Camlon Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Dette er to byer med like mange mennesker i bysonen, men langt ifra er like stor om du ser på urban befolkning. Dette er Trondheim Dette er Salt Lake City Endret 4. juni 2013 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Salt Lake City ligger jo så høyt over havet at det kan kalles en bergstad. Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Tja, jeg vil si alt over 10M 10M er vel en liten overdrivelse... Ikke en gang London eller NYC har s[ mange innbyggere. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Megacity Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Dette er to byer med like mange mennesker i bysonen, men langt ifra er like stor om du ser på urban befolkning. Dette er Trondheim Dette er Salt Lake City Hva skal man si hvis noen sp;r om byenes befokning_ Skal man si det urbane omer[det eller bysonens befolkning_. Bor i Trondheim BTW http://en.wikipedia.org/wiki/Megacity Mega by ja, metropolis... men ikke STORBY Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hva skal man si hvis noen sp;r om byenes befokning_ Skal man si det urbane omer[det eller bysonens befolkning_. Bor i Trondheim BTW Urban befolkning passer nok best etter min mening. Urban befolkning er der bebyggelsen stopper og er dermed uavhengig politkere. Bysonen kan bli definert i et lite område som Salt Lake Cirty og blir dermed veldig misvisende. Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Urban befolkning passer nok best etter min mening. Urban befolkning er der bebyggelsen stopper og er dermed uavhengig politkere. Bysonen kan bli definert i et lite område som Salt Lake Cirty og blir dermed veldig misvisende. Så da er Oslo en Millionby? Endret 4. juni 2013 av SliceFTW Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Mega by ja, metropolis... men ikke STORBY Tja, MegaCity, kan lett oversettes til Storby på norsk, faktisk tror jeg ikke MegaBy er ett ord som du vil finne i ordboka. På den annen side, hva man betegner som storby er nok veldig subjektivt. Jeg vokste opp på ett lite sted, og da man dro til ett tettsted med 10,000 innbyggere var det en "Storby", senere når man besøkte enda større steder så ble disse referansen for Storby, deretter fikk man seg en tur til Oslo, da ble det referansen, så til utlandet, og til slutt til noen av de nevnte MegaCities. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 S[ da er Oslo en Millionby_ Snart så vil urban befolkning i Oslo bli mer enn 1 million mennesker. PS: Ta en titt på tataturet ditt. Du har satt på amerikansk tastatur. Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Snart så vil urban befolkning i Oslo bli mer enn 1 million mennesker. PS: Ta en titt på tataturet ditt. Du har satt på amerikansk tastatur. Brukte et nettbrett med tastatur isted ÆØÅ. Hva er det eksakte nummeret på urban befolkningen i Oslo nå da? Endret 4. juni 2013 av SliceFTW Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Brukte et nettbrett med tastatur isted ÆØÅ. Hva er det eksakte nummeret på urban befolkningen i Oslo nå da? Det var 925K i 1 jan. 2012 og 950K 1 jan. 2013. Ergo, det burde være ca 965K mennesker i Oslo idag. Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Det var 925K i 1 jan. 2012 og 950K 1 jan. 2013. Ergo, det burde være ca 965K mennesker i Oslo idag. Sånn Ca. 2-3 år, regner jeg med? Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Tja, MegaCity, kan lett oversettes til Storby på norsk, faktisk tror jeg ikke MegaBy er ett ord som du vil finne i ordboka. På den annen side, hva man betegner som storby er nok veldig subjektivt. Jeg vokste opp på ett lite sted, og da man dro til ett tettsted med 10,000 innbyggere var det en "Storby", senere når man besøkte enda større steder så ble disse referansen for Storby, deretter fikk man seg en tur til Oslo, da ble det referansen, så til utlandet, og til slutt til noen av de nevnte MegaCities. Jo forresten. Urbanbefolkningen i LA og NY er LA = 13M og NY = 22M Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Oslo = 951,581 Bergen = 267.950 Trondheim = Ca. 270 000 Lenke til kommentar
TheManInFrontOfYou Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Her er det ingen fasist, Engelsk mennene mente en stund at man skulle dele byer opp i towns og cities, hvor skille var på ca. 500.000 dessuten kan man aldri bli enig om hvor stor en by egentlig er, det hele har med by grenser og gjøre, ta feks stavanger, de har et relativt lavt innbygger tall fordi grensene hindrer tett bebygde nærområder å slenge seg på, da mener jeg feks sola og sandnes. Samme gjelder feks. New York, visste dere at det ikke bor mere enn kun 600.000 i manhatten som vi ser for oss når vi tenker på New York, de store fole mengdene bor i bydelene, men selve metropolet og storbyområdet streker seg over to stater. Man kommer aldri til å bli enig om hvilken by som er verdens største heller, I diverse brasilianske byer og Mexico City oppføres ikke innbyggertallet, Men Mexico by har veldig klare grenser ettersom byen ligger innesperret mellom fjell, etter min mening er Tokyo den største byen. Byen har ca. 30 millioner innbyggere i stor området, men grenser på alle kanter til andre japanske tettbebyggelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå