Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HP EliteBook 8570p synes å være det åpenbare valget, dersom du ikke ønsker å bruke en formue på skoledata. Til prisen av MacBook Pro 15" Retina, kan du heller velge HP's grunnmodell og bruke resten på en skikkelig gaming-laptop.

Takk! Jeg syns det blir litt for dumt å betale 15k for en pc da uansett så.. men de to macene til 7,5 virker og veldig bra? Jeg får jo pcene billigere pluss litt ekstra ting.. jeg skal uansett bare ha en pc så kan investere i det :)

Lenke til kommentar

Du kan evt vente til haswell kommer ( ny generasjo med prosessorer) og kjøpe fra komplett.no o.l. Ulempen da er at du ikke får rabatt på pcen.. men du kan få mye kraftigere pc:)

Trenger ikke så kraftig, og jeg liker å få ting billigere om det er mulig :D

++ jeg får skolesekk pcveske og headset :D

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke, at om du tenker å ha windows på macen blir det velid lite med 128GB SSD.

Nå finnes counter strike på mac da, men utvalget av spill er endel mindre.

Det er litt synd de ikke har tilbud på noen PCer med bedre skjermer, 768p skjermene til HP er ganske udugelige.

There are crappy, low resolution TN panel displays, and then there are panels that suck out loud. Jarred and I have been over this a million times, but sometimes you get a display that's bad even by bad standards. That's the stock display in the HP EliteBook Folio 9470m, and if you're interested in this notebook I sincerely urge you to consider buying a unit with the 1600x900 panel, which cannot possibly be as bad as the stock panel.

http://www.anandtech.com/show/6852/hp-elitebook-folio-9470m-ultrabook-review-ultrabooks-in-enterprise/4

Lenke til kommentar

Takk! Jeg syns det blir litt for dumt å betale 15k for en pc da uansett så.. men de to macene til 7,5 virker og veldig bra? Jeg får jo pcene billigere pluss litt ekstra ting.. jeg skal uansett bare ha en pc så kan investere i det :)

Intel HD Graphics 4000 som sitter i de to MacBook'ene er ikke særlig bra til å dra spill med. Da er HP EliteBook 8570p et bedre valg.

Her er test av skjermkortet i HP'en http://www.notebookc...0M.70631.0.html

Her er test av Intel HD Graphics 4000 http://www.notebookc...00.69168.0.html

Intel HD Graphics 4000 vil dra Counter-Strike: GO på lave til medium settinger.

Edit:

MacBook'ene du vurderer har nøyaktig den samme grafikken som grunnmodellen fra HP. Hvis dine krav til spilling ikke er for store, vil jeg si at grunnmodellen til HP er et meget godt kjøp.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Ser litt på de to mac-modellene litt nå.. virker egentlig som de er mer driftsikre, lettere å ta med seg og bedre batteritid. Meeen.. både mb air og mb pro koster det samme, men forskjellen er visstnok lagringskapasitet og cd-rom + størrelse. Hvis jeg først tar meg råd, vil det ihvertfall ikke være bedre å gå for mac?

Lenke til kommentar

Vi i det fylket jeg bor i, får velge om vi vil ta i mot PC, eller bruke vår egen!

Dersom dere også får velge, anbefaler jeg deg å kjøpe en Haswell laptop med Nvidia 7-serie, og sette inn en SSD selv ;)

Edit: Nei Mac er ikke bedre! Du kan kanskje, hvis du er heldig dra CS på den, men de har også kun 4 GB RAM, så du kan ikke ha noe særlig i bakgrunnen!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...