Gå til innhold

SSB: 22 prosent innvandrere i Norge i 2076


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Du har opplagt mentale problemer.

Ja du er høflig din drittsekk. Kom deg til lege selv. Jeg har en glimrende almenlege og trenger ikke råd fra en udugelig ingeniør som ikke forstår nettet som teknologisk plattform. Jeg forstår mer og mer hvorfor du velger å være annonym. Hadde du sett meg i praksis, hadde du nok snudd deg om og ikke møtt blikket mitt.

 

 

Jeg synes ikke noe om deg heller Kgun, men jeg driver forsatt ikke å følger etter deg i tråder og skriver usaklige kommentarer. Så barnslig er jeg ikke.

 

Føler du deg forfulgt, eller fikk du ikke ha dette temaet for deg selv uten å bli motsagt.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du er høflig din drittsekk. Kom deg til lege selv. Jeg har en glimrende almenlege og trenger ikke råd fra en udugelig ingeniør som ikke forstår nettet som teknologisk plattform. Jeg forstår mer og mer hvorfor du velger å være annonym. Hadde du sett meg i praksis, hadde du nok snudd deg om og ikke møtt blikket mitt.

 

Føler du deg forfulgt, eller fikk du ikke ha dette temaet for deg selv uten å bli motsagt.

Hvordan smaker din egen medisin? Du driver med konstant drittkasting selv, men når jeg gir litt tilbake så går du amok og truer med bank. Jeg tror forskjelen er at du vet at det jeg sier om deg er korrekt.

 

Og du har ikke motsagt meg. Den eneste årsaken til at du postet var fordi du ønsket å skrive en spydig kommentar. Som sagt, jeg synes ikke noe om deg heller Kgun, men jeg driver forsatt ikke å følger etter deg i tråder og skriver usaklige kommentarer. Så barnslig er jeg ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvordan smaker din egen medisin? Du driver med konstant drittkasting selv, men når jeg gir litt tilbake så går du amok og truer med bank. Jeg tror forskjelen er at du vet at det jeg sier om deg er korrekt.

 

Ja om et iskaldt blikk er bank får du det.

Lenke til kommentar

Det er jeg uenig i. αкαѕнα skrev blant annet: Snip...

Det er hun som begynte å skrive om Qusling og at noen burde få samme behandling som ham tideligere i tråden.

At akasha valgte å dra det inn i sin egen tråd gjør det ikke mer on topic når det gjelder innvandringen i Norge. Det betyr bare at trådstarter gikk off topic. Hvilket forsåvidt får være hennes privilegium i egen tråd.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

De bryr seg i høyeste grad om folket og har gjennomført to folkeavstemninger.

 

Som de ikke respekterer.

 

Om de hadde brydd seg om folket, så ville den førse folkeavstemmingen være nok, Gro Harlem Brumstland ville heller ikke skrevet under på avtalen om Norsk medlemsskap i eu før den andre folkeavstemmimngen.

Og politikerne ville heller ikke godta alle eu direktivene som nå er gjort til norsk lov.

 

Når politikerne nå har gjort disse eu direktivene til norsk lov, så er det en regelrett hån mot det norske folk som to ganger har sagt nei til eu.

 

Mao påstanden om at politikerne på stortinget bryr seg om folket er kun et spill for galleriet.

Men ingen regel uten unntak, det fins sikkert unntak fra denne regelen også, men disse unntakene er imidlertid ikke i regjeringen.

Endret av Baltazar94
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jeg uenig i. αкαѕнα skrev blant annet:

 

Det er hun som begynte å skrive om Qusling og at noen burde få samme behandling som ham tideligere i tråden.

At akasha valgte å dra det inn i sin egen tråd gjør det ikke mer on topic når det gjelder innvandringen i Norge. Det betyr bare at trådstarter gikk off topic. Hvilket forsåvidt får være hennes privilegium i egen tråd.

 

Geir :)

 

Det var en dårlig plassert kommentar i kampens hete og jeg beklager virkelig at dette tok fokus vekk i fra tråden. Det var ikke intensjonen og langt i fra forventet.

 

Ikke var det ment like bokstavelig som kgun oppfattet det heller, selv om jeg langt i fra har klart å forklare det på en bedre måte...

 

sorry.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hører jeg, men er uenig i både argumentet og påstanden... Den er basert på en naiv tro om at verden blir bedre at alle folkeslag bor oppå hverandre... Vi burde alle vite at slike glansbilder falmer til slutt..

 

Historien har lært oss at det var nasjonalisme og ikke multikulturalisme som står bak de siste store krigene de siste 100 år.

Lenke til kommentar

Du har rett. Ikke alle har fått denne lærdommen.

 

Ingen har fått den lærdommen, for dette er bare sosialistisk propaganda.

 

Den virkelige lærdommen er motsatt, for såkalt "multikultur" fører til konflikter og kriminalitet. Det ser vi skje i alle land der denne "multikulturen" finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett. Ikke alle har fått denne lærdommen.

 

Ok.. så din medisin er å kjempe mot alle nasjonale relasjoner da eller ??

 

Som at vi bare skal si at Norge som nasjon egentlig bare kan opphøre å eksistere og hente "hjem" et par millioner afrikanere som sulter og lider under krig og sånt... Det er jo så bra for den genetiske genpolen sies det... De har jo historisk sett så mye positive sider å tilføre vårt genmateriale så det er jo viktig at vi blir litt mer som dem kanskje...

 

Du vet at "nasjonalisme" er en hovedfaktor for at noen gidder å beskytte deg om noen skulle angripe landet eller??

 

Har man ingen nasjonale følelser, hva har man følelser for da ? Det lokale fotballlaget kanskje ?

Lenke til kommentar

Historien har lært oss at det var nasjonalisme og ikke multikulturalisme som står bak de siste store krigene de siste 100 år.

Historien har også vist at nasjonalistiske land er mer suksessfulle enn multikulurelle land hvor folk har forskjellige interesser og dermed kan ikke komme til enighet. Nasjonalisme er bra, så lenge man forsatt kan respektere andre kulturer og relgioner.

 

Selv om multikulturisme sjeldent fører til globale kriger, så fører de ofte til borgerkriger som f.eks. i Kosovo, Rhodesia eller Rwanda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den virkelige lærdommen er motsatt, for såkalt "multikultur" fører til konflikter og kriminalitet. Det ser vi skje i alle land der denne "multikulturen" finnes.

Kanskje er det to sider av samme sak. Siden opphavslandene for innvandringen er mer eller mindre nasjonalistiske, betyr det at de som innvandrer kommer fra en nasjonalistisk kultur, og det er ulike nasjonalistiske kulturer som møtes. "Multikultur" fordrer jo en viss aksept av hverandres kultur, og samtidig en vilje til å innpasse seg. Hvis kulturene som møtes er veldig forskjellige, så skal det litt til.

 

Nå er jeg ikke "kulturrelativist", og mener ikke at all kultur er like bra. Så er det sagt.

 

Dagens innvandrere er ofte folk som vil forlate sitt hjemland på leting etter trygghet og/eller velstand. Bare unntaksvis rømmer de fra sin kultur, de rømmer tvert imot med sin kultur. Vi som "vet best" kan gjerne se det som at det er kulturen som er feil i hjemlandet, og at de burde være glad for å komme til liberale og frie Norge. Men de ser det ikke nødvendigvis slik.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

De har jo historisk sett så mye positive sider å tilføre vårt genmateriale så det er jo viktig at vi blir litt mer som dem kanskje...

Ikke gå der, det kler deg ikke...

 

Du vet at "nasjonalisme" er en hovedfaktor for at noen gidder å beskytte deg om noen skulle angripe landet eller??

 

Nei, det er egeninteresse, samt ønsket som å beskytte sine nærmeste og mangelen på et reelt alternativ. Og ikke sjelden tvang.

 

Har man ingen nasjonale følelser, hva har man følelser for da ? Det lokale fotballlaget kanskje ?

 

Hvorfor må man ha følelser for en sosial/politisk konstruksjon? Jeg har følelser for mennesker jeg kjenner, sympati med "det gode", det mangler ikke på ting jeg kan bruke følelsene mine på. Og ja, noen har følelser for det lokale fotballaget. Nasjonen er summen av menneskene som har bygget den, og det er de, individuelt eller i grupper, jeg har følelser for.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Historien har også vist at nasjonalistiske land er mer suksessfulle enn multikulurelle land hvor folk har forskjellige interesser og dermed kan ikke komme til enighet. Nasjonalisme er bra, så lenge man forsatt kan respektere andre kulturer og relgioner.

Ja. Suksess fordrer enighet. Problemet er at enigheten sjelden strekker seg ut over landegrensene. De mest suksessfulle statene er de som historisk sett oftest har vært i konflikt, med hverandre og andre. Mye av fundamentet for suksessen, enten det er teknologisk, økonomisk eller nasjonalistisk, er bygget på eksterne konflikter. Man må bare unngå dem internt.

 

Selv om multikulturisme sjeldent fører til globale kriger, så fører de ofte til borgerkriger som f.eks. i Kosovo, Rhodesia eller Rwanda.

 

Ja, men igjen, det er ofte snakk om nasjonalisme, altså etniske grupper som mener å ha krav på selvstyre og eller makt over andre grupper. Og så spiller selvsagt religion en hyppig rolle.

 

Dermed har vi et dillemma og kanskje paradoks: Det er de samme følelsene som nasjonalister fremhever som positive i et monokulturelt samfunn som skaper konflikter i et multikulturelt, og de monokulturelle imellom.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Så det er greit å si at blanding er en fordel, men å spørre hva slags fordeler dette gir oss er helt uakseptabelt?

 

Det er jo en alminnelig oppfatning blant flere at blanding er bra....

 

jeg har vel lov å være uenig?

Du må gjerne være uenig i at blanding er bra. Det var denne hentydningen til afrikanerens mengde av positivt genmateriale å bidra med i blandingen jeg tenkte på. Rasistiske ideer tjener ikke din sak.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...