Gå til innhold

SSB: 22 prosent innvandrere i Norge i 2076


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Multikultur i land har vist seg å være negativt og ikkje positivt i dei fleste land. Einaste grunnen til at vi forsatt har det er at nokon kan tene pengar på det, nemlig dei som eiger bedrifter, driver med produksjon og salg. Alt for å presse ned lønningar, auke massene slik at ting blir dyrare osv. Og drit i dei samfunsmessige konsekvensene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gjerne være uenig i at blanding er bra. Det var denne hentydningen til afrikanerens mengde av positivt genmateriale å bidra med i blandingen jeg tenkte på. Rasistiske ideer tjener ikke din sak.

 

Jeg skjønte jo det da, men det endrer jo ikke det paradoksale faktum at folk kan si rett ut "at det er positivt" å blande uten å vite hva man blander for noe...

 

Når man sier at man bidra med noe positivt i vårt genpool så føler jeg jo nesten at man må vise til noe annet enn at man tåler mer sol. Det var langt i fra noe forsøk på å rakke ned på noen, men uten en forklaring på dette så faller det jo ned på politiske og kulturelle argumenter...

 

Men samma det... ser jo at det blir en helt annen diskusjon...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Den må du forklare.

 

Geir :)

 

Meir folk betyr at fleir vil kjøpe varer, på grunn av dette vil folk by over kvarandre slik at ting blir dyrare. Altså økt etterspurnad vil føre til høgare prisar.

 

Hvem hva hvor?

 

Europa, Rawanda, gamle Jugoslavia osv.

Lenke til kommentar

 

 

Har man ingen nasjonale følelser, hva har man følelser for da ? Det lokale fotballlaget kanskje ?

 

Joda innvandreland har ingen nasjonale følelser, de som er laget av hundrevis kulturer. En kan ikke ha nasjonale følelser i multikulturelle samfunn, ikke sannt! Patriotisme bare tilhører monokulturelle samfunn.

 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Meir folk betyr at fleir vil kjøpe varer, på grunn av dette vil folk by over kvarandre slik at ting blir dyrare. Altså økt etterspurnad vil føre til høgare prisar.

Aha. Det ser vi selvsagt på boligmarkedet, fordi tilbudet ikke holder tritt med etterspørselen. (Avhengig av hvor på kartet vi ser, selvsagt.) Men finnes det noen andre eksempler, statlige monopoler unntatt? Blir ting dyrere?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønte jo det da, men det endrer jo ikke det paradoksale faktum at folk kan si rett ut "at det er positivt" å blande uten å vite hva man blander for noe...

Fair nok. Nå er ikke jeg en av dem som hevder det. Men det er altå en liten forskjell der: Å mene at det har negative konsekvenser med etnisk blanding er å si at et større utvalg av en eller annen grunn gir dårligere resultat. Det må jp nesten være fordi de som kommer til er genetisk svakere.

 

Derimot er det fullt mulig å mene at et større utvalg er gunstig i seg selv. Man behøver forsåvidt ikke mene at vårt "genmateriale" får noe konkret tilført, bare at det er flere overlevelsesdyktige kombinasjoner å velge blant for naturen.

 

Som sagt, dette er ikke mitt argument. Jeg synes at folk som individer får velge den partneren de vil. Ingen av oss har noen forpliktelse til å "bevare" det etnisk norske, i den grad det finnes noe slikt i det hele tatt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Som sagt, dette er ikke mitt argument. Jeg synes at folk som individer får velge den partneren de vil. Ingen av oss har noen forpliktelse til å "bevare" det etnisk norske, i den grad det finnes noe slikt i det hele tatt.

 

Du har helt rett her altså, og jeg tror egentlig det er helt håpløst å forestille seg at noen skulle føle noe slikt ansvar også... Jeg er i likhet med deg stor tilhenger av frihet og anerkjenner også at kjærlighet er fargeblind og i noen tilfeller (som for meg) også ute av stand til å skille mann og kvinne...

 

Jeg synes altså ikke man skal steine folk fordi de velger en partner av samme kjønn eller annen etnisitet.

Det jeg er ikke tilhenger av er at man skal presse så mange inn i samme boks og dermed gjøre at det forekommer i mye større omfang.

 

Vi har for å nevne noen få ting som truet vår etniske egenart som innvandring, adopsjon fra utlandet, sykdom, blandingsforhold, ufrivillig barnløshet og karriære som gjør at vi som folkeslag ikke lager nok "egne" barn.

 

Uten sammenligning forøvrig så er jo argumentet for å fjerne sigarettene fra hyllene i butikken at folk da i teorien ikke skal bli fristet eller minnet om at de vil ha røyk. Og det er jo også argumentet til staten at de ikke kan selge vin på butikken fordi dette vil gjøre at folk drikker mer...

 

Moralen er at jo større tilgjengelighet, desto mer forbruk...

 

Eksemplene er mange.. Poenget er kort og godt at når gruppen med mennesker med annen etnisk opphav blir større vil den gruppen med etniske norske bli mindre.

 

Så kan man sikkert diskutere det problemet til man blir grå i hårene. Og ja.. du har selvsagt helt rett i at problemet er at vi (jeg) ikke lager nok barn selv...

 

Jeg har ikke noe revolusjonerende kur for dette problemet, men bare legger sammen to og to og konkluderer med at dersom vi fortsetter slik vi gjør så er vi borte om noen hundre år...

 

Om det er bra genpol eller dårlig er totalt uvesentlig... Kineserne, afrikanere og andre folk vil jo fortsatt være der når vi er i mindretall og borte om ikke de også finner ut at de skal gi faen i å lage unger...

Lenke til kommentar

Mmhh....det samme gjorde også jødedommen med nazismen, men skal vi avskaffe jødedommen av den grunn? (Anm. Dette er et retorisk spørsmål)

 

Nei, men å late som det ikke skaper problemer er å lukke øynene. Folk er tydeligvis helt forferdet av at deres såkalte "kultur" (som egentlig bare er en sammenslurping av arabisk(kristendommen), amerikansk og nordisk kultur) blir påvirket av andre elementer. Dette er visst veldig farlig.

 

Jeg lurer på om folk i det heletatt har tenkt tanken at grunnen til at vi har den sivilisasjonen vi har i dag er nettopp fordi den konstant er under påvirkning og forandring av omstendighetene. Deres desperate forsøk på å oppnå stagnering er helt på tryne spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om folk i det heletatt har tenkt tanken at grunnen til at vi har den sivilisasjonen vi har i dag er nettopp fordi den konstant er under påvirkning og forandring av omstendighetene. Deres desperate forsøk på å oppnå stagnering er helt på tryne spør du meg.

 

Hvem ønsker det egentlig ?? Og på hvilken måte mener du utviklingen stagnerer ?

Lenke til kommentar

Nei, men å late som det ikke skaper problemer er å lukke øynene. Folk er tydeligvis helt forferdet av at deres såkalte "kultur" (som egentlig bare er en sammenslurping av arabisk(kristendommen), amerikansk og nordisk kultur) blir påvirket av andre elementer. Dette er visst veldig farlig.

 

Jeg lurer på om folk i det heletatt har tenkt tanken at grunnen til at vi har den sivilisasjonen vi har i dag er nettopp fordi den konstant er under påvirkning og forandring av omstendighetene. Deres desperate forsøk på å oppnå stagnering er helt på tryne spør du meg.

 

Jeg tror nok kultur, religion og alle de forskjellige ismene har ingen betydning. De er kun unnskyldninger for at mennesker kan begå faenskap mot andre mennesker. Det ligger i menneskenes natur å finne et fiendebilde, og det er det som gjør at vi har en lei tendens til å ville utslette oss selv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Aha. Det ser vi selvsagt på boligmarkedet, fordi tilbudet ikke holder tritt med etterspørselen. (Avhengig av hvor på kartet vi ser, selvsagt.) Men finnes det noen andre eksempler, statlige monopoler unntatt? Blir ting dyrere?

 

Geir :)

 

Har ikkje direkte tall på dette, men det er slik i alle samfunn at til større etterspurnad til høgare blir prisane fordi då vil seljarane prøve å skumme fløten, altså selge til dei som er villig til å betale mest, i marknaden. Så slik er det og så lenge seljarane vil tene så mykje som mulig vil det være slik. Det er derfor rimelig å tru at dersom etterspurnaden auker vil også prisane gjere det i alle marknadar, dersom ikkje auknaden i tilbodet samsvarer med auknaden i etterspurnaden sjølvsagt.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Joda innvandreland har ingen nasjonale følelser, de som er laget av hundrevis kulturer. En kan ikke ha nasjonale følelser i multikulturelle samfunn, ikke sannt! Patriotisme bare tilhører monokulturelle samfunn.

 

 

Så kurderne i Hewler bare elsker araberne i Bagdhad og Basra?

Lenke til kommentar

Jeg tror nok kultur, religion og alle de forskjellige ismene har ingen betydning. De er kun unnskyldninger for at mennesker kan begå faenskap mot andre mennesker. Det ligger i menneskenes natur å finne et fiendebilde, og det er det som gjør at vi har en lei tendens til å ville utslette oss selv.

 

Ja, det er absolutt en mulighet.

Lenke til kommentar

En flere godsaker...

 

Over 12.000 utenlandske statsborgere på Nav-tiltak

Andelen utenlandske statsborgere som går på Nav-tiltak fordi de har «nedsatt arbeidsevne», øker kraftig. Mange av dem er arbeidsinnvandrere.

 

[...]

 

- Økt ledighet blant utenlandske statsborgere som også får tilgang på våre trygdeytelser, er en større utfordring enn hva det politiske flertallet liker å innrømme, sier Eriksson.

 

Klikk her for hele artikkelen: http://touch.vg.no/article.php?tab=nyheter&artid=10117129

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...