kwang Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Hei. Har et program som lagrer en tekstfil i formatet .bcr, forsåvidt uvesentlig da det rett og slett er rent tekst i ASCII. Tekstfilen inneholder en rekke linjer mer informasjon. Av disse linjene inneholder noen en "*", disse linjene trenger jeg ikke. Av de resterende linjene trenger jeg også bare deler av den, la oss si et eksempel tegn 10-20, 25-30 og 56-135. Noen som har en idè til hvordan jeg kan løse dette i PHP? Begynner å bli et par år siden sist jeg var godt inne i dette, og har prøvd meg endel frem - men sitter fast når jeg skal få scriptet til å lese flere linjer, sortere ut og hoppe over linjer med *. Jeg trenger et script som åpner denne filen, leser den av og gir meg output med de linjene jeg trenger og bare de delene av linjene jeg behøver. Noen som har gjort liknende eller som har tips til hvilke funksjoner, evt måter å løse det på jeg bør sjekke ut? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 1. last filinnholdet inn i en variabel. 2. bruk regexp eller strengmanipulasjonsfunksjoner. Lenke til kommentar
kwang Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 1. last filinnholdet inn i en variabel. 2. bruk regexp eller strengmanipulasjonsfunksjoner. Fikk til å sortere ut linjer ved hjelp av dette. Nå sliter jeg bare med å fjerne deler av hver tekstlinje, definert med antall tegn - noen konkrete tips her? Har saumfart nettet, men sliter med å fjerne f.eks tegn fra 10-20 fra en tekststring. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Kan du paste innholdet i filen så det blir lettere å se for seg hva som trengs å gjøres? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Du kan f.eks. gjøre noe slik echo substr($line,0,9).substr($line,20); // hopper over tegn posisjon 10-20 (første posisjon er 0) Med regular expression noe slik $re = '/^(.{9}).{11}(.{1,})$/'; preg_match($re,$line,$matches); echo $matches[1].$matches[2]; Lenke til kommentar
kwang Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Fikk det til med trim og substr, med posisjonen på hva jeg skulle hente ut per linje i et array. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå