mafsa Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Møtte på en som ombestemte seg litt i dag På ca. 1:34: https://www.youtube.com/watch?v=XmsEuaTFh98 Hva er det med østlendinger og det å rygge i rundtkjøringer? xD Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2014 Gikk nesten galt i går. https://www.youtube.com/watch?v=UF4en_jsx_g Klokka går helt feil, fant jeg ut 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 22. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2014 Gikk nesten galt i går. Klokka går helt feil, fant jeg ut Det er en typisk klassiker det der. Det beste er vel å rygge inn når man parkerer, så blir det enklere/tryggere å komme seg ut igjen. Har du sjekket tidssonen på blackvue'n? Du må da koble deg opp via wifi, og gå inn på innstillingene. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2014 Mulig at tidssona ble tilbakestilt etter forrige FW-oppdatering, får sjekke det Jeg gikk nylig over fra Android til iOS og skjønte ingenting da appen ikke ville koble seg til kameraet, viser seg at på iPhone må man manuelt koble til kameraets Wi-Fi før man kan koble til Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 23. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2014 Gikk nesten galt i går. Klokka går helt feil, fant jeg ut Det var close. Skal si ryggeren var rask å dra av sted. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2014 Enda en som ombestemte seg i siste liten... https://www.youtube.com/watch?v=2G59J167lXk Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2014 Sjåføren blinket i det minste ut av rundkjøringen, det er en liten trøst: http://vimeo.com/115327079 For dere som ikke har opplevd å få parkeringsbot før, så ser det slik ut: http://vimeo.com/115329642 4 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2014 Sjåføren blinket i det minste ut av rundkjøringen, det er en liten trøst: http://vimeo.com/115327079 Hva eksakt gjorde han galt? Var jo lang kø bak han..bare bra at han prøver og smette inn der hvor det er mulig. Kunne dog aksellert noe mer. God jul. 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 24. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2014 Hadde han holdt seg i det ytre feltet da hadde han ikke gjort noe galt, men han vinglet inn i det indre feltet hvor han har vikeplikt for kamerabilen. 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2014 Dette blir feil tråd, men jeg mener at situasjonen hadde vært unngått dersom personen som øvelseskjørte hadde fått riktig opplæring, med andre ord «vent til det er klart, og hold deg i riktig fil gjennom rundkjøringen», ikke «KJØR NÅ! Og gjerne tvers over!». Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2014 La ikke merke til feilskiftet før nå. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 26. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2014 Lukeutnyttelsen var vel grei, plassering og fartsauke var ikkje optimalt av ein sjåfør. Der kommer kanskje den røde L inn i bilete. Alt i alt var dette ein heilt akseptabel situasjon er da mi meining. Situasjonen var ikkje farlig, takk til kamerabil som leser situasjonen akkurat slik man skal som ein aktpågivende sjåfør. Blinking med fjernlys kunne du spart deg. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) Strengt tatt burde man bli flinkere til å signalisere når andre gjør feil i trafikken enn det man er per nå, så slik sett ville jeg gjort det samme og oppfordret andre til å gjøre det og. Lyshorn er undervurdert og alt for lite brukt i trafikkbildet. Endret 12. januar 2015 av Hansien 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg mener det er idiotisk å kjøre uten lys (den røde varebilen) under slike forhold (mørkt og regn), så det var litt godt å se at også andre reagerte. http://vimeo.com/116551734 4 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Jeg mener det er idiotisk å kjøre uten lys (den røde varebilen) under slike forhold (mørkt og regn), så det var litt godt å se at også andre reagerte. Det har jeg og sett så mange ganger, og håper hver gang at politiet tilfeldig skal komme kjørende forbi, noe som aldri har hendt til nå. Mange bilførere vet ikke hvordan lysene på sine nye biler fungerer engang. Endret 12. januar 2015 av snillekim Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg mener det er idiotisk å kjøre uten lys (den røde varebilen) under slike forhold (mørkt og regn), så det var litt godt å se at også andre reagerte. Det har jeg og sett så mange ganger, og håper hver gang at politiet tilfeldig skal komme kjørende forbi, noe som aldri har hendt til nå. Mange bilførere vet ikke hvordan lysene på sine nye biler fungerer engang. Man kan jo evt ringe politiet hvis man ligger bak en? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2015 Man kan jo evt ringe politiet hvis man ligger bak en? Jeg tviler på at politiet gjør stort bare for en som kjører bil uten lys. Men man kan ta en spansk en, og si at man tror det er en fyllekjører da Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2015 Folk som kjører uten lys eller såkalte DRL som bare har på lys foran og ikke bak, i mørket, kan miste førerkortet på stedet spør du meg. Livsfarlig. Hjelper ikke å skylde på at "jeg visste det ikke eller skjønner det ikke" heller, for da bør man ikke ha førerkort i det hele tatt. Onkelen min i Nederland kjører taxi, og er noen ganger på vakt for en organtransplantasjonsbil med blålys, type Mercedes E-klasse med 300+ hk og kjører 200km/t til Tyskland med organer bak i bilen med blålys, kjørte ikke så lenge siden tilbake fra en slik lang strekning, og da må han holde seg til fartsgrensen. Dere som har ferdet lenger ned i Europa vet sikkert at motorveiene som regel har null lys, og det er helt mørkt. Uansett, han kjørte 150km/t i "tjenstebilen" i 130 sone på motorveien, som er greit, og plutselig er det noe rett foran han, en lastebil uten lys, og han klarer å stoppe/svinge unna i siste lite. Han satt på oransje blålys og stoppet bilen og fortalte han om det, sjåføren var ganske så flau og beklagende.... 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2015 I hjembygda mi (Et lite stykke utenfor Ålesund) har det på et eller annet vis blitt en trend blant mopedister å helt fjerne baklysene på mopedenne sine, noe de selv synst er kjempe kult. Har selv fått meg noen kjipper når jeg plutselig er noen meter fra en moped som var helt klin umulig å se før du faktisk bare var noen meter fra. Ikke de mest intelligente skallene akkurat... Ikke ser det ut til politie slår noe særlig ned på det selv om jeg vet at det har blitt meldt fra om flere ganger. Om du ringer å melder fra om det får en stort sett det samme svaret om at de ikke har noen biler i området og ingenting blir gjort. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2015 Kan man spore reg.nr til eieren på mopeder, slik som man kan med biler? En telefon til gamlingene hjemme burde hjelpe.. Sett flere lastebiler som har fått refleks, som går langs kanten på bakerste del av slepet. Ganske effektivt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå