hessel Skrevet 8. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2016 Okay. Jeg ser at syklisten kutta svingen litt for mye, i hvert fall. Mener du at du hadde rukket å stoppe dersom han hadde lagt seg bedre og krysset foran deg? 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 8. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2016 Ja, det har gått fint de andre gangene i hvert fall, men etter denne episoden er det mulig jeg må begynne å slippe gassen enda litt tidligere slik at jeg passerer denne gata i enda lavere hastighet. 1 Lenke til kommentar
hessel Skrevet 9. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) At ikke folk kan lære seg rundkjøring! Endret 9. mars 2016 av hessel 5 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2016 Okay. Jeg ser at syklisten kutta svingen litt for mye, i hvert fall. Mener du at du hadde rukket å stoppe dersom han hadde lagt seg bedre og krysset foran deg? Hehe, litt for mye? Hadde han kjørt riktig, så hadde han blitt observert i god tid. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2016 At ikke folk kan lære seg rundkjøring! Helt hverdagslig dette. Folk på bygda overholder heller ikke vikeplikt fra sideveier. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 13. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Et par nye videoer. Ligg unna teksting og andre ting når dere kjører bil, folkens! Den første er lettest å se i fullskjerm. Brudd på vikeplikt... Endret 13. mars 2016 av hessel Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2016 Farlige brudd på vikeplikt er daglig kost for mitt kamera, hadde vel fylt opp kvota på YouTube om jeg hadde lagt ut alle de gangene Like jævla irriterende er det dog hver gang. 5 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2016 Kom plutselig en liten hjullaster kjørende med en bil på. 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Sikkert en bil som har vært feilparkert? Endret 17. mars 2016 av Bond007 1 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 21. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2016 En person som kutter svingen litt vell mye https://www.youtube.com/watch?v=N-F4ktsbNBA&feature=youtu.be 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Den der burde du sett komme ut fra biltypen. 4 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg er alltid obs på biler rundt meg i sånne situasjoner, rundkjøringer spesielt. Utrolig hvor mange som ikke vet hvordan de skal kjøre i en rundkjøring, blant annet. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Det er risikosport å kjøre to i bredden i rundkjøringer så lenge trafikken ikke mer eller mindre står stille... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Denne rundkjøringen er såpass stor at feltene burde vært atskilt med linjer i veibanen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg er alltid obs på biler rundt meg i sånne situasjoner, rundkjøringer spesielt. Utrolig hvor mange som ikke vet hvordan de skal kjøre i en rundkjøring, blant annet. Det, sammen med de som bare gir f og ikke gidder, så har man dagens trafikkbilde :S Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 23. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2016 Stavangerbillister har vel mye å lære når det gjelder rundkjøringer dessverre. Mange tok og lappen lenge før det fantes noen rundkjøringer. For enkelte er det vanskelig å plassere seg rett, og det å blinke ut av rundkjøringene, det kan ingen her borte. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2016 Er ikke forbudt å ta kjøretimer! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2016 Stavangerbillister har vel mye å lære når det gjelder rundkjøringer dessverre. Mange tok og lappen lenge før det fantes noen rundkjøringer. For enkelte er det vanskelig å plassere seg rett, og det å blinke ut av rundkjøringene, det kan ingen her borte. Hvis du er innflytter så er det sikkert litt uvant, men kjøremønsteret til jærbuene i rundkjøringer fungerer faktisk ganske bra i de tusener på tusener av knøttsmå rundkjøringer. Blinke ut av rundkjøringene er ikke hensiktsmessig, du er ute i løpet av et blink. Bedre å blinke som i et veikryss, blinke i forkant av rundkjøringen. 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Hvis du er innflytter så er det sikkert litt uvant, men kjøremønsteret til jærbuene i rundkjøringer fungerer faktisk ganske bra i de tusener på tusener av knøttsmå rundkjøringer. Blinke ut av rundkjøringene er ikke hensiktsmessig, du er ute i løpet av et blink. Bedre å blinke som i et veikryss, blinke i forkant av rundkjøringen. Du er dessverre mer uviten enn jeg trodde. For det første så ligger Rogaland på bulketoppen i rundkjøringer. For det andre, så er det bare en måte å vise andre trafikanter hvor man har tenkt å forlate rundkjøringen. Og da må man blinke ut. I Rogaland blinker man seg bare inn. Alle vet at de skal inn. Mange blinker og til venstre når de skal rett frem, og blinklyset står på til de har forlatt rundkjøringer. Venstre blink viser og bare at man har tenkt å forsette I rundkjøringer, og ikke hvor man skal forlate den. Hvorfor ikke følge trafikkreglene? Men hvis dette skal diskuteres videre, så bør man starte ny tråd. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Du er dessverre mer uviten enn jeg trodde. Hvafornoe? Trodde du jeg var uvitende? Hvis du er innflytter så er det sikkert litt uvant, men kjøremønsteret til jærbuene i rundkjøringer fungerer faktisk ganske bra i de tusener på tusener av knøttsmå rundkjøringer. Blinke ut av rundkjøringene er ikke hensiktsmessig, du er ute i løpet av et blink. Bedre å blinke som i et veikryss, blinke i forkant av rundkjøringen.For det første så ligger Rogaland på bulketoppen i rundkjøringer. For det andre, så er det bare en måte å vise andre trafikanter hvor man har tenkt å forlate rundkjøringen. Og da må man blinke ut. I Rogaland blinker man seg bare inn. Alle vet at de skal inn. Mange blinker og til venstre når de skal rett frem, og blinklyset står på til de har forlatt rundkjøringer. Venstre blink viser og bare at man har tenkt å forsette I rundkjøringer, og ikke hvor man skal forlate den. Hvorfor ikke følge trafikkreglene? Men hvis dette skal diskuteres videre, så bør man starte ny tråd. Hvis Rogaland er på bulketoppen så henger det sammen med antallet rundkjøringer. Det er rundkjøringer overalt I alle størrelser og fasonger, så ikke rart at det blir noen bulker. At noen blinker til venstre når de skal rett frem har jeg vel knapt observert. Blinker man til venstre så betyr det at man skal trekvart eller helt rundt. Blinker man til høyre så skal man ut I første arm til høyre. Ingen blinking betyr rett frem. Igjen, dette opplegget fungerer veldig fint når rundkjøringene er små og man er bare 1-3 sekunder I rundkjøringen. Da er det liten vits å begynne å blinke inne I rundkjøringen, liten informasjonsverdi til andre trafikanter. Er du uenig I dette argumentet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå