Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for egne og andres dashcam-videoer

Runar

Anbefalte innlegg

Ser ut som at du er problemet også, da du ikke kjører på grønt, men kan jo hende du ikke har noen bak deg, så da er du bare et problem for deg selv

angående rundkjøringa så hadde vel den bilen forkjørsrett, men så ble den tvilsom..

Selvfølgelig kunne jeg kjørt når det ble grønt, så bare ikke helt vitsen i å prøve å presse meg frem mellom bilene som sto midt i krysset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at kamerabilen gjør seg vanskelig i denne situasjonen og fremprovoserer situasjonen med å gasse på. 

Dårlig redigert

Første del så ser en at bilen bare kjører, mens i andre del ser man at det er 2 felt og at de som kommer på (du i denne videoen) har eget felt

Noen kamera mister et sek. ca mellom hvert 50 mb fil. Sikkert det som har skjedd

Lenke til kommentar

Hvis folk kunne slutte å kjøre ut i kryss de ikke kommer igjennom, hadde det vært fint

Ah, Tønsberg.

Min hjemby, og halvparten av alle trafikkidioters hjemby.

Søk på Frodeåstunnellen på Tønsbergs Blad sine sider, og du vil bli skremt over hvor mange ganger bilister har prestert å kjøre feil vei inn i tunnellen siden den åpnet.

De 3 rundkjøringene som ligger etter hverandre på Kilen der du tar av mot Trælleborg i det siste klippet brukes daglig av folk som legger seg i høyre felt på vei inn, passerer langs indre kant av rundkjøringa i venstre felt på vei gjennom og deretter skifter tilbake til høyre felt på vei ut igjen. Alt uten så mye som et lite blinklys eller fartsreduksjon.

Fra Frodeåstunnellen inn på rundkjøringa (under sykkel/gangbrua) er det skilta og tegnet piler som viser at venstre felt gjelder til venstre, og høyre kun til høyre. Likevel er folk frekke (eller uvitende) nok til å legge seg i høyre, kjøre forbi hele køen av biler som står og venter i venstre, for deretter å følge høyre feltet i rundkjøringa rundt til venstre.

Jeg skulle ønske UP i Vestfold hadde satt en mann i en campingstol i denne rundkjøringa en halvtime hver ettermiddag, så ville vi muligens blitt kvitt disse jævlene (som regel i Audi Q- eller BMW X-serie), eller i det minste fått spedd på til statskassa.

Det er en gjenganger at folk jeg kjenner som kommer flyttende til Tønsberg blir forbløffet og nesten skremt av hvor dårlige vi her i byen er til å kjøre i rundkjøringer.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Dårlig redigert

Første del så ser en at bilen bare kjører, mens i andre del ser man at det er 2 felt og at de som kommer på (du i denne videoen) har eget felt

Har ikke helt funnet redigeringssoftware så det må jeg finne derfor det hakka.Gjør seg vanskelig... Vedkommende i passaten har egentlig vikeplikt og skal stoppe. Er påkjøring til motorveg så man må gi på også. Ikke leke i 60-70kmt.

Endret av Hårek
Fjerner videositat
Lenke til kommentar

Er det ikke fletting der da, som Bond007 foreslo lenger oppe? Ut fra det jeg klarer å se er det ingen midtmarkering, altså er det gjensidig vikeplikt, dvs. fletting.

Jeg ville ha sluppet gassen og lagt meg bak den Passaten, siden den ser ut til å komme frem til fletteområdet før deg. Er for øvrig enig i at folk som surrer i 60 km/t i påkjøringsfeltet er ganske så irriterende.

Lenke til kommentar

der har vi hele filmen ;) . Så som man ser så bremser jeg ned og slipper han frem, men kunne vært tulling og pressa :p.

vis noen har tids til red. software så rop ut. Leker meg med Lightworks akkurat nå, men er åpen for andre.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Er ikke flette og er høyrregel som gjelder. For de som er kjent er det påkjøring motorveg Liertoppen i Lier. Er for mange som ikke klarer å gi gass opp på motorvegen der og standard er mellom 60-70 for mange.

Jeg ser at det ikke er skiltet fletting, men synes markeringen i veibanen legger opp til fletting...siden feltene bare flyter inn i hverandre. Er du sikker på at det er høyreregel som gjelder der?

Forøvrig så synes jeg du er litt utålmodig, det ser da ut som passaten gir på kraftig på toppen av bakken og vil oppnå motorvei hastighet når den fletter inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...