Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra jobb nettopp.

 

Plutselig såååpeglatt i en sving. :huh:

 

https://www.youtube.com/watch?v=W55DBqChfHI

 

Ble noen skader på siden av bilen, men kunne fint kjøre hjem.

 

Bare glad ikke airbaggen gav meg en på trynet :xmas:

 

hva skjedde..panikkbremset du? Bilen foran klarte seg gjennom svingen i samme fart, noen teori hvorfor du mistet grepet?

 

strekningen og svingen virker kjent...er det ved Farvannet, retning Ålefjær?

Endret av Bond007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skjedde..panikkbremset du? Bilen foran klarte seg gjennom svingen i samme fart, noen teori hvorfor du mistet grepet?

 

strekningen og svingen virker kjent...er det ved Farvannet, retning Ålefjær?

nei, bremset knapt. var bare mer eller mindre 0 grep.

Aldri opplevd så ille de 2 forige sesongene jeg har brukt samme dekk. Men ja, dårlige dekk. så må få byttet dem ut iløpet av uken.

 

YmxZnsk.jpg

 

slik ser dem ut nye.

 

Bare glad det ikke kom bil imot på samme tidspunkt.

 

Men ja, du ha riktig mtp sted :) nå er jeg ikke lokalkjent i området, men er rettning ålefjær ja.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Ai, kjipe greier. Så forresten på autoværnet at du ikke var den første som har fått seg en overraskelse der.

Hm ja, du er innpå noe der.

 

Kikket igjennom klippet på vei til jobb, da har ikke autovernet samme skade som på vei hjem..så tydligvis noen andre som også har fått seg en smell der ikveld.

 

 

gfiFEPy.jpg

 

bIdLhn2.png

 

Greit at det kom på film hvertfall. har vært et par andre episoder jeg gjerne skulle hatt på film, men da har kameraet bugget seg slik at jeg ikke har fått opptak av hendelsen(e).

Lenke til kommentar

 

Forskjellen der virker for stor til å ha en så enkel forklaring..

Min antakelse er at han kjører en SUV med typiske SUV-dekk mens bilen foran har skikkelige personbildekk.

Var jo ikke så langt i fra da dekkene er piggfrie :p

 

Greia er at forskjellen på ellers sammenlignbare piggdekk og piggfrie dekk ikke er så stor som her.

Lenke til kommentar

 

På vei hjem fra jobb nettopp.

 

 

 

Ble noen skader på siden av bilen, men kunne fint kjøre hjem.

 

Bare glad ikke airbaggen gav meg en på trynet :xmas:

hvordan gikk det egentlig med bilen? Så ut som du skrenset og traff autovern sidelengs...tok du hele siden? Har du fått taksert skaden?

 

Største skaden var i hjulbuen forran og bak. Får ikke gjort så mye med det idag. Blir vel verksted imorgen tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Blir nok noen titusener.....det er når slikt skjer at man takker høyere makter for kaskoforsikring☺

Hm ja blir spent på hvor mye det blir, men siden det er mer en lakk som er skadet, går jeg ut ifra at de må bytte ut alt som har fått stor skade på seg?

Hvordan er det mtp felger ol? 2 av Felgene fikk seg et trøkk.. Er det slik at forsikkringen dekker 4 nye?

 

Her er forøvrig bilder av skaden (legger det i spoiler).

 

 

 

SnBQQEg.jpg

dYBgOMB.jpg

e0NI7Ch.jpg

Z9GsNUU.jpg

MSJ5ANw.jpg

kAaO4uo.jpg

beHdOKQ.jpg

v1wsrLu.jpg

1JeV0eV.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Jeg opplevde dette i sommer når jeg var på tur hjemover på sommerferie. Kjører ca i 60 da jeg vet jeg må bremse midt i svingen som kommer pga en hump. Midt i svingen møter jeg en Landcruiser med alt for stor fart som kutter svingen kraftig, må legge meg godt utenfor kantstripa for å unngå å få bilen i fleisen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så spennende som en del andre videoer her. Hold på å kjøre ned en elg på joggetur i går. Var mye skumlere enn det ser ut som på filmklippet. Ses kanskje ikke så godt på klippet, men baken begynte å slippe en del. Da så jeg virkelig nytten av gode dekk og ABS. Ikke ville elgen av veien heller, men fortsatte å jogge forran bilen i 5-6 minutter før den stakk til skogs. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, jeg føler jeg har kontroll. Men det sier vel de fleste. :p Kjører den strekningen to til fire ganger hver dag, så jeg kjenner den godt. Men det hjelper selvfølgelig ikke mot elger og slikt i veien. Det er forresten kjent for de fleste som ferdes der at det er veldig mye elg langs den strekningen, så man sitter jo nesten og ser mer etter elg i veigrøftene enn på veien. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...