Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Bilkamera er vell og bra, men ser dessverre ut som vi begynner å få en ukultur hvor bilister driver å sladrer til politiet om alt mulig av ulovligheter dem ser.

Ref: Flere saker i media den siste tiden

Jeg benytter gjerne muligheten til å sende video til politiet hver gang en tulling ikke klarer å kjøre riktig eller bruke blinklyset i rundkjøring. 

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er en ukultur å si ifra om ulovligheter altså?

Det kommer vel litt an på overtredelsen. Er det farlig kjøring, som for forbikjøring i en sving, bremsesjekk, osvosv er det selvfølgelig mer enn greit. Sladring på småting som ikke går ut over deg selv ser jeg Ikke poenget i. Hvorfor sende inn video av f.eks. at du blir forbikjørt av en bil som kjører i 80 sona, og bilen kjører 120, uten at det er andre enn deg som blir forbikjørt på veien. Eller sende inn video av noen som sladder i snøen eller tar burnout.

 

Bare eksempler, men la oss holde oss til topic nå! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg fanget denne i dag. Det er ikke den første forbikjøringen jeg reagerer på, og heller ikke den andre...

 

 

Edit: Jeg skal være jævla glad for at han i Toyota-en holdt hodet kaldt. Jeg har sett mange slike videoer hvor folk i samme situasjon får panikk, og da kunne det fort ha gått ut over meg selv i tillegg til flere andre.

Endret av Bradbury
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er vel ikkje slik man køyrer forbi syklister? 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=fO7dQhFZgW4?t=690

 

https://youtu.be/fO7dQhFZgW4?t=11m35s

 

(eg fatter ikkje kordan man får vidoen inni her, funka jo før... også til rett tid på vidoen)

 

 

Spol til 11:35 om link rett til tidspunktet ikkje fungerer. 

 

Driver å tester GoPro kamera på bilen for filming av ein veg. Dette var eit test opptak på kordan ting funka, men fikk fanga ein passering av ein sykkel. 

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

Jeg fanget denne i dag. Det er ikke den første forbikjøringen jeg reagerer på, og heller ikke den andre...

 

 

Edit: Jeg skal være jævla glad for at han i Toyota-en holdt hodet kaldt. Jeg har sett mange slike videoer hvor folk i samme situasjon får panikk, og da kunne det fort ha gått ut over meg selv i tillegg til flere andre.

 

Satan for en idiotkjøring. Pur flaks at det ikke kommer fler biler etter den toyotaen. Han har umulig noe oversikt i den svingen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...