Gå til innhold

Valg av nettbrett for en fysikk student

Anbefalte innlegg

Aften kjære godtfolk!

Tiden har kommet for at jeg skal begynne på universitetet for å studere fysikk, og videre ingeniør studier.
Som mange sikkert kjenner til, så finnes de aller fleste universitetsbøker for realfag og ingeniørfag på nett, i form av torrents. Da ofte som .pdf format.

Har blitt anbefalt av flere nettsamfunn å gå til anskaffelse av et nettbrett i tillegg til bøkene, da man har muligheten til å slippe å dra på alle de store tunge bøkene under enkelte anledninger.

Lurer da på hvilket dere ville anbefalt? Noen av kravene jeg stiller er;

God batteritid
God skjerm, også i sollys
Gode tilkoblingsmuligheter av eksternt utstyr (Video in, om dette eksisterer)
Penn til å kunne tegne?

Blir mitt første nettbrett, så vet ikke helt hva jeg skal se etter.
Tror jeg ser i hovedgrunn etter et android basert system, med mindre noen kan overtale meg motsatt?

Kort oppsummert så er jeg på jakt etter et brett til å kunne lese bøker, ta notater eller illustrere modeller og tegninger med.

På forhånd takk!

Suppekatten

Endret av Suppekatten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter siste innlegg, det beste er å ta et kurs i notatteknikk og lære seg å lage gode tankekart. hvis du ikke kan det fra før da :-)

Ellers har amobil nettopp skrevet noen ord om akkurat dette. Da brukte de en note 10.1.

Ellers har jo Asus nettopp lansert en kombinert Windows8/Android laptop/bærbar som har potensiale for å være et ganske fett studentredskap (viss den får gode tilbakemeldinger og man har dype nok lommer) :-D

Lenke til kommentar

Skal du være særlig produktiv så er det greit å ha et med ordentlig tastatur spør du meg, og et med fullverdig Windows 8.. så kan du installere vanlige software, og ikke være avhengig av kun apps.

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

Hadde personlig gått for noe slikt om jeg skulle brukt det til studier. Da har du en ultrabook med god ytelse, og mulighet for touch.

Ulempen er selvfølgelig at den veier like mye som en rimelig tynn laptop, og du har ikke den spesielt gode batteritiden man har på Android/ iOS enheter.

Som et ordentlig verktøy dog, så ville jeg vurdert det.

Evt et nettbrett med Windows 8 og et bluetooth keyboard/case.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Du har helt rett der. Norsk som andrespråk er ikke alltid like lett, gjør av og til den der feilen.

Derfor det er greit med ordbøker som funker bra, som sagt. SwiftKey er et godt eksempel, men det tastaturet sliter med orddeling så tror ikke det hjelper hvis du ikke korrigerer det selv.

I alle fall på norsk.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...