Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hatt alle iphone versjonene lansert i Norge. 3G, 3GS, 4, 4S, og sist 5. Alle kjøpt ved lansering, så jeg har vært ganske "fan boy". Etter 4S begynte jeg egentlig å bli ganske lei iOS. Samme dritten år etter år. JA det funker, men det er liksom ikke noe utfordring lenger, ikke noe nytt.

Gikk så over til HTC One for 2 uker siden. Kjempe fornøyd. Telefonen er kjapp. Lagger aldri. Jeg surfer, sms'er og ringer i ny og ne, push på outlook.com konto i høytrafikksperioder. Batteriet holdt i 39 timer i går, personlig rekord.

Nå kommer 4.2.2 om noen dager, og så kommer kanskje ren android til de som allerede har kjøpt HTC One med sense 5.0. Gleder meg.

Jeg bytter uansett telefon årlig, så vil ikke se bort i fra at jeg kanskje går tilbake til iphone igjen, men da er minstekravet at de kommer med skjerm over 4,5"!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt over 1 år siden jeg byttet fra S2 til 4s.

Ut i fra det du sa nå, viser det seg at du ikke har full tillit til play store. Du oppfordrer til å lese reviews før du installerer apps. Den sikkerheten har iPhone-brukere pga de strenge rettningslinjene til Apple.

Og jeg som var ny/fersk S2 bruker lastet bare ned fult av dritt på mobilen, jeg visste ikke at det kunne skade den. Hadde aldri trodd programvare på S2'en faktisk kan skade mobilen. Jeg kan i hvertfall ikke forholde meg til noe sånt, så jeg gikk over til iPhone etter 1 år med Samsungen.

Jeg forholder meg forsåvidt åpen for begge parter, men ut i fra erfaring liker jeg iPhone best.

Så Apple store består kun av ikke buggy apps?

det er vel ikke hele sannheten?

apps som kan skade mobilen eller tapp mobilen for batteri?

jeg har ihvertfall til gode å møte en person som har fått skadet mobilen av en app,

det at du bare lastet ned fult av dritt på mobilen sier vel egentlig ikke så mye om telefonen tenker jeg....når man skal ha et program til pc'en googler man normalt etter å se hvilken man ønsker å laste ned...sånn fungerer ihvertfall den vanlige hverdagen min.

det er flere apper i appstore, men min erfaring er vel at du får flere "free apps" til å teste ut ting før du vil kjøpe i Android....

men buggy apps finnes vel begge steder, men kanskje litt flere på android...men det har også blitt mye bedre

Lenke til kommentar
Min nye mobil skal jeg kjøpe gjennom telenor (djuice), og dette er meget viktig å huske, siden Samsung S4 kunne ha vært en verdig nyanskaffelse. Hos telenor selger de bare 16 gb-versjonen, og etter som jeg har lest av tester så er det nå umulig å flytte apper til sd-kortet pga android + at Samsung leverer telefonen såpass stappfull av diverse software, at det blir lite plass til overs for å laste ned masse musikk fra spotify bl.a. Om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke, så jeg stoler på de som kan mye mer om dette enn meg.

Kanskje irrelevant for trådstarter, men Spotify lagrer enkelt til sd-kortet med den vanlige appen, uten noe triksing eller miksing.

Og mtp plass til apps og apps->sdkort aner jeg ikke, har enda til gode å behøve det selv, men mener det skal gå fint an med litt triksing og miksing. Frem til det lar seg gjøre på en helt offisiell måte.

Samsung slipper og en update "snart" som skal frigi en del mer plass på internminnet.

Lenke til kommentar

Så Apple store består kun av ikke buggy apps?

det er vel ikke hele sannheten?

apps som kan skade mobilen eller tapp mobilen for batteri?

jeg har ihvertfall til gode å møte en person som har fått skadet mobilen av en app,

det at du bare lastet ned fult av dritt på mobilen sier vel egentlig ikke så mye om telefonen tenker jeg....når man skal ha et program til pc'en googler man normalt etter å se hvilken man ønsker å laste ned...sånn fungerer ihvertfall den vanlige hverdagen min.

det er flere apper i appstore, men min erfaring er vel at du får flere "free apps" til å teste ut ting før du vil kjøpe i Android....

men buggy apps finnes vel begge steder, men kanskje litt flere på android...men det har også blitt mye bedre

For all del, playstore har sikkert forbedret seg brutalt det siste året. Poengterte ut i fra erfaring.

Jeg har heller aldri sagt at appstore er feilfritt, men som et resultat av kvalitetsikringsystemet til Apple, har jeg i større grad tillit til appstore kontra playstore.

S2'en ble ikke direkte defekt/ubrukelig. Men den ble treigere, begynte å tulle og leve sitt eget liv, hadde også et problem med voice-funksjonen som slo seg på av og til (kjenner til en del som hadde samme problem). Husker ikke alt, men at den ble treigere på en så kort tidsperiode som noen måneder, følte jeg at det var ikke noe særlig kvalitet jeg holdt i hånden.

Ellers er jeg i største grad kresen på slike ting når det gjelder teknologi. Ut i fra erfaring, føler jeg iOS går mye smoothere enn Android. Har selv sammenlignet Galaxy tab og iPad. Dette er jo selvfløgelig en smaksak. Kanskje jeg har vært ekstremt uheldig med android. Stiller meg åpent til det. Feil kan jo skje alle.

Men min mor har sin andre S2 nå. Vi har hatt 3 S2'er i hus forresten, og alle har vært feil på (kjører treigt etter noen mnd, voice-talk funksjonen lever sitt eget liv, klarer ikke sende mms av og til: slike småfeil som egentlig ikke burde være der). Har flere titalls Appleprodukter i hus og er strålende fornøyd med det.

Er selvfølgelig en god stund siden S2 kom ut, var en god tid etter lansering jeg kjøpte den. Men når jeg var lei av S2, skjønte jeg med en gang hva jeg skulle kjøpe next.

Endret av Swendsen
Lenke til kommentar

Må bare si først og fremst at trådstarter har funnet frem til to svært gode kandidater. Det er disse to telefonene som er de absolutt mest interessante på markedet, og det gleder meg å se at folk går vekk fra plasttelefonen S4.

Jeg endte opp med å gå for iPhone 5 denne gang. Dette er min første iPhone.

Riktignok kjøpte jeg telefonen før One ble lansert, og jeg er neimen ikke sikker på hva jeg ville valgt i dag. Men angrer likevel ikke på at jeg kjøpte iPhone, det er en flott telefon som uansett hvor klisjéfylt det høres ut, bare fungerer.

Nå har trådstarter allerede bestemt seg. Men kan liste opp grunnene til at jeg kjøpte iPhone:

• Airplay. Bruker dette konstant til å streame video og musikk opp til min Apple TV, perfekt integrert med apper som Spotify, Netflix, Youtube og Plex.
  • Veldig bra utvalg på apper, og spesielt spill. Selv om android også har utrolig mange apper den dag i dag er det likevel mer lønnsomt for utviklere å slippe spill og andre betalapper til iOS, og derfor blir App Store ofte prioritert først. Mange av appene kommer til Android etterhvert, men ikke alle.
  • Optimalisering. Har brukt android mye før, og det har fungert helt fint. Men siden apple utvikler både software og hardware til sine iPhones betyr det en strømlinjeforming av brukergrensesnitt og optimalisering av softwaren som android rett og slett ikke klarer å konkurrere med. Flunkende nye android-telefoner med topp-speccede prosessorer kan gjerne virke relativt snappy og velfungerende en god stund. Men når prosessoren ikke lenger er top notch er det software-optimalisering som blir avgjørende, og der har Android som et helt åpent, og dermed fragmentert system store utfordringer. Google blir flinkere og flinkere på dette, men vi er enda ikke helt i mål.

Når det er sagt er HTC Ones skjermstørrelse og genrelle formfaktor, byggekvalitet og hardware helt fantastisk. Så det er ikke et enkelt valg.

Jeg vil si at det koker ned litt hvor stort behov man har for å skreddersy og tilpasse operativsystemet. Hvis du bryr deg om dette er egentlig Android det eneste valget.

Dette var viktig for meg før, og derfor var det alltid android som var det store. Med årene har jeg mistet litt interessen for custom launchers, widgets og avanserte funksjoner, bruken min er nå forholdsvis enkel. Dermed ble plutselig iOS en het kandidat.

Men jeg aner ikke hva som blir min neste telefon. Kan gå alle veier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For en rar ting å si. For ikke snakke om å glede seg over.

Hehe, mulig det var litt bombastisk. S4, og S3 før den er flotte telefoner. Men jeg misliker den ekstreme oppmerksomheten og nærmest monopolet telefonen hadde i forrige generasjon, om man kalle det det. Synes både HTC og Sony er Android-produsenter som også fortjener en bit av kaka, og jeg er happy for at både HTC One og Xperia Z selger godt.

I tillegg så er jeg mer glad i aluminiumschassis på telefoner enn plast. Den virkelige byggekvaliteten er kanskje ikke så mye bedre, men det føles mye bedre i hånden med en metallklump. Sue me :tease:

Lenke til kommentar

Er litt over 1 år siden jeg byttet fra S2 til 4s.

Ut i fra det du sa nå, viser det seg at du ikke har full tillit til play store. Du oppfordrer til å lese reviews før du installerer apps. Den sikkerheten har iPhone-brukere pga de strenge rettningslinjene til Apple.

Og jeg som var ny/fersk S2 bruker lastet bare ned fult av dritt på mobilen, jeg visste ikke at det kunne skade den. Hadde aldri trodd programvare på S2'en faktisk kan skade mobilen. Jeg kan i hvertfall ikke forholde meg til noe sånt, så jeg gikk over til iPhone etter 1 år med Samsungen.

Jeg forholder meg forsåvidt åpen for begge parter, men ut i fra erfaring liker jeg iPhone best.

Når jeg leser reviews av apper er det i hovedsak fordi jeg vil se om den gjør det jeg ønsker og hvor bra den gjør det. Jeg er helt overbevist om at jeg ville gjort det samme med ios.

Jeg har ikke hatt problemer med skadelig programvare på årevis, selv ikke for Windows, og jeg synes selv det er helt uproblematisk å unngå skadelig programvare, men når jeg gir råd til andre er jeg stort sett mer forsiktig.

Jeg kan til en viss grad forstå hva du sier med at man kan tenke at hvis noe er tilgjengelig på play store så bør det ikke kunne ødelegge telefonen, men jeg synes googles løsning er bra. Du må som bruker selv gi appen tilgang for at den skal kunne gjøre noe galt, så jeg synes du blir advart ganske tydelig, og ut fra alt jeg har sett må du være ganske uheldig / ukritisk for å finne noe som faktisk er skadelig.

Hvis du ønsker å kunne installere ting helt fritt uten å se på noe annet enn navnet er nok ios bedre, men jeg vil påstå at det er sunt å tenke litt litt kritisk når man legger inn en app. Hvis det er for vanskelig ville jeg nesten si at det heller ikke er trygt å bruke en nettleser.

Android er såpass fritt at Google tillater apps som krever full rottilgang i play store, og de lar deg installere programvare på egen hånd helt utenfor play store. Da vil det alltid være mulig å legge inn skadelig programvare. Jeg synes det er vel verdt en så liten risiko.

Lenke til kommentar

Hehe, mulig det var litt bombastisk. S4, og S3 før den er flotte telefoner. Men jeg misliker den ekstreme oppmerksomheten og nærmest monopolet telefonen hadde i forrige generasjon, om man kalle det det. Synes både HTC og Sony er Android-produsenter som også fortjener en bit av kaka, og jeg er happy for at både HTC One og Xperia Z selger godt.

I tillegg så er jeg mer glad i aluminiumschassis på telefoner enn plast. Den virkelige byggekvaliteten er kanskje ikke så mye bedre, men det føles mye bedre i hånden med en metallklump. Sue me :tease:

Ikke noe stress, jeg er av en helt annen mening bare. Jeg digger designet på s4, og misliker One og IPhone sitt design litt =)

Lenke til kommentar

Ellers er jeg i største grad kresen på slike ting når det gjelder teknologi. Ut i fra erfaring, føler jeg iOS går mye smoothere enn Android. Har selv sammenlignet Galaxy tab og iPad. Dette er jo selvfløgelig en smaksak. Kanskje jeg har vært ekstremt uheldig med android. Stiller meg åpent til det. Feil kan jo skje alle.

Dette er det eneste avsnittet som jeg mener du treffer på.....IOS er smoothere og ser ut til å være raskere i bruken.

for min egen del der kona bruker en Iphone 4 så må jeg innrømme at hennes oppdaterte telefon er like irriterende lite responsiv som min One X.

Det eneste i den telefonen som er raskere enn min er den fysiske knappen jeg ikke har på min telefon.

Dette ikke for å være negativ mot Iphone, fordi jeg synes de er fantastiske produkter, hadde ikke mitt bruk vært optimalisert for Android og at størrelsen betydde noe hadde jeg nok vært Iphone bruker.

men du har rett i dette avsnittet for det er nok ganske sant det du skriver der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...