nomore Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 Sorry mac, men filmene dine minner mest om strikking, minutt for minutt. Folk som vil se på videoer fra dashcam vil ha skremmende trafikktilfeller, nestenulykker og opptak av idioter i trafikken. Ikke 510 sekund med vanlig kjøring og nesten ingen idotiske øyeblikk i det hele tatt. Og de få som er mener eg blir ødelagt av å endre hastigheten i klippet hele tiden. Tar bort hele spenningen. "ååååå nå skjer det noe! nei, det var bare litt kort avstand mellom to biler"... 9 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 Hiv ut noen kule videoer da folkens! Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Sorry mac, men filmene dine minner mest om strikking, minutt for minutt. Folk som vil se på videoer fra dashcam vil ha skremmende trafikktilfeller, nestenulykker og opptak av idioter i trafikken. Ikke 510 sekund med vanlig kjøring og nesten ingen idotiske øyeblikk i det hele tatt. Og de få som er mener eg blir ødelagt av å endre hastigheten i klippet hele tiden. Tar bort hele spenningen. "ååååå nå skjer det noe! nei, det var bare litt kort avstand mellom to biler"... Nesten som å strikke seg gjennom Hurtigruten, eller Bergensbanen, minutt for minutt.... Skulle vært flere "trafikkidioter" med egne TrashCams som kunne dele sin "galskap" her Det dukker forhåpentligvis snart opp noen her....mens vi strikker videre Endret 19. mai 2014 av flageborg Lenke til kommentar
Guinan Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 Morsomt! Var det mye kø bak deg som han blåste forbi? Du som bremser eller akselererer han rød samtidig som han på høyre vil inn mellom? Ser ok ut det camet der.. Men sugekoppfeste er det verste jeg vet Får dem ikke til å sitte. Han rød som banker på Prøvde å dra på litt for å tette luka bak (uten hell), men det trengte jeg vist ikke uansett hah! Hater sugekopper selv, men denna siitter som f.. Skrur kameraet av stativet istedet for å ta løs sugekoppen, så godt sitter den Morsomt! Var det mye kø bak deg som han blåste forbi? Var sånn normal trafikk. Folk sniker der hver gang så artig at han forran ikke slapp han forbi hehe. Er en omvei der han endte opp for å si det sånn. Hva om du havner I feil felt fordi du ikke er kjent? Du vil skifte felt for å fortsette dit du skal også er det en supertulling I rød bil som sperrer deg.... Det er jo ikke engang saktegående kø, sånne duster vil jeg helst ikke se. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 4. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2014 Hva om du havner I feil felt fordi du ikke er kjent? Du vil skifte felt for å fortsette dit du skal også er det en supertulling I rød bil som sperrer deg.... Det er jo ikke engang saktegående kø, sånne duster vil jeg helst ikke se. Om man er så evneveik at man verken kan følge skilting eller gps iforhold til sporvalg, da har du faktisk ikke noe på vegen å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2014 Om man er så evneveik at man verken kan følge skilting eller gps iforhold til sporvalg, da har du faktisk ikke noe på vegen å gjøre. ALLE gjør feil, du inkludert. Så i følge din konklusjon, så bør ingen kjøre. 7 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 5. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2014 Om man er så evneveik at man verken kan følge skilting eller gps iforhold til sporvalg, da har du faktisk ikke noe på vegen å gjøre.ALLE gjør feil, du inkludert. Så i følge din konklusjon, så bør ingen kjøre. Flott tolkning der altså. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2014 http://www.tv2.no/2014/06/06/nyheter/5679095 Møkkabil som kjører i varebil som svinger av til venstre. MEN, er det kanskje faktisk slik at det er varebilen som har vikeplikt når han skifter fil over veien hvis møkkabilen lå der først? Sånn i følge reglene? (Fortsatt møkkabil som kjører forbi) Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2014 Her vil jeg tro det blir deling av skyld iom de begge bryter regler Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 6. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2014 Varebilen har vikeplikt for biler som kommer bakfra i venstre felt, men jeg lurer på hvor praktisk mulig det er å overholde denne basert på farten til Mercedesen. Hvis den kom i hundre-og-helvete i høyre felt og la seg ut rett før nestenulykken, da skal det godt gjøres for varebilføreren å legge merke til at han er i ferd med å kjøre forbi. Jeg håper Mercedes-føreren får hele skylden for ulykken. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 6. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Jeg skjønner ingenting av det som blir skrevet i avisene om den videoen. For meg ser det helt soleklart ut at varebilen har skyld. Han krysser kjørebanen uten å se om det er klart. At han har blinklyset på betyr ingenting.Mercedesen ser ikke ut til å ha spesielt stor fart - begge de to første bilene har redusert hastigheten betraktlig før kollisjonen skjer, i forhold til hva de hadde i begynnelsen - med andre ord ser det ut til at Mercedesen holder sånn ca fartsgrensen (den sakker ikke ned farten i motsetning til de andre). Strekningen er også veldig oversiktlig, så jeg kan rett og slett ikke fortså hva Mercedesen har gjort feil. Endret 6. juni 2014 av John-B Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Strekningen er også veldig oversiktlig, så jeg kan rett og slett ikke fortså hva Mercedesen har gjort feil. Han ser ikke/ignorerer blinklyset til varebilen. Endret 7. juni 2014 av Hansien 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2014 Legg merke til veimerking. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2014 Tror jeg knertet en liten fuggel i dag.. skal fiske fram videoen senere. Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 7. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2014 (endret) Varebilen har vikeplikt dersom veien er en forkjørsvei. Men jeg ser ingen vikepliktsskilt eller -merking på gata som varebilen skal inn på, så det virker ikke som det er tilfelle. Man kan tenke som så at hver fil teller som sin egne lille forkjørsvei, og med mindre veien de er på er en forkjørsvei gjelder høyregelen. I så fall skulle Mercedes veket for trafikk fra høyre; varebilen. § 12.5 Forbikjøring er forbudt like foran eller i vegkryss. Dette gjelder ikke c. når trafikken på kryssende veg er pålagt vikeplikt ved offentlig trafikkskilt (Med andre ord: Du kan bare kjøre forbi i veikryss dersom kryssende trafikk må vike)Samtidig så... § 12.2 Før forbikjøring skal kjørende forvisse seg om at b) den forankjørende ikke har gitt tegn om forbikjøring Endret 7. juni 2014 av Alecs Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2014 Opplevde en riiiimelig hårete forbikjøring i gårkveld, fikk den på cam. Har solgt klippet, men det kan sees her: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article9811689.ece 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2014 Har solgt klippet Kan jeg spørre hvilket nivå prisen for slike klipp ligger på? Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 16. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2014 Dæven, han kan jo ikke ha sett at det var slutt på 2 felts-veien. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 16. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2014 Opplevde en riiiimelig hårete forbikjøring i gårkveld, fikk den på cam. Har solgt klippet, men det kan sees her: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article9811689.ece Enkelte greier bare ikke å ligge bak større kjøretøy.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå