Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for egne og andres dashcam-videoer

Runar

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at bussen har mesteparten av skylda, men du ser ganske tidlig at bussen er på vei over i feltet, og bilen ser jo ikke ut til å gjøre noe som helst slags forsøk på å unngå sammenstøt. En liten trykk på bremsen ser for meg ut til å ville avverget hele sammenstøtet. Det unnskylder likevel ikke bussen, som åpenbart skifter felt uten å se seg for.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at bussen har mesteparten av skylda, men du ser ganske tidlig at bussen er på vei over i feltet, og bilen ser jo ikke ut til å gjøre noe som helst slags forsøk på å unngå sammenstøt. En liten trykk på bremsen ser for meg ut til å ville avverget hele sammenstøtet. Det unnskylder likevel ikke bussen, som åpenbart skifter felt uten å se seg for.e

Ingen tvil om at bussen har skylden. Bussjåføren antok at bilen ville hjelpe bussen frem, nen tok feil.

Synes kanskje bilfører kunne lest situasjonen bedre og kjørt litt mere passivt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bil reiste, bil kom, bil ville rygge for å forbedre plasseringen sin. 

Kva ville du gjort her?  (om han ikkje hadde stoppa) 

Stått i ro og tatt i mot støyten, farten var jo ikkje stor.

Eg viste ikkje om det var kommet folk gående bak bilen min etter at eg hadde kjøyrd fram, det er nemlig forgjengerfelt for riksvegen rett ved høgreside. Det kan ein sjå 2:15 ut i klippet, der ser du også bilen som nettopp parkerte. 

Eg tuta på han da eg såg ryggelysa hans, vurderte å rygge, men var usikker på kordan det var bak min bil. Er derfor eg pleier alttid å rygge inn på parkeringsplasser. 

Lenke til kommentar

ABS hadde reddet deg :)

Det hadde det definitivt gjort. Jeg hadde nok en "panikk-brems-reaksjon," men hadde jeg ikke bremset så hardt som jeg gjorde, ville jeg jo truffet ham.

Jeg forberedte meg nok tidligere enn ham til å bytte felt, men selve manøveren startet samtidig, og som dere ser blinker han jo faktisk til høyre først, som jeg instinktivt tolket til at han skulle svinge av snart. Han påsto også at han ikke så meg da han så i speilet, men min påstand er at han ikke så i speilet i det hele tatt..

EDIT: Jeg fikk bare et lite blåmerke på leggen,ingen skader, ingen vondter.

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar

ABS hadde reddet deg :)

Jeg forberedte meg nok tidligere enn ham til å bytte felt, men selve manøveren startet samtidig, og som dere ser blinker han jo faktisk til høyre først, som jeg instinktivt tolket til at han skulle svinge av snart. Han påsto også at han ikke så meg da han så i speilet, men min påstand er at han ikke så i speilet i det hele tatt..

r.

Blinket du da?

Lenke til kommentar

Eg viste ikkje om det var kommet folk gående bak bilen min etter at eg hadde kjøyrd fram, det er nemlig forgjengerfelt for riksvegen rett ved høgreside. Det kan ein sjå 2:15 ut i klippet, der ser du også bilen som nettopp parkerte. 

Eg tuta på han da eg såg ryggelysa hans, vurderte å rygge, men var usikker på kordan det var bak min bil. Er derfor eg pleier alttid å rygge inn på parkeringsplasser. 

Her var det en del å ta tak i.

Først og fremst tenner man lysene først når man skal kjøre, du står tilsynelatende parkert med nærlys på.

Deretter burde du rett og slett ventet med å kjøre til bilen på motsatt side hadde kommet seg på plass og tydelig var ferdig med parkeringen.

Det hadde sikkert kostet deg 5 sekunder, men hadde også redusert risikoen for et sammenstøt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det en del å ta tak i.

Først og fremst tenner man lysene først når man skal kjøre, du står tilsynelatende parkert med nærlys på.

Deretter burde du rett og slett ventet med å kjøre til bilen på motsatt side hadde kommet seg på plass og tydelig var ferdig med parkeringen.

Det hadde sikkert kostet deg 5 sekunder, men hadde også redusert risikoen for et sammenstøt.

Så masse var det vel ikkje å ta tak i? 

Klippet er uredigert, dvs eg skrur på tenninga, lysa og kamera skrur seg på. Kamera bruker nødvendigvis eit par sekunder lengre  på å skru seg på enn lysa. 

Venter på at biler og folk som var i gata skal flytte seg bort slik at det blir klart.   Skal ein då skru av nærlysa igjen når man venter? 

Endret av rvenes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...