TMB Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Er enig med Dubious. Dere overdriver. Ja, selvfølgelig ikke helt heldig den forbikjøringen der, og skulle ikke ha blitt gjort. Men det var god nok plass. Ser det der dagligdags..... 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Ser ikke noe galt i forbikjøringen Ikke jeg heller... Andre medtrafikanter må kunne forvente å dø for at jeg skal komme 1 minutt raskere frem. Jeg er jo strengt tatt viktigst av oss. ...Eller? 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Nei, krysse delelinjen så bilene som kommer i mot må svinge unna, helt toppers det! Motgående var knapt over linjen og det ser ut som at dash-cam bilen ikke har helt kontroll om han måtte svinge unna den der De fleste billister ville tatt hintet og lagt seg til høyre Syklister med vett i huet ville ikke syklet på veien 2 Lenke til kommentar
Nøkkelknippe Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Dubious: å sykle i veien fremfor langs en sykkelvei kan helt sikkert oppfattes provoserende, men det finnes mange gode grunner til å gjøre det. Dessuten er det uansett fullt lovlig, så syklister trenger ingen god grunn for å sykle i veibanen. Bilen som kjører forbi er åpenbart enten altfor nærme syklisten, eller for nærme møtende trafikk. I videoen til Sjulimann ser det ut til at bilisten både kjører for tett på syklisten og bryter vikeplikten overfor kamerabilen. Endret 2. juni 2016 av Nøkkelknippe 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hvilken vikeplikt? Skal enig at det var ganske tett, men så er det 50 sone og jeg tipper bilen var nede i 40, kanskje enda lavere at noe er lovlig betyr ikke at det skal gjøres Jeg sykler alltid på fortau når det er mulig, da jeg tenker på andre enn meg selv Lenke til kommentar
Nøkkelknippe Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Vikeplikt var kanskje feil ord å bruke. Jeg mente altså at bilisten ikke passer på at "vegen er fri for hinder på tilstrekkelig lang strekning framover", som loven så fint ber om. Resten av sykkeldiskusjonen tar jeg gjerne i syklister i trafikken-tråden :-) 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Billisten var ikke til hinder, dash-cam bilen var uoppmerskom og/eller uerfaren Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Ja, jeg som kom kjørende i mot er uoppmerksom og uerfaren ja... Selvfølgelig burde jeg jo bare regne med at møtende bil skal kjøre i min veibane hvis han må kjøre forbi en hindring, selv om jeg kommer imot. Kanskje jeg bare skal begynne å parkere i grøfta og vente hver gang det kommer syklist og bil i motsatt kjørebane! Nå sier ikke jeg at akkurat dette klippet var så veldig dramatisk, begge kom seg jo fint forbi, men det var mer for å gi et eksempel på noe som jeg syntes er irriterende at folk gjør, og det er ikke rent skjeldent heller. Man skal vente til det er klart før man foretar forbikjøring. Ofte legger jeg meg litt til høyre hvis det kommer noen i mot som har en liten hindring de skal forbi, men hvis jeg er eneste bil som kommer og ikke har noen bak meg, så kan dem fint vente til jeg har passert. Endret 2. juni 2016 av Sjulimann 4 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Synes definitivt ikke du var uoppmerksom, det er bilfører som foretar forbikjøring som er uoppmerksom...eventuelt egoistisk? Forøvrig enig i at syklisten burde valgt gang/sykkelveg på denne strekningen. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Billisten var ikke til hinder, dash-cam bilen var uoppmerskom og/eller uerfaren Du er vel ikke gamle karen selv? Selvfølgelig var det bil som foretok forbikjøring som brøyt loven og bil med kamera kjørte helt fint. Hilsen en som har erfaring i lange baner 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Ser ingen lov som brytes iogmed at kamera bilen mått svinge brått betyr at han ikke la til rette for at motkommende trafikk kunne komme seg lettest mulig forbi hindringen og det heter egoisme, samme grunnen til at syklisten sykler i veien, tenker kun på seg selv Har passert mange syklister i dag og var helt over i motsatt kjørefelt alle gangene Når det gjelder alder så kan jeg si at jeg har kjørt skadefritt og uten bøter i 14 år Endret 2. juni 2016 av Dubious Lenke til kommentar
Nøkkelknippe Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg utnevner herved Dubious til årets humorist. 9 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Right... Hadde syklisten vært et tre som hadde blitt truffet av lynet eller blåst ned så hadde jeg vært enig med deg. Men det var han ikke. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Right... Hadde syklisten vært et tre som hadde blitt truffet av lynet eller blåst ned så hadde jeg vært enig med deg. Men det var han ikke. Han var mye verre.. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 LOL! Jeg velger herved å poste et annet klipp, det har vel blitt nok med sykkelforbikjøring for nå... En som ikke kan rundkjøring, filmet av en kompis: (Kan man mistenke at du var fører av den grå bilen, Dubious?) 5 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Ikke direkte feil da det ikke er skiltet plassering Personen kan være ukjent i området og regner med at det er 2 felt på andre siden også, og da kjører han i rett felt og uansett var han foran deg så du har vikeplikt Finnes ingen lover om plassering i rundkjøringer 1 Lenke til kommentar
Nøkkelknippe Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Sludder. Familiebilen bryter vikeplikten idet den krysser kamerabilens kjørefelt i rundkjøringen. 4 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Problemet er vel at han ikke blinker. Han skifter felt på vei ut av rundkjøringen. 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 ..i tillegg så kjører han i sin egen lille verden og har sannsynligvis ingen anelse om at kamerabilen kommer i høyre felt. 2 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Har selv kjørt der og det er litt variende kjøreferdigheter til enkelte der. Har selv liggi i ytterest og korrekt feltplassering, kjørt forbi og oppdaga at bilen som lå i indre felt lå etter meg etter rundkjøringa. Var jo ikke rundkjøring der før i tia og er ikke mange rundkjøringer på Gran. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå