Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for egne og andres dashcam-videoer

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at bilen foran ikke blinket så burde du kanskje resonnert at den bremset for en hindring og følgelig bremset tidligere.

Uansett merkelig oppførsel av bilen foran.

Det er ingen unnskyldning, men dessverre er det ikke helt uvanlig at blinklys uteblir her i byen. Jeg så heller ingen umiddelbare hindringer, annet enn folkegruppen på venstre side, men fikk det ikke til å stemme at sjåføren bremset opp av den grunn.

Lenke til kommentar

Jeg syns kvaliteten på filmene dine er ganske bra jeg! Hvordan har du lagt opp ledningene inne i bilen?

Takk! Jeg er veldig fornyød med kvaliteten selv. :)

I dette tilfellet var kameraet festet til vinduet med et sugekoppfeste, og en enkel USB-ledning lå rundt kanten av vinduet ned til 12V-uttaket.

I min egen bil, som står vinterparkert, er det gjort litt mer ordentlig (jeg jobber med å få det enda bedre). Du finner bilder og litt mer info i dette innlegget.

Kort oppsummert får kameraet strøm fra sikringsboksen, og strømledningen er gjemt i A-stolpen opp til taket. Der går ledningen bort til speilet, hvor kamerahuset er montert. Linsen er montert under regnsensoren (se bildene), og ledningen til kamerahuset er gjemt inne i speilhuset, eller hva man skal kalle det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du var jo langt unna når han skiftet felt da... har du aldri kjørt i Danmark eller Tyskland når det er litt tett trafikk? Eneste jeg kan se er irriterende er at han holdt lav fart, men han gjorde ikke noe galt da du ikke umiddelbart trengte å bremse. Det er vel heller du som gjør noe galt som holder såpass fart selv om han byttet felt og du så det..?

(PS, virker som om du er stoooor fan av såkalt venstrefilkjøring, men du skal vel kjøre forbi neste kø og så da er mam vel unntatt regelen..? Rundt slutten tenker jeg)

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Jeg kan se frustrasjonen din og er enig, men det er noe jeg opplever dsglig med enda mindre margin enn det du hadde. Kjører du i Danmark og nedover til Tyskland er dette noe man opplever stadig vekk. Hvor fort kjørte du pg han egentlig? Hvis du holdt en fart på 140kmt og han 95 så er det nok bare at hsn ikke forventet du kjørte så fort.

Tl;dr han gjorde vel lovlig sett ingenting galt, men han burde gasset på litt ja

Lenke til kommentar

Oh yes, dansker (og franskmenn) virker å være notorisk dårlige planleggere, kjører helt opp i ræva på saktegående trafikk i høyre felt før de legger seg ut (i 90), tilsynelatende nesten uten å sjekke speil også. Ev gir de f... hvis de tror du kan bremse ned. Har hatt endel sugne nedbremsinher fra 150 til somlefart der

Lenke til kommentar

Okei, DA kan jeg forstå problemet ja.

Når jeg ser/så videoen ser det ut som alle holder en fart på 90-100 og du kommer susende forbi i 140, og at billisten bytter felt selv om det er i god tid og du bare blir irritert fordi han ikke kunne vente.

Som sagt er det jo ganske god avstand, men man bytter ikke felt når man ikke klarer å gire ned og gi på litt når det kommer biler. :confused: Så skjønner fjernlyset, og i ditt tilfelle hvis han hadde kjørt 70 hadde jeg nok gjort det samme. Beklager misforståelsen :w00t:

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Når jeg ser/så videoen ser det ut som alle holder en fart på 90-100 og du kommer susende forbi i 140, og at billisten bytter felt selv om det er i god tid og du bare blir irritert fordi han ikke kunne vente.

Ved hjelp av lengden på midtstripene og en stoppeklokke regnet jeg meg frem til at han holdt en fart på mellom 100 og 107 km/t før han måtte bremse hardt. Men ja, jeg trodde også først han lå i langt mer enn det.

Lenke til kommentar

Ved hjelp av lengden på midtstripene og en stoppeklokke regnet jeg meg frem til at han holdt en fart på mellom 100 og 107 km/t før han måtte bremse hardt. Men ja, jeg trodde også først han lå i langt mer enn det.

Det høres rett ut ja. Vet sannelig ikke hva fartsgrensen er, men jeg synes ikke 100-107 på en trefelts motorvei er noen ufart i alle fall.

Lenke til kommentar

Det høres rett ut ja. Vet sannelig ikke hva fartsgrensen er, men jeg synes ikke 100-107 på en trefelts motorvei er noen ufart i alle fall.

Jeg mener det sto E6 på det ene skiltet du passerte. Hvor kjørte du? E6 får vel 100-sone litt nord for Oslo, usikker på sørover.

Lenke til kommentar

Ser at folk klager veldig på at han kuttet inn foran lastebilen, men det er ingen som tenker/klager på at han også kastet seg ut på avkjøringsrampen uten å se (eller kunne se) i speila om det er noen der. Om det hadde vært noen, som også hadde holdt litt fart, så hadde de neppe regnet med at en SUV kan hoppe ut foran dem ved lastebilen, og hadde det blitt kollisjon der. Tenk om det hadde vært motorsyklist? SUVen kunne jo rett og slett most han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...