ikke at pedalen i midten/venstre på automat får bilen til å stoppe Endret 6. februar 2017 av steinrawr Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Lå så langt oppi rævva på bussen at han ikke så lyset Lenke til kommentar
teitur Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Det er ganske mye "kreativ" kjøring både fra bilister og syklister i det krysset der ved Havnelageret. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Lå så langt oppi rævva på bussen at han ikke så lyset Fremgår ganske klart fra video at buss var i høyre felt, bilfører hadde fri sikt til lysstolpe. Lenke til kommentar
Populært innlegg Sheldon C Skrevet 7. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 7. februar 2017 Her har vel du vikeplikt? Varebilen er i rundkjøringen når du foretar feltskifte over i h*ns felt? 11 Lenke til kommentar
hessel Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Her har du vikeplikt ved feltskifte, steinrawr! Dessuten viser du ikke mye hensynsfullhet her. Endret 7. februar 2017 av hessel 3 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Aner at dette kommer til å bli en kjempediskusjon igjen, men jeg kan godt kaste første stein i forsvar av steinrawr. Jeg mener at varebilen har vikeplikt for all trafikk inne i rundkjøringa uavhengig av felt. Vikeplikt ved feltskifte kommer først til anvendelse hvis varebilen hadde kommet seg inn i rundkjøringa uten å bryte vikeplikt. Meninga med rundkjøring er jo ikke at man skal stoppe opp inni der for å "slippe fram" folk fra utsida. 9 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det kan egentlig slå begge veier. Jeg mistenker at varebilen kjørte fordi kamerabilen lå i innerste felt og dermed (hvis han blinker ut) skal ut i det venstre feltet etter rundkjøringen, og da er det høyre feltet som varebilen stod i og fortsetter i faktisk ledig. 2 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Etter reglene så hadde nok trådstarter vikeplikt pga feltbytte. Men i praksis så pleier man å la bilen til trådstarter passere først. Den andre bilisten var ikke enig der. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Skylden ligger i personbilen som har kjørt for langt fram, som gir varebilen klar bane Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Angående den hvite varebilen som sneik. I Drammen er det et tofeltsvei på noen km som fortsetter fram til en rundkjøring, der høyre felt svinger til høyre og inn på en bro, mens venstre felt fortsetter rett fram på rundkjøringen. Er så irriterende at de som skal til høyre på rundkjøringen begynner å plassere i høyre felt helt fra begynnelsen, noe som hele tiden fører til kø i høyre felt, mens venstre felt er helt tom. Da hender det at jeg kjører forbi og "sniker". Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Er det samme på slutten av omkjøringsveien, sørover forbi Trondheim, men der legger alle seg i venstre felt Men om du ikke legger deg inn tidlig nok så er det stor sjans for at du må kjøre omvei Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Da det er 2 felt etter rundkjøringen er det faktisk kamerabilen som må vike. Kamerabilen skulle enten fortsatt i venstre felt, eller skiftet felt umiddelbart etter forrige avkjøring så den lå i riktig felt. Varebilen kan jo selvsagt kjøre da kamerabilen ligger i et annet felt og det er 2 felt ut av rundkjøringen. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Da det er 2 felt etter rundkjøringen er det faktisk kamerabilen som må vike. Kamerabilen skulle enten fortsatt i venstre felt, eller skiftet felt umiddelbart etter forrige avkjøring så den lå i riktig felt. Varebilen kan jo selvsagt kjøre da kamerabilen ligger i et annet felt og det er 2 felt ut av rundkjøringen. Jeg vil nå si at jeg allerede var godt i gang med mitt feltskifte da han kjørte inn i rundkjøringen. Husk at du har vikeplikt for trafikk som befinner seg inne i rundkjøringen, og i utgangspunktet uavhengig av felt. Jeg lå midt i mellom feltene, og skrudde på blinklyset så tidlig at han skulle ikke kunne misforstå min intensjon. Hvor mange felt det er etter rundkjøringen er ikke spesielt relevant, det er to felt i rundkjøringen, og jeg hadde startet feltskifte til det ytterste før han kjørte inn. 2 Lenke til kommentar
noxon Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Kontrollspørsmål til deg da: Om du hadde skulle kjøre inn på en tofeltsvei, du står i krysset med vikeplikt, det ligger en bil i venstre felt, har du da vikeplikt for denne bilen siden du skal ut i høyre felt? Endret 8. februar 2017 av noxon 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Kontrollspørsmål til deg da: Om du hadde skulle kjøre inn på en tofeltsvei, du står i krysset med vikeplikt, det ligger en bil i venstre felt, har du da vikeplikt for denne bilen siden du skal ut i høyre felt? Ja, det har du. Spesielt om du også ser at bilen blinker til høyre og er på vei over i høyre felt. Har du vikeplikt for en vei, har du implisitt vikeplikt for alle som befinner seg på veien, uavhengig av felt. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå