Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer

Runar

Anbefalte innlegg

Fanget ulykke for en stund siden. Klippet er tatt fra frontruta på buss. Et vogntog bytter fra venstre til høyre felt og treffer bakre del på en personbil. Bilen blir vippet rundt på tvers foran vogntoget og skyves sidelengs et godt stykke. Ingen tegn til personskade på verken fører eller passasjer. For de som lurer så kjører jeg sakte og lenge med nødblinken på før jeg stopper fordi jeg ikke kan se trafikken bak bussen og dermed ikke vet om det kommer biler i høy hastighet bak som bør få ekstra tid til å stanse. Ville ikke lage kjedekollisjon bak meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid lurt å holde seg unna vogntog og huske at det er lett for de å overse deg. Kjører jeg forbi eller blir forbikjørt av vogntog, eller kjører ved siden av, tilpasser jeg alltid farteb slik at jeg havner foran eller bak, ikke ved siden av.

Hva gjorde du/dere etter videoen slutta? Stod dere der lenge? Mener å ha sett på TV her om dagen at hvis man åpner en slik SOS boks med brannslokker og telefon i tunnel så blir tunnelen automatisk stengt umiddelbart med røde lys og bommer.

Lenke til kommentar

Jeg snakka med de involverte og forsikra meg om at de ikke var fysisk skadd, og vinka karen i elbilen til høyre videre. Så ga jeg føreren av personbilen kontaktinformasjonen min og fortalte at jeg muligens hadde hendelsen på film. Området sikra vi greit med vogntoget i venstre felt og bussen min i høyre felt. Vi sto stille i underkant av fem minutter. Personbilen var greit kjørbar så de kjørte ut av tunnelen for å ta seg av papirarbeidet. I løpet av de få minuttene vi sto stille hopa det seg opp noen hundre meter med kø bak, men det så ut til å løse seg opp kjapt når vi forlot stedet.

Lenke til kommentar

Trivelig avslutting på dagens kjøretur. Eldre kar som ga full gass for så å nekte å rygge 2 meter for å slippe frem køen bak meg. Så kom køen bak han og etter at jeg skjønte at denne pappskallen som både flashet lyshorn og finger ikke kom til å flytte seg var det bare en ting å gjøre. Ja, rygge for å være grei med de andre bak han.

Lenke til kommentar

Er det ute ved Salhus? Det er alltid like gøy når det er mye kø på E39, og folk kjører via Salhus. Forferdelige veier, spesielt når det er mye kø. Kan se for meg at slike hendelser har lett for å skje der.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Er det ute ved Salhus? Det er alltid like gøy når det er mye kø på E39, og folk kjører via Salhus. Forferdelige veier, spesielt når det er mye kø. Kan se for meg at slike hendelser har lett for å skje der.

Korrekt. Nå er det ikke like lukrativt å kjøre der lenger pga ny 50 sone + forlenget 30 sone ved Salhus skole. Jeg har ikke noe problem med å vike for andre kjøretøy, men som i denne situasjonen så møter man dessverre fra tid til annen en eller annen "smarting".

Lenke til kommentar

Trivelig avslutting på dagens kjøretur. Eldre kar som ga full gass for så å nekte å rygge 2 meter for å slippe frem køen bak meg. Så kom køen bak han og etter at jeg skjønte at denne pappskallen som både flashet lyshorn og finger ikke kom til å flytte seg var det bare en ting å gjøre. Ja, rygge for å være grei med de andre bak han.

Du har klippet kraftig i videoen...kanskje til din fordel? :)

Kanskje du kan legge ut en lengre video så vi får hele hendelsesforløpet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan legge ut hele om du ønsker, men så ikke poenget med det i går pga dette var hele poenget. Før han viser finger er det gått 2-3 minutter hvor han bare står der og veiver med hendene fra tid til annen. Hvis bare folk hadde lært seg å rygge/planlegge neste sving før de kjørte inn på smale veier hadde det ikke vært slike utfordringer.

Kan se om jeg får klippet sammen filene i kveld. Er åpen for meninger og ting kan oppfattes annerledes av 3. person :-)

Lenke til kommentar

Kan legge ut hele om du ønsker, men så ikke poenget med det i går pga dette var hele poenget. Før han viser finger er det gått 2-3 minutter hvor han bare står der og veiver med hendene fra tid til annen. Hvis bare folk hadde lært seg å rygge/planlegge neste sving før de kjørte inn på smale veier hadde det ikke vært slike utfordringer.

Kan se om jeg får klippet sammen filene i kveld. Er åpen for meninger og ting kan oppfattes annerledes av 3. person :-)

Jeg kjenner ikke veistrekningen. Men slik jeg oppfatter videoen så ser det ut til at den strekke der den andre bilen kommer fra er veldig smalt og at han dermed må rygge langt (atskillig lenger enn 2 meter) før det blir mulig å slippe forbi. 

Du rygger noen få meter og akkurat når videoen slutter så ser det ut til at veien blir bredere og dermed mulighet for passering.

Korriger meg gjerne..

Derfor ønsket jeg en lengre video for å se hvordan de faktiske forholdene var..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...