Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for egne og andres dashcam-videoer

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At ikke folk kan lære seg rundkjøring! 

Kjører gjennom denne rundkjøringen 10 ganger iløpet av en normal arbeidsuke å ser utrolig mye rart som foregår der.. "Jeg har størst fart inn mot rundkjøringen, derfor har jeg forkjørsrett" er en mentalitet som sitter dypt i disse strøkene...  

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Følgende faktorer kombinert kan fort bringe ulykke:

1. Vinter, snø, glatt vei,

2. Brå avkjørsel som kommer brått på,

3. Dårlig reaksjonsevne.

Fikk erfare nettopp dét for et par måneder siden. Idet jeg svingte av innså jeg at jeg hadde altfor stor fart. Neste gang kjører jeg nok heller videre og snur. Heldigvis ingen skader, men det var ikke spesielt langt unna:

https://www.youtube.com/watch?v=_oHOXmdQyNs

• Liker 4
Lenke til kommentar

Litt kverulantmodus ikveld?

Nei, jeg var ikke det - jeg poengterte noe som jeg mente er riktig, ikke ulikt hva du gjør, så hva er forskjellen.

Men er det du og jeg som er lite oppdatert på regler (hvis de er endret), eller er det bare forskjellig praksis på utførelsen og ikke i samsvar med reglene?(frustrerende i så fall) - For se her. Holtermannsveien er forkjørsvei, men likevel brukes ett skilt på hver side på slutten av veien. Forøvrig sett flere, også på fartsgrenser, som er med en på hver side når det er fortsettelse av grense eller forkjørsvei (men kanskje MOD kan flytte vår OT diskusjon til Trafikalsk klagemur)

Edit: Kun til høyre er vel dog en fortsettelse av forkjørsvei, så selve diskusjonen i saken her er vel klart hva som er riktig?

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...