TheKims Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Hva er det for slags snusk jeg har fått på maskinen? Det kommer opp hver gang jeg skal prøve å spore hvor pakken min er. Noen som aner råd om hvordan jeg blir kvitt sjiten? Har scannet med både SAS og Mbam uten at de fant noe, jeg har også prøvd å resette Firefox Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Hai, først: den gmail emailen som du har fått og klikker på for "å spore opp pakken din" er den spam, eller kanskje en phishing email? Kan du utelukke det? Se update nedenfor! Endret 3. juni 2013 av Dr.Geek Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Update: Ok, sånn er det: Google Safebrowsing mener denne siden er en "Malware-Side": Se her: https://www.virustot...sis/1370289385/ Den meldingen du ser og som du har posta bilder av her kommer fordi du bruker Google og Firefox/Google gir deg melding om at siden er en meldt som "attacking side" altså: angripende malware-webside. Spørsmålet er: Kjenner du pannordic.com? Ifølge urlquery er det ikke noe malware her akkurat nå, men siden ser ut til å ha en teknisk problem: http://urlquery.net/....php?id=2852074 Jeg regner med at pannordic kom er blitt hacket og det ble lagt ut malwarekode i websiden, som gjør at Google meldte denne siden som malwareside og Firefox blokker tilgangen til den. Løsning: Vent til pannordic. com har fiksa problemt/renset opp og prøv igjen da. Eller ta en annen søkeleverandør/browser hvis du har dårlig tid og er villig til å riskere malware. Ja, ser ut som om det er/var noe grufs på siden: Sophos URL description URL subjected to threat Mal/HTMLGen-A. Som sagt: Vent til pannordic har fiksa problemet. Endret 3. juni 2013 av Dr.Geek 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Ok. Takk for oppklaringen. Trodde først at Pannordic var noe virus greier. Den meldingen kommer opp når jeg skal prøve å spore opp hvor pakken min fra Netonnet er. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Du kan bruke posten til å spore pakken, funker ihvertfall med pakken som jeg venter på fra dustin Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Det skjer kun når jeg trykker på sporingslinken i e-posten min at advarsel kommer opp. Jeg har gått direkte til posten sine sider for å spore pakkene helt siden advarselen kom opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå