1Dr.E Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 (endret) Darkbill skrev (På 27.5.2020 den 21.59): Hatt Teslaen én uke og dette er første fangst. Skulle skaffet meg dashcam før på mine andre biler... Opplever slikt flere ganger månedlig når man kjører 5000km pr mnd. 27.05.20.mp4 Den rundkjøringa der er berykta. Den manøveren som BMW-en gjør der er nærmest normalen. De gangene jeg kjører der ligger jeg stort sett alltid der du gjør, for jeg skal inn i Frodeåstunnelen eller mot brygga. Jeg tror mange tenker de skal ligge mot midten førdi det føles som man kjører 3/4 rundt en rundkjøring, og man er ikke vant til å kjøre i rundkjøring med flere felter. I tillegg ser man ikke på skiltene eller planlegger/vet hvor man skal. Idet man svinger ut av rundkjøringen opplever man at man ligger i feil felt inn mot neste rundkjøring, og mange skjebner bare over. Jeg har lært meg å aldri havne ved siden av biler i denne rundkjøringa, og det har reddet meg fra å bli påkjørt av folk som skifter felt i rundkjøringa mange ganger. Endret 5. juni 2020 av 1Dr.E Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 steinrawr skrev (7 timer siden): Sjitt, kudos for kjapp reaksjon! El-parkbrems som ikke gikk helt på, kanskje? Er også ganske vanlig hvis man har kjørt og fått varmet opp dekkene det der. Står ei stund, så ... Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 steinrawr skrev (9 timer siden): Sjitt, kudos for kjapp reaksjon! El-parkbrems som ikke gikk helt på, kanskje? hehe, rakk egentlig ikke å tenke. Mulig den gav etter ja. D0vendyret skrev (2 timer siden): Er også ganske vanlig hvis man har kjørt og fått varmet opp dekkene det der. Står ei stund, så ... Tror ikke varmgang var problemet. Hadde stått i ro 15min før dette og kjørte rolig til avbildet sted. Var også 15 minus, samt en mekanisk ulyd fra bremsene gjorde at jeg snudde meg. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 https://www.vgtv.no/video/199513/hendelse-paa-e6-gaar-ikke-an-aa-kjoere-saann 1 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 En helt uforståelig manøver. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2020 Del Skrevet 9. juli 2020 Herlig at bobiler bare har 120 hester.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. juli 2020 Del Skrevet 9. juli 2020 Viser ikke hvor fort dere kjører, men jeg skulle ha klart å kjøre forbi fortere med lastebil, som jeg gjorde i dag. Lastebilen var knapt halvfull, men jeg kjørt forbi bobilen i slak oppoverbakke, i 80ish i 80 sonen Senere så akselerte jeg raskere enn en Leaf Kjørte også forbi en personbil i 90 sonen, hvor jeg kjørte i maks 84 Vogntoget bak meg kjørte også forbi Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2020 Del Skrevet 9. juli 2020 80 sone, men det gikk saktere enn det.. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. juli 2020 Del Skrevet 9. juli 2020 2 hours ago, Complexity said: 80 sone, men det gikk saktere enn det.. Var ikke det mot Heia i Balsfjord? Der er det jo bra med stigning, så ikke rart at bobilen slet med å komme forbi. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. juli 2020 Del Skrevet 10. juli 2020 (endret) 1 hour ago, geir__hk said: Var ikke det mot Heia i Balsfjord? Der er det jo bra med stigning, så ikke rart at bobilen slet med å komme forbi. Godt øye! Temmelig nært. Er litt stigning der ja men ikke den verste 2felt bakken i nærheten. Når man kommer til takveldalen er det veldig lite muligheter til å kjøre forbi så er flott når bobiler ødelegger eneste sjansen. Var mange biler bak meg som ikke kom seg forbi. Har tatt forbikjøring der med Ford Consul V4 og altforlite hester nesten uten problem. Bobilprodusentene må vurdere å øke turbotrykket littegrann eller lære sjoførene å gire ned. Endret 10. juli 2020 av Complexity Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 On 7/10/2020 at 2:53 AM, Complexity said: Bobilprodusentene må vurdere å øke turbotrykket littegrann eller lære sjoførene å gire ned. Tro om ikke disse er utstyrt med halvautomat/dobbeltclutch av noe slag? Er det normalt for bobiler med manuell kasse i disse tider ? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Alle moderne campingbiler er nok automat Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 1 minute ago, geir__hk said: Tro om ikke disse er utstyrt med halvautomat/dobbeltclutch av noe slag? Er det normalt for bobiler med manuell kasse i disse tider ? Fleste er vel bygget på Fiat av enkleste sort, så får de nok med gammeldags manuell og. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 geir__hk skrev (24 minutter siden): Tro om ikke disse er utstyrt med halvautomat/dobbeltclutch av noe slag? Er det normalt for bobiler med manuell kasse i disse tider ? Man kan og bør uansett styre giret manuelt på endel av automatkassene i gitte situasjoner, for giringen er ikke akkurat optimal på endel. 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Complexity skrev (På 9.7.2020 den 20.00): Herlig at bobiler bare har 120 hester.. Mye bedre en da de bare hadde 48 hester. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 18 hours ago, toreae said: Mye bedre en da de bare hadde 48 hester. Nå er det vel snart på tide at tråden flyttes til dyrehold 2 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Kort strekning, tungt lasta bil med campingvogn, oppoverbakke og klarer ikke kjøre forbi traktor uten at motgående trafikk må bremse kraftig ned... Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Velkommen til avgiftslandet, Norge. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 (endret) I langs Hardangerfjorden er ikke veiene blitt oppgradert siden 60-tallet og beboere er kraftig iritert på den ekstra ferie-trafikken. Her er en som har fått/fikk koppen full! Håper facebook-link virker.. https://www.facebook.com/britthelen.sollesnestveit/videos/1812463912228944/ Endret 4. august 2020 av Luske_Ludvig link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå