Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for egne og andres dashcam-videoer

Runar

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lukeutnyttelsen var vel grei, plassering og fartsauke var ikkje optimalt av ein sjåfør. Der kommer kanskje den røde L inn i bilete.

Alt i alt var dette ein heilt akseptabel situasjon er da mi meining. Situasjonen var ikkje farlig, takk til kamerabil som leser situasjonen akkurat slik man skal som ein aktpågivende sjåfør. Blinking med fjernlys kunne du spart deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg mener det er idiotisk å kjøre uten lys (den røde varebilen) under slike forhold (mørkt og regn), så det var litt godt å se at også andre reagerte.

Det har jeg og sett så mange ganger, og håper hver gang at politiet tilfeldig skal komme kjørende forbi, noe som aldri har hendt til nå.

Mange bilførere vet ikke hvordan lysene på sine nye biler fungerer engang.

Endret av snillekim
Lenke til kommentar

Jeg mener det er idiotisk å kjøre uten lys (den røde varebilen) under slike forhold (mørkt og regn), så det var litt godt å se at også andre reagerte.

Det har jeg og sett så mange ganger, og håper hver gang at politiet tilfeldig skal komme kjørende forbi, noe som aldri har hendt til nå.

Mange bilførere vet ikke hvordan lysene på sine nye biler fungerer engang.

Man kan jo evt ringe politiet hvis man ligger bak en?

Lenke til kommentar

Folk som kjører uten lys eller såkalte DRL som bare har på lys foran og ikke bak, i mørket, kan miste førerkortet på stedet spør du meg. Livsfarlig. Hjelper ikke å skylde på at "jeg visste det ikke eller skjønner det ikke" heller, for da bør man ikke ha førerkort i det hele tatt.

Onkelen min i Nederland kjører taxi, og er noen ganger på vakt for en organtransplantasjonsbil med blålys, type Mercedes E-klasse med 300+ hk og kjører 200km/t til Tyskland med organer bak i bilen med blålys, kjørte ikke så lenge siden tilbake fra en slik lang strekning, og da må han holde seg til fartsgrensen. Dere som har ferdet lenger ned i Europa vet sikkert at motorveiene som regel har null lys, og det er helt mørkt. Uansett, han kjørte 150km/t i "tjenstebilen" i 130 sone på motorveien, som er greit, og plutselig er det noe rett foran han, en lastebil uten lys, og han klarer å stoppe/svinge unna i siste lite. Han satt på oransje blålys og stoppet bilen og fortalte han om det, sjåføren var ganske så flau og beklagende....

• Liker 1
Lenke til kommentar

I hjembygda mi (Et lite stykke utenfor Ålesund) har det på et eller annet vis blitt en trend blant mopedister å helt fjerne baklysene på mopedenne sine, noe de selv synst er kjempe kult. Har selv fått meg noen kjipper når jeg plutselig er noen meter fra en moped som var helt klin umulig å se før du faktisk bare var noen meter fra. Ikke de mest intelligente skallene akkurat... Ikke ser det ut til politie slår noe særlig ned på det selv om jeg vet at det har blitt meldt fra om flere ganger. Om du ringer å melder fra om det får en stort sett det samme svaret om at de ikke har noen biler i området og ingenting blir gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...