Analytiker Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Med noenlunde jevne mellomrom, som regel daglig eller oftere, opplever jeg at virkemåten til mange av tastene på tastaturet forandres. Bindestrek (-) blir til høyrevendt skråstrek (/), pluss (+) blir til minus (-), eller bindestrek, for å være presis. Æ, ø og å kan ikke lenger brukes. Jeg må restarte programmet dette skjer i, for å løse problemet midlertidig - dette skjer nemlig i ett og ett program, så jeg kan f.eks. åpne notisblokk og kopiere et spørsmålstegn og lime inn i nettleseren, noe jeg av og til gjør. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hva som forårsaker problemet, og den eneste beskrivelsen av problemet jeg fant på nettet, synes å relatere seg til et ganske annet grensesnitt enn mitt. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Trykk på Alt+Shift når det skjer. Det du beskriver høres mistenkelig ut som det som skjer når du bytter til amerikansk tastaturoppsett. Snarveien for å bytte tastaturoppsett i Windows er Alt+Shift. 1 Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Dersom du ikke bruker noe annet en et norsk tastatur kan du bare fjerne oppsettet for engelsk i regionale innstillinger i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå