Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for egne og andres dashcam-videoer

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I den rundkjøringa er det mer enn nok plass for at bussen skulle holdt seg mer til venstre og ikke kutte slik vedkommende gjorde, men som bilfører burde man være obs på å ikke ligge nær store kjøretøyer i rundkjøringer da de er litt uforutsigbare. Har en rundkjøring her hvor jeg bor hvor mange som skal rett frem ikke holder ytre felt som de skal. Og pottesure blir de vær gang de blir passert av en bil som ligger rett :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bilen lå muligens i bussens blindsone og jeg vil uansett si at mye av skylden ligger i billisten da bussen ga tegn tidlig og bilen var bak

Bussen skifter felt = vikeplikt.

100 % skyld på bussen. At bussen gir tegn tidlig har ingenting med saken å gjøre, så innlegget ditt er egentlig bare tullprat fea første til siste bokstav.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Muligens jeg var rask med konklusjonen da jeg ser at det er 2 felt ut av rundkjøringen, men kunne fortsatt vært unngått om sjåføren av bilen ikke hadde kjørt som en idiot

Du mener altså at det ikke bør ligge to kjøretøy ved siden av hverandre selv om det er to separate kjørefelt i samme retning?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Muligens jeg var rask med konklusjonen da jeg ser at det er 2 felt ut av rundkjøringen, men kunne fortsatt vært unngått om sjåføren av bilen ikke hadde kjørt som en idiot

Du mener altså at det ikke bør ligge to kjøretøy ved siden av hverandre selv om det er to separate kjørefelt i samme retning?

Det er ikke alltid det er plass til to kjøretøy ved siden av hverandre, selv om det er 2 kjørefelt i samme retning. Særlig i rundkjøringer syndes det i forhold til svingeradier og overheng for 15-meters busser.

I dette tilfellet prøver ikke bussen å holde seg i feltet sitt. Han kjører som om det er et felt ut av rundkjøring.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

"Kjørte som en idiot" i 20 km/t.  Du ikke alltid krangle og innbille deg at du har rett...

• Liker 9
Lenke til kommentar

"Kjørte som en idiot" i 20 km/t.  Du ikke alltid krangle og innbille deg at du har rett...

Går an å kjøre som en idiot i lav hastighet også, noe vi har videobevis på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...