LiamH Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Hei. Det gjelder en VW Passat 3B5 2000-modell med en 1.6l-motor. Motorkoden er ARM. Den kveles nesten mellom gass og tomgang, samt at den bruker litt tid etter sluppet gass for å stabilisere seg. Jeg tenkte derfor å rengjøre tomgangsregulatoren, men mistenker mer og mer at den er innebygd i spjell-huset. Noen som har peiling på disse motorene som kan bekrefte/avkrefte? Hvis ja, kan den rengjøres? Hvordan? Endret 3. juni 2013 av LiamH Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Trippelsjekk etter falskluft/defekte åndeslanger er mitt først tips. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Trippelsjekk etter falskluft/defekte åndeslanger er mitt først tips. Motoren går helt fint ellers. Den akselererer bra og går fint på tomgang. Det er akkurat mellom de-aktivering av gass-spjeldet og aktivering av tomgangsregulatoren at fuskingen kommer. Det varer i ett til to sekunder, så stabiliserer den seg igjen. Noen ganger kveles den i kryss, men ikke ofte. http://wiki.ross-tec..._Alignment_(TBA) Se der, ja. Takk for info! Endret 4. juni 2013 av LiamH Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Da var tomgangsspjeldet justert uten videre bedring. Ingen falskluft eller defekte slanger. Ingen feilkoder. Noen som har noen ideer? Endret 17. juli 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Jeg har byttet dette en gang, på en Golf III med samme (?) motor, den hadde veldig ustabil tomgang. Sjekk slanger først er et godt tips, det var falsk luft på min også (men det løste ikke problemet, spjeldhuset måtte byttes). Kostet ca 4.500. Hadde også samme problem på en Astra-G, her fikk jeg feilkode. Plukket fra hverandre og renset, men samme problem. Fordel med Opel'n var at man fikk kjøpt bare regulatoren, kostet ca 1.200. Endret 17. juli 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Takk for svar. Har tenkt på om hele spjeldhuset må byttes siden tomgangsregulatoren er innebygget, men det frister å prøve med rengjøring først. Tomgangen er ikke utstabil, men den virker som det er en treghet i tomgangsregulatoren mellom passiv og aktivt gasspjeld. Er det mye jobb å bytte det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Enkelt å bytte. Sjekk at kontakten står skikkelig i før du bytter. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Selges billig på ebay forresten, kjøpte en der billig til min bil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Det finnes flere utgaver av denne delen, selv om de ser like ut. Min Golf III hadde automat, og der hadde delen et annet partnummer enn tilsvarende for manuell, med samme motor. Sjekk nummeret på gammel del først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå