Sjulimann Skrevet 27. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2016 Når man først er inne på rundkjøringer: Jeg irriterte meg vel mest på at han stoppa opp når han først hadde begynt å kjøre, går da an å bestemme seg! Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 27. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2016 Ser ut som at du må være litt mer raskere på gassen. Ser ut som at du nøler, noe som gjør at andre benytter muligheten. Med forbehold om at jeg tar feil, men sik ser det i hvert fall ut. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 27. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Jeg venter på at de til venstre for meg skal kjøre (de man ikke ser på kamera), og de er jo ikke så flinke til å blinke... Men gjøken i videoen burde jo sett meg komme, og når han først våger seg ut, så kan han jo faen meg gasse på. ikke kjøre som en snegle! Edit: Der virket jeg sikkert som en veldig utålmodig sjåfør, men i dette tilfellet så var det berettiget! Endret 27. mai 2016 av Sjulimann 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 29. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Jeg gjør også samme manøver som han du irriterer deg over, iblant. Rett og slett fordi man aldri kommer seg ut hvis man ikke siger inn. Strengt tatt har du vikeplikt for denne bilen, da han kjørte inn i rundkjøringen før deg, slik det ser ut som på videoen. Endret 29. mai 2016 av steinrawr 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2016 Jeg gjør også samme manøver som han du irriterer deg over, iblant. Rett og slett fordi man aldri kommer seg ut hvis man ikke siger inn. Strengt tatt har du vikeplikt for denne bilen, da han kjørte inn i rundkjøringen før deg, slik det ser ut som på videoen. Vikeplikten avhenger ikke av hvem som tidsmessig kom inn først, det må anses å gjelde utkjørt distanse i rundkjøringen. Jeg kan ikke få bilen akkurat på innsiden av streken, stå der et kvarter og mene at alle har vikeplikt for meg fordi jeg var i rundkjøringen først.. Bilen som stoppa opp i videoen her var fortsatt på vei inn i rundkjøringen og hadde således vikeplikt for kamerabilen. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 29. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2016 Noen bestemmer seg først i siste liten! Tror de så seg for, så de utgjorde vel ikke akuratt noen fare, men jeg syntes det var litt morsomt. 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2016 Gjelder det dashcam på sykkel også eller ? Sjekk ved 1 min og 25 sekund, eller bruk linken under. Eg hadde lyset på, på sykkelen, hadde på meg gul refleksvest, farten var ca 40km/t og fartsgrensa er på plassen 60km/t. Det er også eit par andre skumle passeringer i det klippet. https://youtu.be/OAqMre7n2I4?t=1m25s 3 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 Jeg forstår meg ikke på dem som absolutt på kjøre forbi syklister når det kommer møtende trafikk. Det skaper jo bare farlige situasjoner for alle. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 Hvis en bil hadde kjørt i samme fart som en sykkel, hadde føreren blitt bøtelagt for å skape farlige situasjoner og vært en "sinke" i trafikken. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 Men nå har ikke en syklist samme mulighet til samme fart som en bilist. Du har kanskje merket at det det to vidt forskjellige kjøretøy? 3 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 Kanskje derfor de burde ha hatt to vidt forskjellige veier å kjøre på? Ville kanskje bare å prøve å forklare hvorfor man gjerne ønsker å komme seg forbi syklister så snart som mulig, men er enig i at man ikke må gjøre det "for enhver pris". Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 Med samme argument kan man jo si at man burde ha egne veier for syklister, biler, motorsyklister, traktorer, trailere og bobiler. Forskjellige kjøretøy med forskjellige fordeler og begrensninger. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 (endret) Syklister begynner å få egne veier, men de brukes ikke da de ikke velikeholdes like godt som veiene og at de er idiotisk laget Sykkelveier MÅ gå langs eksisterende veier om de skal brukes, adskilt fra både vei og gangbane Vil ikke koste så mye ekstra å lage de heller da de kan være en del av veiskulder, da kun adskilt med kantlinje, men mye bedre enn i dag ihvertfall Endret 31. mai 2016 av Dubious Lenke til kommentar
johanf Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 Med samme argument kan man jo si at man burde ha egne veier for syklister, biler, motorsyklister, traktorer, trailere og bobiler. Forskjellige kjøretøy med forskjellige fordeler og begrensninger. Biler, motorsykler, traktorer, trailere og bobiler klarer vel alle å holde fartsgrensen opp til 60 km/t. En sykkel gjør sjelden mye over 20. 2 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 Syklister begynner å få egne veier, men de brukes ikke da de ikke velikeholdes like godt som veiene og at de er idiotisk laget Sykkelveier MÅ gå langs eksisterende veier om de skal brukes, adskilt fra både vei og gangbane Vil ikke koste så mye ekstra å lage de heller da de kan være en del av veiskulder, da kun adskilt med kantlinje, men mye bedre enn i dag ihvertfall Vegen her eg bur... (andre vegen frå der det var filma) skal breddes med 3 meter (1.5 meter pr felt) slik at det blir bedre for syklister. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 31. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2016 (endret) Her er en som ikke greier å vente på møtende trafikk, og såvidt jeg husker hadde jeg ingen bak meg heller... Endret 31. mai 2016 av Sjulimann 1 Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 Som syklist, men også bilist, så var dessverre de eksemplene over her rimelig dagligdagse.. Jeg er helt enig i at egne sykkelveier hadde vært fantastisk, bare se mot Nederland og til dels Danmark. Bortsett fra noen hundre meter her og der, så er vi enormt langt unna noe ordentlig sykkelnettverk i Norge. De sykkelveiene vi har deles dessverre som regel med fotgjengere. På bakgrunn av det, så foretrekker jeg derfor veldig ofte å dele veibanen med biler. Jeg vil heller bli kjørt ned av en bil, en å sykle på en unge eller bikkje som brått hopper ut på fortauet.. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Sykkel i veien med fult fungerende gang og sykkelvei på siden, ikke noe nytt der Ser ikke noe galt i forbikjøringen Endret 1. juni 2016 av Dubious 2 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 Nei, krysse delelinjen så bilene som kommer i mot må svinge unna, helt toppers det! 2 Lenke til kommentar
hessel Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 Ser ikke noe galt i forbikjøringen Seriøst? Har du sertifikat? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå