Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kom over noen eldre opptak fra når jeg hadde kameraet operativt i bilen  :)

 

Først litt vrien fletting

 

 

Så en som bestemte seg for å kjøre i mitt kjørefelt... feil vei...

 

 

Så en som hadde lastet litt for mye på hengeren sin :eek:

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har bare lyst å poengtere nødvendigheten med å bevare busslommene i Bergen (og hele Norge for den saks skyld). Busslommer brukes til mye mer enn bare busstopp som bevist i videoen.

Nå som Vegvesenet får viljen sin med å fjerne alle busslommene så ville en situasjon som det der forårsaken en timelang og uløselig trafikkork, for den hengeren kan ikke kjøre en meter videre...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har bare lyst å poengtere nødvendigheten med å bevare busslommene i Bergen (og hele Norge for den saks skyld). Busslommer brukes til mye mer enn bare busstopp som bevist i videoen.

Nå som Vegvesenet får viljen sin med å fjerne alle busslommene så ville en situasjon som det der forårsaken en timelang og uløselig trafikkork, for den hengeren kan ikke kjøre en meter videre...

 

Jeg er enig, men samtidig er det fint å ha plass til å gå av bussen også inne i byene uten at folk bare blir presset inn i et gjerde eller lignende. Tidligere denne uken ble en buss stående på Vika Atrium i Oslo. Det var utenom rushtiden, men likevel forårsaket bussen køer som strakk seg flere km vestover. 

 

og det er strengt forbudt å parkere på fortauet, seriøst, har blitt jaget bort fra fortauet og ut i veien, for det er bedre at en blokkererer det ene feltet for biler  enn fortauet som det ikke går noen på

 

Det er bedre at en bil må kjøre forbi, enn at fotgjengere blir presset ut i veien (og selv om det ikke er noen der, så kan det godt komme noen). Det samme gjelder sykkelfelt. 

 

#####

 

Mc-sesongen starter snart. Da er det på tide å se litt i speilene....

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er enig, men samtidig er det fint å ha plass til å gå av bussen også inne i byene uten at folk bare blir presset inn i et gjerde eller lignende. Tidligere denne uken ble en buss stående på Vika Atrium i Oslo. Det var utenom rushtiden, men likevel forårsaket bussen køer som strakk seg flere km vestover. 

 

Bare så vi ikke snakker forbi hverandre vil jeg bare poengtere at det allerede er god plass for fotgjengerene i disse busslommene de fjerner. Det de gjør er å tette igjen hvor bussen før svingte inn med formålet om at bilister MÅ vente bak bussen.

Fant ingen gode biler av hvordan det er gjort her i Bergen, men fant på nettet at de har gjort det i liten skala i Trondheim for noen år siden: https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article8335133.ece

 

Hittill har de brukt 80 millioner kroner, finansiert av bompenger på å stenge busslommene i Bergen, og de er enda ikke ferdig.

Dette er en avgjørelse Vegvesenet bare har tatt med forhåpningen om at det skal redusere antall biler på veiene ved å gjøre det "bedre for busser".

 

Det de ikke tenker på er hvordan det er mer trafikkfarlig med slike stopp, både pga forbikjøringer rundt bussen, men også pga mennesker er idioter, som jeg viste på mitt eget dashcam for noen sider tilbake:

 

Nå har vi ikke nødlommer langs veien som karen i det originale innlegget vi siterte hadde VELDIG bruk for.

Hver dag må nå tusenvis av biler som tidligere kunne cruise i 50-sone stoppe opp bak bussen, og bruke mer drivstoff (=mer forurensning) på å komme seg opp i fart igjen. 

Men dette er sikkert veldig fint i rushtiden når flere busser skal inn på samme stopp, men de står i kø med biler mellom seg uten å komme seg frem til stoppet.

 

Symbolpolitikk er sikkert veldig fint på papiret, men helvete heller om det gir positiv effekt når det settes i drift.

 

/dagens utblåsning

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hører det ikke da jeg var nødt til å fjerne lydsporet pga. copyright claim drit på YT, men Mercedesen tuter en del i starten av videoen, i tillegg til å blinke med lysene som man kan se, og holde svært lav avstand. Tar så en farlig forbikjøring hvor han krysser sperrelinje på et avkjøringsfelt.

 

Virker som at den snudde for å følge etter den andre bilen som viste fingeren, på slutten av videoen :p

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...