- Cre8or - Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Det er vel ikke noe å tippe på, man skal på SATA-3 kontrolleren. Han nevnte ikke hvilken disk han hadde før nå, så kunne for alt vi visste, være sata 3gb eller sata 6gb. P9X79 har sata-innganger til både sata-300 og sata-600. Men den er sikkert bakoverkompitabel om han hadde plugga sata 3 disk i sata 6 inngangen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) En disk som har lavere Read/Write enn hva man strengt tatt trenger en SATA-III (6gbps) kontroller til, vil fortsatt fungere på denne kontrolleren. En disk som har høyere Read/Write enn hva en SATA-II (3gbps) kan støtte, vil fortsatt fungere på denne kontrolleren (med redusert hastighet). Videre er vel stort sett alle nyere SSD'er avhengig av en god SATA-III kontroller, så derfor jeg var såpass bastant ^^ Endret 4. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Tuxedo Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg kom meg inn i bios, og ser at CPU'en er 38 grader varm... er det normalt? Når jeg så ser hvor fort CPU vifta spinner, så viser den helt rødt! Jeg tørr ikke å ignorere feilen før jeg vet hva som er galt. Jeg tror det er det siste før jeg kan begynne å installere Windows og sånt på den... Det står bare 400-500rpm, er det normalt? Jaja, jeg vet, Jeg er en super n00b ;P 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 38degC er ikke noe å heve på øyebrynet for. 500rpm og rød ("maxa ut") er jo latterlig. Kom den inn i Advanced mode til BIOS. Se om du ikke kan stille litt på dette, kanskje treshhold (grenseverdi) eller så ignore hele dritten. Det er ikke farlig altså .. Lenke til kommentar
Tuxedo Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Ok! Som sagt, så er jeg en n00b når det gjelder dette... Men da ser det ut som om problemene er borte! A2 forsvant også når jeg stilte på CPU vifta! Tusen takk for hjelpen! Nå gleder jeg meg til å bruke pcen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå