ZnulfeR Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Tenker på kortet... noen erfaringer? Noen som vet hva E-en står for? Takker for svar. Lenke til kommentar
AgentHawk Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har ikke noen spesielle erfaringer med det, men folk flest ambefaler det fordi det gir veldig bra ytelse/pris. E står for Edition trur eg visst jeg ikke tar helt feil. Hawk Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 er det meningen at Fireblade edition skal være klokket på 330mhz på minnet ved kjøp, eller er det kun at det er garantert overklokkbart til 330mhz? En kamerat av meg kjøpte Sapphire Radeon9600pro Fireblade Edition, og ingen av oss så noen forskjell fra Radeon9600pro..... Det var klokket på normal pro hastighet, ingenting ved esken påpekte at det var et Fireblade Kort, og det står ingenting om Fireblade Edition kort på hjemmesiden til sapphire... Er dette kun propaganda fra komplett.no for å selge et billig kort 200kr dyrere? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Det skal være overklokkbart. I større grad enn den vanlige utgaven, som forøvrig er et bra kort. MVH Audun Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Fireblade edition er overklokkbart 10% GARANTERT. Det er testet på tom's tror jeg. Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Fireblade edition er overklokkbart 10% GARANTERT. Det er testet på tom's tror jeg. Håper du mente 100% Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Fireblade edition er overklokkbart 10% GARANTERT. Det er testet på tom's tror jeg. Håper du mente 100% det er vel litt å ta i da Lenke til kommentar
southhome Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Fireblade har raskere/bedre minne. Det står ikke fireblade på kortet, du må se på minne hvilken produsent dei er fra.Fireblade bruker minne fra Samsung.Klokker til 500(Core) 345(690 effektiv)på minne. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Er Sapphire Radeon 9600 PRO Fireblade Edition eit greit kort eller? 9800 er vel bare for stor-spillere? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 er det meningen at Fireblade edition skal være klokket på 330mhz på minnet ved kjøp, eller er det kun at det er garantert overklokkbart til 330mhz?Garantert klokkbart til 330MHz. Det er ikke klokket til det i utgangspunktet. Fireblade Edition, og ingen av oss så noen forskjell fra Radeon9600pro..... Det var klokket på normal pro hastighet, ingenting ved esken påpekte at det var et Fireblade Kort, og det står ingenting om Fireblade Edition kort på hjemmesiden til sapphire...På retail esken til Firiblade er det bilde av et brennende sverd, og så står det 330MHz en eller annen plass. Poenget med Fireblade er at du er garantert et kort med 2,8ns Samsung minnebrikker som klokker veldig bra. I starten hadde også mange av de vanlige Pro kortene også 2,8ns RAM, men de har gått over til tregere RAM nå tror jeg. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 hmm, men en kamerat av meg fikk en eske UTEN Fireblade merke, men et kort med Samsung ram. Da er det ikke noe vits i å klage, men lurer på hvorfor det er sånn Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Fireblade har raskere/bedre minne. Det står ikke fireblade på kortet, du må se på minne hvilken produsent dei er fra.Fireblade bruker minne fra Samsung.Klokker til 500(Core) 345(690 effektiv)på minne. På esken eg fekk med kortet, er det bilde av eit blått sverd trur eg, og det står fireblade på esken Lenke til kommentar
Pimp Lotion2k Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 er det meningen at Fireblade edition skal være klokket på 330mhz på minnet ved kjøp, eller er det kun at det er garantert overklokkbart til 330mhz?Garantert klokkbart til 330MHz. Det er ikke klokket til det i utgangspunktet. Fireblade Edition, og ingen av oss så noen forskjell fra Radeon9600pro..... Det var klokket på normal pro hastighet, ingenting ved esken påpekte at det var et Fireblade Kort, og det står ingenting om Fireblade Edition kort på hjemmesiden til sapphire...På retail esken til Firiblade er det bilde av et brennende sverd, og så står det 330MHz en eller annen plass. Poenget med Fireblade er at du er garantert et kort med 2,8ns Samsung minnebrikker som klokker veldig bra. I starten hadde også mange av de vanlige Pro kortene også 2,8ns RAM, men de har gått over til tregere RAM nå tror jeg. sitter her med et fireblade kort. ikke noe spess med det. std. klokking. klarer 504 / 350 så fryser det i windows. hvordan reseter jeg klokke frekvensen? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 En kamerat av meg kjøpte Sapphire Radeon9600pro Fireblade Edition, og ingen av oss så noen forskjell fra Radeon9600pro..... Det var klokket på normal pro hastighet, ingenting ved esken påpekte at det var et Fireblade Kort, og det står ingenting om Fireblade Edition kort på hjemmesiden til sapphire... NØYAKTIG det samme skjedde med meg! Absolutt ingenting på esken som tydet på "FireBlade" ei heller et ord hos produsenten. Merkelig! Men skjekk modellnummer. På mitt Retail er det "Sku# 11018-08-40" (11018-08 på kort) Hos Google gir det utrolige 1 treff! Men modellnummet går igjen hos alle webshoppene. Og det er Samsung minne ja. Så vi har vist fått rett vare. Men jeg skal spørre Sapphire for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
KoD Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg kjøpte akkurat et Fireblade kort fra komplett. Minnet går på 300 Mhz.. I tester jeg har sett har de brukt medfølgende Redline til å overklokke kortet... Jeg får ikke overklokket med Redline... Sliderne på overklokking vil ikke over 400 (core) og 300 (minne)... Noen som har erfaring med Redline her? Lenke til kommentar
southhome Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg kjøpte akkurat et Fireblade kort fra komplett. Minnet går på 300 Mhz.. I tester jeg har sett har de brukt medfølgende Redline til å overklokke kortet... Jeg får ikke overklokket med Redline... Sliderne på overklokking vil ikke over 400 (core) og 300 (minne)... Noen som har erfaring med Redline her? Oppdater redline eller last ned og bruk RadClocker 1800. Lenke til kommentar
balle3201 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har selv et Sapphire Radeon 9600 Pro "Fireblade Edition" og klokker til 500/350 uten problemer, bruker forresten RadClocker... Kjøp kortet du... Lenke til kommentar
kevral Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Er dette kun propaganda fra komplett.no for å selge et billig kort 200kr dyrere? Heh. I USA selges de for samme pris (ihvertfall veiledende); Fireblade skulle være en slags limited edition, som en bonus til kjennere. Det var det med tilbud og etterspørsel, da..... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Til dere som har dette kortet og har klokket det til ca 500/350, hvor mye økte ytelsen? Lenke til kommentar
balle3201 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei! Når jeg klokker kortet til @500/349går jeg fra 9431 --> 10200 poeng på 3D Mark 2001 SE iforhold til standard hastighet 398/297. På 3D Mark 03 er økningen fra 3100-->3710 hvis jeg ikke husker feil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå