Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær til rundt 10.000,-

Anbefalte innlegg

PSU: 650W er vel nok til oppsettet ditt. Ville anbefalt å tatt en 750W, da jeg tror med 750W så er du litt bedre rusted for framtiden. Og en PSU holder i _mange_ år når du velger en god en. Gjerne gjennom flere pc-rigger.

100% enig. Men det der er 650 gode watt, og alt tilsier at effektforbruk går nedover og nedover over hele linja, så det er ikke sikkert det er så galt. Hvis OP ikke skal ha SLI heller, er det godt mulig at 650W holder for fremtiden.

MSI er ikke noen dårlig produsent, så jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe det kortet. Men jeg er Asus fanboi selv når det gjelder HK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[/size]

100% enig. Men det der er 650 gode watt, og alt tilsier at effektforbruk går nedover og nedover over hele linja, så det er ikke sikkert det er så galt. Hvis OP ikke skal ha SLI heller, er det godt mulig at 650W holder for fremtiden.

MSI er ikke noen dårlig produsent, så jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe det kortet. Men jeg er Asus fanboi selv når det gjelder HK.

Joo fanboi!

Er enig, er vel kanskje jeg som er litt "over the top" på PSU valget etter å ha kikket enda nærmere på handlelista til OP. Har av personlig erfaring opplevd at jeg har hatt behov for mer og mer watt. Men i dag er vi som du sier på et sted hvor effektforbruk går nedover =D

Lenke til kommentar

Hei!

Etter mange år som laptopgamer ( :hm: ) og konsollgamer har jeg nå tenkt å kjøpe en stasjonær PC i deler og bygge den selv. Siden det snart er ti år siden sist jeg bygget en PC er jeg helt utdatert på hva som er bra og hva man må huske på av deler.

Etter en del research og lurking her på forumet har jeg satt opp følgende liste: (se vedlegg)

Hva tror dere som har peiling om dette? Er det noen teite valg (f.eks. Win8, psu eller type ssd?) eller er det kanskje noe jeg har glemt? Jeg har mus, tastatur og headset fra før.

Ps. Vil selvfølgelig ha ting så billig og bra som mulig, men vil helst slippe å kjøpe fra altfor mange nettbutikker. Prisrammen er egentlig ca 10.000,-

Håper noen kan hjelpe en rusten desktopgamer :)

Satt i samme situasjon fsom dei for 3 helger siden. kjøøpter dette here jeg. Kjører nå crysis 3 på ultra så skal ikke klage. ellers va alt bra med dette. kanskje du kan bytte ut omt 770 vet ikke jeg da.

post-304534-0-34663400-1370291234_thumb.png

Lenke til kommentar

[Edit] Og med bukta regner jeg med du henviser til pirate bay, og det er bare å slå fra seg. Ikke alle som er 14 år og vil sitte å kødde med cracks og dritt for å klare å få ned en update. Jeg vil aldri anbefale en piratkopiert windows, ikke siden Win 98.

Just for the record så var det en anbefaling basert på at jeg trodde de hadde sluttet å selge W7 lisenser. Jeg har ekte lisens selv så det var ikke en oppfordring til piratkopiering, men et tips siden W8 fortsatt er et suboptimalt OS kontra W7 frem til "Blue/8.1" kommer senere, imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...