Bigzz Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Ser ikke engang til venstre før han legger ut... ? 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 (endret) Helt natta. Der hadde jeg snudd, og brukt kjeften. Endret 4. august 2020 av Simkin Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 10. august 2020 Del Skrevet 10. august 2020 Helt vanlig dag i Operatunnellen i Oslo. Denne pickupen lå rett bak meg fra åpninga midt i operatunnellen i juni. Han blokkerte like greit venstrefeltet. Mista de fire første minuttene fordi jeg er noob med nytt dashcam... 1 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 Burde være førerkortbeslag det. Send videoen til politiet? Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 En av mange som ikke har skjønt at man kjører helt frem før man fletter Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 Der videoen starter mener jeg at det venstre feltet allerede er stengt. Forsvarer dog ikke oppførselen, ulovlig sniking er en sak for politiet. Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 Det kan hende, har egentlig ikke kjørt gjennom der etter at det stengte, bruker stort sett Ring 3 i stedet for da Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 BaronSlask skrev (5 timer siden): Der videoen starter mener jeg at det venstre feltet allerede er stengt. Forsvarer dog ikke oppførselen, ulovlig sniking er en sak for politiet. Ja, feltet stengte akkurat i der tunnellåpningen er når jeg kjørte der i videoen, men pickupen kjørte slik fra åpningen midt inni tunnelen (Sørenga).. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 Ja, jeg er klar over det :). Det var mest ment som en kommentar til de som prater om å sende til politiet og lignende. 1 Lenke til kommentar
fightingosprey Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Så ikke for meg et filskifte akkurat der, men unngikk heldigvis sammenstøt. Er så flott når folk ikke bruker speilene og blinker seint. 2 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Slike feltskifter ser jeg hele tiden i Oslo. Tør aldri holde på noe "rett" når jeg er på slike steder. Ikke helt feltskifte, men to felt som flettes og en campingbil som vil forbi i siste liten; det gikk ikke. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Kjørte bak en i dag som ikke brydde seg stort om riktig plassering, og gir meg attpåtil fingeren som om det er jeg som har gjort noe feil ? 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 TMB skrev (6 minutter siden): Kjørte bak en i dag som ikke brydde seg stort om riktig plassering, og gir meg attpåtil fingeren som om det er jeg som har gjort noe feil Du gjør feil ved å ligge alt for tett bak og selv om han kunne lagt seg litt mer ut i rundkjøring, så kjører han riktig - det er faktisk plass til deg på innsiden der og det er du som har vikeplikt hvis du vil ut i feltet hans. 2 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 (endret) TMB skrev (11 minutter siden): Kjørte bak en i dag som ikke brydde seg stort om riktig plassering, og gir meg attpåtil fingeren som om det er jeg som har gjort noe feil ? Tja, ikke det klareste regelbruddet jeg har sett utenom kutting av svingen. Det var vel forsåvidt du som skiftet felt der iom. at veien ser bred nok ut til to biler. Endret 13. august 2020 av Frank Drebin uten -> utenom Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 (endret) Jeg skal ikke ut i feltet hans, men ut i mitt felt. Det er ingen arm til venstre, dermed skal man ligge til venstre gjennom rundkjøringen om man skal rett frem, og ligge til høyre hvis man skal svinge av til høyre.. Måten han plasserer seg på tilsier at han ikke skal kjøre rett frem, men til høyre Endret 13. august 2020 av TMB 2 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 TMB skrev (24 minutter siden): Kjørte bak en i dag som ikke brydde seg stort om riktig plassering, og gir meg attpåtil fingeren som om det er jeg som har gjort noe feil ? Sorry kompis, men den tuten syns jeg du skal trekke tilbake på din kappe. Du kjører alt for tett, og du legger deg innerst i rundkjøringen, som gir deg vikeplikt ved feltskifte når du skal ut av rundkjøringa. I tillegg holdt jo bilen du forsøkte å kjøre forbi siden sin, og kuttet nærmest ikke I det hele tatt: Du hadde god plass, og det virker bare som du er ute etter å provosere fram en situasjon. Så lenge det ikke er skiltet eller merket noe annet kjøremønster kan man selvfølgelig ligge til høyre og kjøre rett fram. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Uenig. Dette er en trearmet rundkjøring og plasseringen til forankjørende bil inn mot rundkjøringen tilsier at han skal til høyre. http://inarvik.org/2016/03/16/ofte-feil-plassering-i-rundkjoringene/ 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 (endret) Som vanlig når man poster en video i denne tråden tar det ikke lang tid før kritikken hagler inn. Dette er en trearmet rundkjøring Da skal man ligge til venstre dersom man skal ta 2. avkjørsel (rett frem) og høyre dersom man skal ta 1. avkjørsel (høyre). Det er det jeg lærte når jeg tok førerkort. - Kan du rundkjøringsreglene? Sitat Har rundkjøringen en vei til venstre? I så fall er det høyre felt som gjelder om du skal rett frem. Mangler rundkjøringen en vei til venstre, er det derimot det venstre feltet du skal ligge i om du skal rett frem. Rundkjøring Sitat Trearmet rundkjøring Høyre fil: Første avkjøring. Venstre fil: Andre avkjøring eller U-sving Rundkjøring, enkelt forklart Sitat Det er ikke alltid rundkjøringer ser slik ut, og hvis man skal rett frem i en rundkjøring uten utkjørsel til venstre gir det best trafikkavvikling om man velger venstre kjørefelt, eller plassering til venstre i eget felt slik som den hvite bilen under. EDIT: Skriveleif Endret 13. august 2020 av TMB 2 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Kritikk får man når man kjører på en kritikkverdig måte og deler videobeviset med andre, så... Buhu. Så lenge det er lov, er det strengt tatt ikke feil plassering å til og med ligge hele veien rundt i høyre felt. Upraktisk? Ikke den beste trafikkaviklingen? Det stemmer, men enn så lenge en rundkjøring er bred nok til to felt har du i det innerste feltet vikeplikt for alle i det ytterste feltet når du skal ut av rundkjøringen. At det finnes flust av "tolkninger", "egne regler" og "lokale kjøremåter" betyr ganske lite så lenge oppmerking eller skilting ikke definerer egne kjøremønster i en rundkjøring. Sånn er det når det ikke er egne særregler for rundkjøringer. Close, but no sigar! 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Finnes ingen lover for rundkjøringer, og det er ett felt inn og ett felt ut, så det er ett felt i rundkjøringen Hadde det vært en lastebil foran deg så hadde du blitt knust Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå