Gå til innhold

Er det virkelig en 100% cashmere genser?


Anbefalte innlegg

Hei, dette blir min første post her, håper det går greit.

Det har seg slik at jeg kjøpte denne genseren for en stund siden

http://www.amazon.com/Williams-Cashmere-Mens-Turtleneck-Sweater/dp/B00871ILL4

Jeg var litt usikker, for jeg fant ingen nettside til merket "williams" og den eneste andre plassen de solgte ting fra det samme merket var på en rar fransk nettbutikk.

Jeg kontaktet support på Amazon, og spurte om de virkelig kunne bekrefte at den var 100%cashmere, og det kunne de.

Så jeg bestemte meg for å kjøpe den

jeg fikk den idag, og jeg er veldig usikker på om det faktisk er 100% cashmere.

Har søkt en god del, og gjort forskjellige tester.

Jeg har kjent på stoffet, det kjennes mykt ut, og kanskje akkurat hakket mykere enn superundertøy.

jeg har strukket på stoffet, og det går perfekt tilbake til slikt det var før jeg gjorde det.

Jeg har også prøvd å rulle den sammen, for å se om det ble noen "rynker" i den, og det ble det ikke.

Men så har jeg igjen gjort noen tester som vil tilsi at det ikke er 100% cashmere.

Når jeg har den på kroppen klør den ikke spesielt mye, men den klør endel i halsen, 100% cashmere skal ikke klø overhodet, og en måte å sjekke dette på er å ha den intil halsen, for å sjekke om den klør, og den klør en god del.

Den lukter ikke som vanlig ull da, den lukter litt anderledes, nesten som frisk luft.

det skal også være litt gjennskinn i den, som det er, men ikke spesielt mye.

Noen som kan hjelpe meg?

jeg var litt skuffet over at den klødde, men den var skikkelig varm for å være så tynn da.

Er den 100% cashmere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kasjmir, akkurat som alle andre stoffer og materialer, varierer i kvalitet. Det spørs hvor stoffet kommer fra, hvordan den er produsert og av hvilke produsenter. Genseren kan sikkert være av 100 % kasjmir, men det kan hende det ikke er det beste som finnes på markedet.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

EKTE kasjmir skal såvidt jeg husker være laget av underulla fra nakkepartiet til en spesiell sauerase som kun lever noen få steder i verden (Skottland, Mongolia og noen til). Som med alt annet strekker man definisjonene litt når etterspørselsen blir stor nok, med varierende kvalitet og "ekthet" som resultat....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...