steinrawr Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Stort sett hver dag. Har måttet slutte å ligge parallellt med biler inn i denne rundkjøringa fordi det er så få som ikke kjører rett frem gjennom den... 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Den rundkjøringa der har vært et problem i mange år, selv ved bytte av kjøremønster som det vel har vært et par ganger.. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Det er jo den mest shitty rundkjøringen i verden omtrent.. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Stort sett hver dag. Har måttet slutte å ligge parallellt med biler inn i denne rundkjøringa fordi det er så få som ikke kjører rett frem gjennom den... Er det ikke sånn at det venstre feltet er kollektivfelt her? Siden veldig mange skal rett frem i krysset etter rundkjøringen blir det automatisk til at de aller fleste bytter felt på den måten. Det hadde kanskje vært bedre om man hadde lagt kollektivfeltet i høyre felt? Ellers er jo problemet at vedkommende "kutter" rundkjøringen (Edit: Bilen gjør i praksis to feltskifter inne i rundkjøringen: fra ytterste til innerste felt på vei inn og så fra innerste til ytterste felt på vei ut.) Hadde bilen plassert seg riktig, og ikke kuttet svingen, måtte vel du uansett ha viket for ham/hun når du skulle ut? Med mindre det er oppmerket linje som følger hele veien gjennom, kan vel strengt tatt bilen velge venstre felt ut? (Selv om det ikke er det "riktige" å gjøre) For du må jo uansett gjøre et feltskifte når du kjører ut? (I praksis ville det nok blitt "delt skyld", da begge to bør opptrå aktsomt i denne situasjonen. Litt samme sak diskuteres her, selv om situasjonen her er at bil A fortsetter rundt: https://www.dagbladet.no/tema/naf-bil-a-har-skylden-vegdirektoratet-feil-bil-b-har-skylden/61140705) Endret 6. februar 2018 av KalleKanin Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Stort sett hver dag. Har måttet slutte å ligge parallellt med biler inn i denne rundkjøringa fordi det er så få som ikke kjører rett frem gjennom den... Er det ikke sånn at det venstre feltet er kollektivfelt her? Siden veldig mange skal rett frem i krysset etter rundkjøringen blir det automatisk til at de aller fleste bytter felt på den måten. Det hadde kanskje vært bedre om man hadde lagt kollektivfeltet i høyre felt? Ellers er jo problemet at vedkommende "kutter" rundkjøringen (Edit: Bilen gjør i praksis to feltskifter inne i rundkjøringen: fra ytterste til innerste felt på vei inn og så fra innerste til ytterste felt på vei ut.) Hadde bilen plassert seg riktig, og ikke kuttet svingen, måtte vel du uansett ha viket for ham/hun når du skulle ut? Med mindre det er oppmerket linje som følger hele veien gjennom, kan vel strengt tatt bilen velge venstre felt ut? (Selv om det ikke er det "riktige" å gjøre) For du må jo uansett gjøre et feltskifte når du kjører ut? (I praksis ville det nok blitt "delt skyld", da begge to bør opptrå aktsomt i denne situasjonen. Litt samme sak diskuteres her, selv om situasjonen her er at bil A fortsetter rundt: https://www.dagbladet.no/tema/naf-bil-a-har-skylden-vegdirektoratet-feil-bil-b-har-skylden/61140705) Du har helt rett. Jeg tror ikke det ville blitt delt skyld om jeg hadde vært 3m lengre frem og bilen kuttet feltene og traff meg, men om det var på vei ut av rundkjøringen, så har jeg jo vikeplikt for det ytterste feltet, og også bilen om den ønsker å kjøre rett ut i venstre kjørefelt. Det siste er jeg alltid obs på, men trafikkaviklingen går som oftest best når man slipper gjennom de som plasserer seg til å kjøre ut i høyre og venstre felt, og da kjører de fleste slik. Kollektivfeltet er i venstre felt helt inn til rundkjøringen fra E18, og jeg antar det er fordi køen strekker seg helt ut på motorveien, hvor mange busser skal inn til Vika/Aker Brygge og skal slippe å kutte gjennom køen på motorveien. Bussene skifter felt i rundkjøringen og kjører ut i høyre kjørefelt videre på ring 1 for å betjene busstoppet der. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Tidligere var vel kollektivfeltet til høyre på stedet, det var like mye idiotisk kjøring der da.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Pleier ikkje dei ha litt meir blink blink enn kun den slappe i fronten som man ikkje ser bakfra? Bremsa i allefall så nødblinken skrudde seg på på automagisk! Det var småglatt på vegen. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Pleier som regel ha et eller annet bak også, men så lenge lyset på taket fungerer som det skal, så er det lett synlig både forran og bak. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Dårlig varsellys og burde ha vært rapportert 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Men burde man kjøre 75kmt her? Selv hadde jeg nok dempet farten på det føret. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Gikk opp noen poeng i karma i dag. Ikke youtube-film verdig så blir bare et bilde: Kommer ut fra parkeringshus, så ser jeg (les: dama som sitter på i bilen) at sekken til personen er helt åpen og at tingene nesten faller ut. Fikk ordre om å kjøre til siden å si ifra. Personen ble veldig takknemlig 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Men burde man kjøre 75kmt her? Selv hadde jeg nok dempet farten på det føret. Oversikteligede slakke svinger? Is oppskrapet av diverse piggdekk? Jevnling brøyting av veien, og ikke spor etter salt? Ser ut som det går greit, så lenge man er lokalkjent nok til å ikke glemme at det sikkert er noen krapper svinger en eller annen gang i løypa. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Situasjon fra litt tidligere i Februar. Dette kvinnfolket valgte å stoppe akkurat her... Rimelig åpenbart at det ikke er ment at man skal stoppe her. Se på bildet under. Før den gule "midtrabatten"/gule linjene så er det dedikert felt for de som skal inn til venstre. Etter er det to felt for de som skal til venstre i lyskrysset. Gikk bra denne gangen, heldigvis. 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Skulle sikkert inn på en butikk til venstre der og fikk en seriøs brainfart... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Dagbladet sin video... Da har du faen meg griseflaks. 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=TfvmbDOeo70 Endret 25. februar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 En gjeng voksne mennesker går alle sammen over veien før bussen har kjørt uten å engang se til siden, som en gjeng hodeløse høns. Kan tilføye at denne idiotisk oppførselen har jeg sett hyppigere her i Bergen etter monstergeniene i Vegvesenet bestemte seg for å fylle igjen alle busslommene slik at bussene må stoppe i veien i stedet for å kjøre inn i busslommen. 7 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 "Voksen" skulle vært en beskyttet tittel. 2 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 https://www.instagram.com/p/Bf3wfeBFYfb/ Jeg har til nå kjørt uten uhell på denne veien med ca like forhold i hele vinter. Den brøytes nærmest aldri, og i går kveld tok de hjulsporene meg ? nesten like håpløst med fire hjul.. 3 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Med fire hjul så tryner du i hvert fall ikke 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå