Sheldon C Skrevet 1. november 2016 Rapporter Del Skrevet 1. november 2016 . Det er tillatt å kjøre på gult, Nei, når lyset skifter til gult skal du stoppe. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. november 2016 Rapporter Del Skrevet 1. november 2016 . Det er tillatt å kjøre på gult, Nei, når lyset skifter til gult skal du stoppe. Sikkert noe vi kunne diskutert i en annen tråd. Du kan stoppe om du vil, men er det flere felt, skifter jeg felt og kjører. Mens jeg ler. Det er en av mine små daglige gleder. Tommelfingerregel: 50km/t er det gult i 3 sekund. Kjører du i 50 km/t kjører du ca. 14 meter per sekund. Er du mindre enn 25-30 meter fra stopplinjen kan du med andre ord kjøre som normalt. 60km/t - gult i 4(!) sekund. Er du mindre enn 50 meter fra lyskrysset kan du kjøre som normalt. HELT LOVLIG. Bare pass på at sjåføren foran deg ikke har reaksjonstid som en sprinter, og står på bremsen for å stoppe... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. november 2016 Rapporter Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Det "trikset" er ikke hensynsfullt og det hindrer/forstyrrer annen trafikk. Det "trikset" er fullt lovlig og de andre har vikeplikt. Står nesten hver dag i kø i høyre felt der det er avkjøringsrampe rett etter bru, mens venstre og midt felt er beregnet rett fram. Der skal mange snike i køen og istedet for å legge seg inn i kø som starter i god tid før bru, så kjører de iver og 'presser' seg inn i front. Fullt lovlig det også, så lenge de tar hensyn ved feltskifte. Ja, det er irriterende at folk ikke kan følge vanlig folkeskikk og vente på sin tur i køen, men altså fullt lovlig ihht regelverket. Nei, når lyset skifter til gult skal du stoppe. Selv sensor sier "har du bestemt deg, så kjør" - Så det er ikke nødvendigvis slik at gult er stopp. Det kommer an på situasjonen. Kjørte selv på gult under oppkjøring og fikk ikke bemerkning på det. (teoretisk er det dog å stoppe) Endret 1. november 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2016 Rapporter Del Skrevet 1. november 2016 Tar det lang tid før mod splitter "kjøring på gult lys" ut i ny tråd? og jo, det er fullt lovlig å kjøre på gult Det står vel noe som at "når en kan stoppe så skal en stoppe på gult", men det er ingen som kan stoppe så lenge de har foten på gassen Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. november 2016 Rapporter Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Moderatormelding Igjen vil jeg oppmode om at vi får tråden tilbake til topic. Akkurat denne diskusjonen har dødd ut tidligere i tråden og nå våknet til liv igjen som gjør hele utsplittelses prosessen noe rotete, ser derfor helst at diskusjonen stopper her i tråden nå. Om noen av dere har noe usagt å gjerne vil ha det splittet ut i ny tråd så send meg gjerne en PM så skal vi se om vi får ordnet det. Ellers skal alle reaksjoner på modereringen taes på PM. Endret 1. november 2016 av Evil-Duck 2 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 4. november 2016 Rapporter Del Skrevet 4. november 2016 En kamerat av meg som filmet denne; Kjørte på feil side av trafikkøya... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. november 2016 Rapporter Del Skrevet 5. november 2016 Det har jeg faktisk gjort en gang også for noen år siden 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november 2016 Rapporter Del Skrevet 5. november 2016 Har kjørt feil vei i rundkjøringer også da det var eneste måte å kjøre forbi annen bil usikker på denne avkjørselen, men mulig han ville svinge før de andre bilene kom i mot Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. november 2016 Rapporter Del Skrevet 5. november 2016 men mulig han ville svinge før de andre bilene kom i mot De andre bilene har rødt lys. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. november 2016 Rapporter Del Skrevet 6. november 2016 Der jeg kommer fra er det et kryss der det nærmest er normalen å kjøre på feil side av øya. Det er svært god oversikt der da. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 8. november 2016 Rapporter Del Skrevet 8. november 2016 Apropo øyer.. De som legger seg over i motsatt kjørefelt 50 meter før de skal svinge over ei slik øy, som ser stygt på en, om man står på vikepliktsmerkingen fordi de må kjøre 2meter ekstra for å komme "rundt" deg.. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 9. november 2016 Rapporter Del Skrevet 9. november 2016 Hahaha, husker jeg gjorde akkurat det samme siste timen før jeg skulle ha oppkjøring på A1, med en mildt sagt overasket kjørelærer bakpå sykkelen Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. november 2016 Rapporter Del Skrevet 10. november 2016 Lastebil VS blikkboKS i Bergen. BRA det gikk bra: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Jeg-trodde-knapt-det-jeg-sa-325997b.html 1 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 10. november 2016 Rapporter Del Skrevet 10. november 2016 Ser jo ut som personbilen kanskje ikke var så flink til å kikke i speilet, da lastebilen så og si var ferdig med feltskiftet innen personbilen begynte å svinge. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. november 2016 Rapporter Del Skrevet 10. november 2016 Trikset er vel aldri å ligge i nærheten av en lastebil, slik han gjør der. Alltid enten foran eller bak. 1 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 10. november 2016 Rapporter Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Den var ganske stygg! Bare flaks at det gikk bra. Endret 10. november 2016 av Sjulimann Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 10. november 2016 Rapporter Del Skrevet 10. november 2016 Rein flaks som du sier og jeg venta på at det skulle smelle. Egentlig litt synd at det ikke gjorde det da vedkommende som kjørte som en tulling hadde mista lappen. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 10. november 2016 Rapporter Del Skrevet 10. november 2016 Hvis du klarer å tyde skiltnummeret ville jeg ikke nølt med å tipse politiet, Rolf. Slike sjåfører hører rett og slett ikke hjemme i trafikken! 2 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 10. november 2016 Rapporter Del Skrevet 10. november 2016 (endret) En annen ting man ser på det klippet er varebilen som kommer kjørende bak han med hengeren - Jeg har ikke noe til overs for sånne som kjører rundt med en halvmeter tettpakket snø på taket... Endret 10. november 2016 av Sjulimann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå