steinrawr Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg er enig i at bussen har mesteparten av skylda, men du ser ganske tidlig at bussen er på vei over i feltet, og bilen ser jo ikke ut til å gjøre noe som helst slags forsøk på å unngå sammenstøt. En liten trykk på bremsen ser for meg ut til å ville avverget hele sammenstøtet. Det unnskylder likevel ikke bussen, som åpenbart skifter felt uten å se seg for. 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg er enig i at bussen har mesteparten av skylda, men du ser ganske tidlig at bussen er på vei over i feltet, og bilen ser jo ikke ut til å gjøre noe som helst slags forsøk på å unngå sammenstøt. En liten trykk på bremsen ser for meg ut til å ville avverget hele sammenstøtet. Det unnskylder likevel ikke bussen, som åpenbart skifter felt uten å se seg for.e Ingen tvil om at bussen har skylden. Bussjåføren antok at bilen ville hjelpe bussen frem, nen tok feil. Synes kanskje bilfører kunne lest situasjonen bedre og kjørt litt mere passivt. 2 Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Har selv opplevd en lignende situasjon som den med bussen, bare at det var bil istedenfor buss.Heldigvis la jeg merke til bilen og bråbremset i tide. Man forventer jo at sjåføren skal holde seg i sitt felt og ikke skifte felt ut av rundkjøring. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Bil reiste, bil kom, bil ville rygge for å forbedre plasseringen sin. Kva ville du gjort her? (om han ikkje hadde stoppa) Stått i ro og tatt i mot støyten, farten var jo ikkje stor. Eg viste ikkje om det var kommet folk gående bak bilen min etter at eg hadde kjøyrd fram, det er nemlig forgjengerfelt for riksvegen rett ved høgreside. Det kan ein sjå 2:15 ut i klippet, der ser du også bilen som nettopp parkerte. Eg tuta på han da eg såg ryggelysa hans, vurderte å rygge, men var usikker på kordan det var bak min bil. Er derfor eg pleier alttid å rygge inn på parkeringsplasser. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Dette skjer nesten daglig. Nesten litt godt gjort at det ikke smeller oftere her. Blind sving, og mange gidder ikke vente 15 sekunder på at bussen slipper av folk. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Staten som har funnet ut at det er en smart løsning å fjerne busslommene... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2016 Det har vel neppe vært en lomme der tidligere. Kantstopp legges typisk inn i veger som blir omdefineret til "gate". Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Kjedelig. Dere bytter felt omtrent samtidig. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 ABS hadde reddet deg Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Aggressiv manøver fra Mc forårsaket velten. 3 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) ABS hadde reddet deg Det hadde det definitivt gjort. Jeg hadde nok en "panikk-brems-reaksjon," men hadde jeg ikke bremset så hardt som jeg gjorde, ville jeg jo truffet ham. Jeg forberedte meg nok tidligere enn ham til å bytte felt, men selve manøveren startet samtidig, og som dere ser blinker han jo faktisk til høyre først, som jeg instinktivt tolket til at han skulle svinge av snart. Han påsto også at han ikke så meg da han så i speilet, men min påstand er at han ikke så i speilet i det hele tatt.. EDIT: Jeg fikk bare et lite blåmerke på leggen,ingen skader, ingen vondter. Endret 3. desember 2016 av steinrawr Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Hvordan gikk det med deg da? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 ABS hadde reddet deg Jeg forberedte meg nok tidligere enn ham til å bytte felt, men selve manøveren startet samtidig, og som dere ser blinker han jo faktisk til høyre først, som jeg instinktivt tolket til at han skulle svinge av snart. Han påsto også at han ikke så meg da han så i speilet, men min påstand er at han ikke så i speilet i det hele tatt.. r. Blinket du da? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Ser ut som bilføreren blinker ut en stund før du gjør feltskiftet. Kjipt uansett Så lenge det kun er materielle skader er det uansett ingen big deal. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2016 Kun matrielle skader på eget kjøretøy, verre er det med stoltheten. Må jo være litt flaut å foreta en slik manøver i tett trafikk! 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2016 Bil reiste, bil kom, bil ville rygge for å forbedre plasseringen sin. Kva ville du gjort her? (om han ikkje hadde stoppa) Stått i ro og tatt i mot støyten, farten var jo ikkje stor. Eg viste ikkje om det var kommet folk gående bak bilen min etter at eg hadde kjøyrd fram, det er nemlig forgjengerfelt for riksvegen rett ved høgreside. Det kan ein sjå 2:15 ut i klippet, der ser du også bilen som nettopp parkerte. Eg tuta på han da eg såg ryggelysa hans, vurderte å rygge, men var usikker på kordan det var bak min bil. Er derfor eg pleier alttid å rygge inn på parkeringsplasser. Her var det en del å ta tak i. Først og fremst tenner man lysene først når man skal kjøre, du står tilsynelatende parkert med nærlys på. Deretter burde du rett og slett ventet med å kjøre til bilen på motsatt side hadde kommet seg på plass og tydelig var ferdig med parkeringen. Det hadde sikkert kostet deg 5 sekunder, men hadde også redusert risikoen for et sammenstøt. 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) Bil reiste, bil kom, bil ville rygge for å forbedre plasseringen sin. Kva ville du gjort her? (om han ikkje hadde stoppa) Stått i ro og tatt i mot støyten, farten var jo ikkje stor. Eg viste ikkje om det var kommet folk gående bak bilen min etter at eg hadde kjøyrd fram, det er nemlig forgjengerfelt for riksvegen rett ved høgreside. Det kan ein sjå 2:15 ut i klippet, der ser du også bilen som nettopp parkerte. Eg tuta på han da eg såg ryggelysa hans, vurderte å rygge, men var usikker på kordan det var bak min bil. Er derfor eg pleier alttid å rygge inn på parkeringsplasser. Her var det en del å ta tak i. Først og fremst tenner man lysene først når man skal kjøre, du står tilsynelatende parkert med nærlys på. Deretter burde du rett og slett ventet med å kjøre til bilen på motsatt side hadde kommet seg på plass og tydelig var ferdig med parkeringen. Det hadde sikkert kostet deg 5 sekunder, men hadde også redusert risikoen for et sammenstøt. Så masse var det vel ikkje å ta tak i? Klippet er uredigert, dvs eg skrur på tenninga, lysa og kamera skrur seg på. Kamera bruker nødvendigvis eit par sekunder lengre på å skru seg på enn lysa. Venter på at biler og folk som var i gata skal flytte seg bort slik at det blir klart. Skal ein då skru av nærlysa igjen når man venter? Endret 14. desember 2016 av rvenes 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 14. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2016 Er da ikke frekt å gi et lite tut når noen rygger og ikke ser deg, tror de fleste nesten setter pris på det for at man gjorde noe 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2016 Er da ikke frekt å gi et lite tut når noen rygger og ikke ser deg, tror de fleste nesten setter pris på det for at man gjorde noe Det er det vel ingen som har sagt heller? Greia her er at kamerabilen kjørte på et tidspunkt det ikke var klart og således selv utsatt seg for faren for sammenstøt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå