Heika98 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Etter å ha mast på fattern om å bytte ut det tråløse aksesspunktet med en router en stund har han endelig sagt ok. Slik vi har planlagt skal vi ha denne routern. Vi skal kjøpe denne powerline adaptern for å få nett i garasjen, og får å få det trådløst skal vi bruke det gamle aksesspunktet. Er det da noe annet jeg har glemt eller bør bytte ut? PS: BTW tar det som en selvfølge at jeg kan port forwarde med den routern, men er ikke helt sikker. Noen som vet? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Den routeren var voldsomt dyr til å kun være G-ruter. Er det noe du har fra før av? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Har kun Linksys tråløst aksesspunkt. Hvilken annen router ville du valgt? BTW har et ganske stort hus om det har noe å si. EDIT: er denne noe bedre? Endret 3. juni 2013 av Heika98 Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) G støtter bare 54Mbits/s N kan støtte opptil 600Mbits/s Noen grunn til at du skal ha en router til ? Regner med at du har en fra før av. blir i tilfelle dobbelt NAT da, det er ikke noe bra Endret 3. juni 2013 av ZanZel Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 blir i tilfelle dobbelt NAT da, det er ikke noe bra Det er bare å skru av routing mode da. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 da kan man vel likesågodt ha et aksesspunkt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Nevermind, trodde TS skulle kjøpe WRT54GL. Endret 3. juni 2013 av Jan Skrotnes 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Du kjøper ikke en "ny" router fra 2005, i 2013? Den er utgammal og mangler mye av ny teknologi som bør være standard i en router i dag... Skal du ha en ny og skikkelig router så kjøp en av disse. Anbefaller N66U eller AC66U.... Og finn en annen butikk enn komplett.no (dyrt!) Endret 3. juni 2013 av _Christian_N Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Noen grunn til at du skal ha en router til ? Regner med at du har en fra før av. Det er akkurat det vi ikke har. Det er derfor jeg har mast på han om å kjøpe router. Du kjøper ikke en "ny" router fra 2005, i 2013? Den er utgammal og mangler mye av ny teknologi som bør være standard i en router i dag... Skal du ha en ny og skikkelig router så kjøp en av disse. Anbefaller N66U eller AC66U.... Og finn en annen butikk enn komplett.no (dyrt!) Hahahaha. Han kommer aldri i livet til å bruke over 1000 kr på router. Om det hadde vært en til 500 kr så kanskje. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Da kan han like gjerne gi f i nytt utstyr.. Får ikke noe brukbart til under 500kr... 1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Da kan han like gjerne gi f i nytt utstyr.. Får ikke noe brukbart til under 500kr... Men man trenger jo ikke å kjøpe "top of the line" produkter hele tiden. Alle kan ikke være oljesheiker. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Nei selvfølgelig ikke... Men en router til 500 spenn??? Den duger ikke veldig... Skal man ha noe skikkelig, som tåler både belastning og flere klienter og i tillegg har nok styrke på WIFI delen, så må man opp i "skikkelige" produkter.. Skal man oppgradere et nettverkl, så er det bare tull og bortkasta å gå og kjøpe en 10 års gammal router til 500kr.. Da kan man like gjerne la vær. Endret 3. juni 2013 av _Christian_N 2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 "Skal man ha noe skikkelig, som tåler både belastning og flere klienter og i tillegg har nok styrke på WIFI delen, så må man opp i "skikkelige" produkter.." Da kan jo Asus RT-N16 være et alternativ. Ikke nyeste modell, men veldig bra og ikke så langt over TS sitt budsjett. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Sett opp en gammel stasjonær og instaler pfsense. http://freak.no/forum/showthread.php?t=165681 http://www.iceflatline.com/2010/08/install-and-configure-pfsense-in-your-home-network/ http://www.pfsense.org/ Jeg hadde aldri i mitt liv kjøpt meg typisk pissrouter som selges på elkjøp, her er det kansje mulighet for at du har en middels brukbar maskin som du kan ta i bruk med kun et par gode NICs til under 500lappen Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Ville heller ha gått for N56 eller N65.. De er begge nyere og bedre og så vidt over budsjettet på 500kr 1 Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Kjøp en "N" router. WRT54GL var en entusiast-router for 5-6 år siden, men den max'er på 10-11 megabit/sec. Står garasjen langt unna siden du vil ha homeplug der? (Les: ustabil, lav hastighet) Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Kjøp en "N" router. WRT54GL var en entusiast-router for 5-6 år siden, men den max'er på 10-11 megabit/sec. Står garasjen langt unna siden du vil ha homeplug der? (Les: ustabil, lav hastighet) Garasjen er utenfor rekkevidden til vår nåværende løsning, og vil bli uansett bli veldig lav hastighet om jeg kjøper en router med større rekkevidde. Dessuten har vi et gutterom på garasjeloftet som ikke er blitt brukt så mye p.g.a. at vi ikke får inn nett der. EDIT: den routern er jo den vi i utgangpunktet hadde tenkt å kjøpe. Endret 3. juni 2013 av Heika98 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Ville heller ha gått for N56 eller N65.. De er begge nyere og bedre og så vidt over budsjettet på 500kr Kanskje jeg går for N56. Må snakke med fattern. På det meste er det koblet til tre PCer og en iPad samtidig. Men tenkte jeg skulle hoste en minecraft server etter hvert. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Kan jo legge en kabel ut til garasjen da? og sette opp et reint AP der, evt bare en switch om du klarer deg uten trådløst der? Her i huset har vi en TP-Link router, som jeg gav rundt 3-500kr for, denne er koblet opp mot en altibox hjemmesentral, og takler 4-5 laptops, 2-3 nettbrett, ps3, smart-tv og en del telefoner. Har ikke helt oversikt over hvor mye som er koblet opp, da vi bor i leilighet, med huseier over oss, er min router men alle er koblet til denne En del av tingene går på kabel. Hender i ny og ne at routeren henger seg, men ikke så ofte at jeg vil si at det er et problem Dette er en router med 4x gbit lan, 1x gbit wan og opptil 300mbit wlan. Den har også støtte for annen firmware som f.eks dd-wrt. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Mye lettere med powerline adapter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå