Gjest bruker-343576 Skrevet 10. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2016 Var vitne til mye rart på vei fra Geilo -Stavanger og tilbake. Men merkeligste var idag, da en hvit "suv" lå foran meg opp fra hardanger og over vidda. Tydligvis flere som har reagert på denne pjokken ettersom politiet stanset han og jeg skjønte godt hvorfor så jeg stoppet like gjerne og viste frem videoene fra dashcammet. Føreren mistet førerkortet på stedet, like greit. Han må lære seg hvordan og hva effektiviteten av kutting av svinger går ut på. Ellers var det utfordrende å kjøre en brei nesten 2 meter brei gammel S-klasse gjennom veiene ned til odda og forbi hardanger Liker musikken fra 0:38.. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 10. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2016 Dette er fra lørdag, på fv208 i Trysil, på vei til Långflon i Sverige. En skikkelig idiot som foretar forbikjøring rett før bakketopp. Fartsgrensen er 80 på stedet, og jeg ligger like under dette. Bilen som kommer imot i min kjørebane har STOR fart. Vises kanskje ikke så godt på videoen, men... Vurderer å sende videoen over til politiet, men regnr. vises ikke spesielt godt pga. værforholdene. 1 Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 11. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2016 I det ene tilfellet gjorde han etter mitt syn helt rett, der han passerte en bil som hadde stoppet på veiskulderen. Det er grunn til å ha god avstand i slike tilfeller, noe jeg mener kamerabilen feilet litt på. Man skal jo sjekke at det er klart fremover før man kaster seg ut i andre kjørefil, hadde jeg vert han ville jeg ligget litt mer til høyre istedet når det kommer bil i møte Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 11. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Var vitne til mye rart på vei fra Geilo -Stavanger og tilbake. Men merkeligste var idag, da en hvit "suv" lå foran meg opp fra hardanger og over vidda. Tydligvis flere som har reagert på denne pjokken ettersom politiet stanset han og jeg skjønte godt hvorfor så jeg stoppet like gjerne og viste frem videoene fra dashcammet. Føreren mistet førerkortet på stedet, like greit. Han må lære seg hvordan og hva effektiviteten av kutting av svinger går ut på. Ellers var det utfordrende å kjøre en brei nesten 2 meter brei gammel S-klasse gjennom veiene ned til odda og forbi hardanger https://www.youtube.com/watch?v=SvXDmG3qsMs Liker musikken fra 0:38.. Musikken kan du takke min kjære for, hun som styrte jacken for det meste på turen Liker du forresten utkjøringen til den transporteren med henger og siden du hengte deg opp i akkurat det klippet? Var det som var poenget, ikke sangen Endret 11. juli 2016 av Yob tvaya mat' Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 11. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) - Endret 21. januar 2018 av bruker-343576 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2016 (endret) Kunne ikke skjønne hva han her drev med, men etter å ha sett på videoen noen ganger tror jeg kanskje han forsøkte å komme forbi den første bilen for å slippe å vente på sin tur Og noen som kanskje burde hatt et lastsikringskurs Ang lastsikringskurs, kom bak en luring som hadde en slik jysk overmadrass (rull), disse veier ganske mye, 20-25kg, denne lå bare å rullet frem å tilbake på hengeren, helt uten sikring. det tok 2 rundkjøringer så spratt den av. Jeg snudde, stappa den inn i bilen å vips så ble det sengeplass på gjesterommet. Hadde denne hoppet av å truffet en moped\motorsyklist kunne det fort blitt stygt. Skulle dog likt å sett trynet på vedkommende da han kom hjem med tom henger. Endret 11. juli 2016 av Simkin 7 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2016 all usikret last kan gjøre stor skade Har sett youtube videoer der noen frakter isopor og bil bak får den på ruten og mister all sikt Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 11. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2016 Ang lastsikringskurs, kom bak en luring som hadde en slik jysk overmadrass (rull), disse veier ganske mye, 20-25kg, denne lå bare å rullet frem å tilbake på hengeren, helt uten sikring. det tok 2 rundkjøringer så spratt den av. Jeg snudde, stappa den inn i bilen å vips så ble det sengeplass på gjesterommet. Hadde denne hoppet av å truffet en moped\motorsyklist kunne det fort blitt stygt. Skulle dog likt å sett trynet på vedkommende da han kom hjem med tom henger. Noe lignende skjedde faktisk nylig i statene et sted. Motorsyklisten var ikke erfaren, og klarte ikke å vike unna en eller annen form for rull som falt av en henger, og dermed ble han slengt av sykkelen. Han klarte seg, men han fikk litt juling. http://lanesplitter.jalopnik.com/watch-what-you-follow-motorcyclist-taken-out-by-runawa-1782770844 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 11. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2016 Var vitne til mye rart på vei fra Geilo -Stavanger og tilbake. Passeringen din av en syklist etter 0:30 var vel ikke helt etter boka...? 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 De må tåle såpass i så lav fart. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 De må tåle såpass i så lav fart. Hvorfor må de det? Det hjelper ikke så mye om farten er lav når man blir overkjørt av en bil... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 Selvfølgelig hjelper det. Mener du det ikke er forskjell på å bli påkjørt i høy fart eller lav fart? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 Ikke minst er dragsuget nærmest fraværende i lav hastighet. Høy hastighet og tett passering kan være skummelt for syklisten. Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 Dette er fra lørdag, på fv208 i Trysil, på vei til Långflon i Sverige. En skikkelig idiot som foretar forbikjøring rett før bakketopp. Fartsgrensen er 80 på stedet, og jeg ligger like under dette. Bilen som kommer imot i min kjørebane har STOR fart. Vises kanskje ikke så godt på videoen, men... Vurderer å sende videoen over til politiet, men regnr. vises ikke spesielt godt pga. værforholdene. Så at TV2 har laget en sak om dette nå Lenke til kommentar
hessel Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 Dette er fra lørdag, på fv208 i Trysil, på vei til Långflon i Sverige. En skikkelig idiot som foretar forbikjøring rett før bakketopp. Fartsgrensen er 80 på stedet, og jeg ligger like under dette. Bilen som kommer imot i min kjørebane har STOR fart. Vises kanskje ikke så godt på videoen, men... Vurderer å sende videoen over til politiet, men regnr. vises ikke spesielt godt pga. værforholdene. Så at TV2 har laget en sak om dette nå Stemmer. Østlendingen (ostlendingen.no) skriver også at politiet har åpnet sak og jobber med å identifisere sjåføren. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 Det var noe slikt (bare enda verre) som gjorde at jeg investerte i kamera. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 Koz, så skiltplaten er identifiserbar? Er helt psyko hvor folk kjører. Selv om man holder fartsgrensen skal folk forbi, med helo kitty-solskjerm og flere sykler hengende bakpå. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 Koz, så skiltplaten er identifiserbar? Er helt psyko hvor folk kjører. Selv om man holder fartsgrensen skal folk forbi, med helo kitty-solskjerm og flere sykler hengende bakpå. Hjelp de forbi når det er passende anledninger, så opplever du nok at det går bedre. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 å holde fartsgrensen er ikke god nok grunn til å sperre for andre Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. juli 2016 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2016 Jepp. Men Helo Kitty-bilene har ikke tid til å vente til første busstopp en gang. Serriøst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå