blinc Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Har et referanse 680. Må jeg da ha et annet referanse 680, eller kan jeg også bruke DC/TOP/phantom/amp osv? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Av hva jeg har lest og blitt fortalt så vil to kort av samme modell fungere, tross at det er forskjellig produsent. Videre har jeg selv kjørt SLI på to forskjellige 580 og CFX på to forskjellige 6870. Endret 3. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Yep, produsent skal ikke ha noe å si. Forskjellene er bare klistremerker og pre-overklokket etc. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Det eneste som kanskje man må tenke på er ... Benytte MSI Afterburner til å synkronisere klokken til kortene. Kanskje du må sette klokk til det det svakeste av kortene takler. Usikker på om dette er noen regel, men jeg fant iallfall at dette bedret stabilitet. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Spørsmålet er ikke i forhold til produsent, men referanse vs custom. Men altså; et referanse kort kan kjøre SLI med eks et DCIITOP? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Spørsmålet er ikke i forhold til produsent, men referanse vs custom. Men altså; et referanse kort kan kjøre SLI med eks et DCIITOP? Er samme chip, så kan nok anta at det går fint. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Så lenge det er samme modell så spiller alt det andre ingen rolle. Er det GTX 680 så vil alle 680-kort gå i SLI. Minnemengde, frekvenser eller referanse eller ei spiller ingen rolle om det går eller ikke. Selv om det er ønskelig å ha så likt kort som mulig for at det svakeste ikke skal holde igjen det andre kortet. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Der har CFX en fordel, du blir ikke begrenset til det svakeste kortet, i forhold til SLI. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Er det ikke dette jeg nevner da? Man stiller inn kortene manuelt til det svakeste ledd, og synkroniserer dem. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) CFX blir da begrenset det også. I nyere tid har jeg sett at SLI nå kan kjøre med forskjellig frekvens på de forskjellige kortene. Men har ikke fått testet/bekreftet det på noen måneder, da jeg i skrivende stund kjører uten SLI. 1. Det andre kortet som er svakere vil fortsatt vente på at det ene kortet blir ferdig med sin del(frame) før det kan gå videre. 2. Minnet vil (også på CFX) bli begrenet til det kortet med minst minne, siden begge kortene trenger å ha den samme informasjonen. Endret 3. juni 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Det ble bekreftet i "hd-7000 tråden", for en stund siden, at cfx ikke blir begrenset av det svakeste kortet. Orker ikke lese (leite) mellom det akkurat nå.. Men skal prøve å finne det senere. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Fuck CFX, OP snakker om SLI ^^ Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Det eneste som må være likt er GPU chip. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Ok, takker for svar. Jeg vil anta det settes inn en buffer som gir en anelse mer input lag? Noen som vet ca hvor mange ms? Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Du kan fint bruke alle typer av 680. Du kan også for eksempel kjøpe et 560ti å kjøre det som ett dedikert PhysXkort sammen med 680. Ikke at det har så mye for seg da, men muligheten er der. Du kan også bruke virtu hvis hk som støtter det. Endret 3. juni 2013 av ace85 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Det ser ut som om det er en buffer som legger til en frame. Men at det i praksis endrer rimelig lite, da det er andre instillinger (som f.eks tripple buffering) som gjør ting langt værre. På eldre drivere før 300-serien til Nvidia så kunne man også deaktivere denne buffren (render ahead = 0), men det skaper mer microstuttering. Men siden man kjører SLI og dermed øker antall frames som kjøres gjennom, så vil også hastigheten denne (og andre buffere) legger til minke. Endret 3. juni 2013 av Andrull Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2013 Ok, takker for svar. Jeg vil anta det settes inn en buffer som gir en anelse mer input lag? Noen som vet ca hvor mange ms? Hver GPU må ha en frame å jobbe med, så det blir en ekstra frame med input lag. Dette påstår mange blir kompensert for ved at SLI gir deg høyere framerate, men oftest bruker man SLI for å øke bildekvaliteten først og fremst. Det ser ut som om det er en buffer som legger til en frame. Men at det i praksis endrer rimelig lite, da det er andre instillinger (som f.eks tripple buffering) som gjør ting langt værre. På eldre drivere før 300-serien til Nvidia så kunne man også deaktivere denne buffren (render ahead = 0), men det skaper mer microstuttering. Men siden man kjører SLI og dermed øker antall frames som kjøres gjennom, så vil også hastigheten denne (og andre buffere) legger til minke. Det er i praksis Triple Buffering med to-veis SLI, når du aktiverer "Triple Buffering" i spill blir det Quad Buffering med to-veis SLI. "Render Ahead Limit" styrer kun antall frames Direct3D bufrer mellom spillet og driveren, ikke antall frames som er bufret på GPU-siden. Lenke til kommentar
Utenlands Skrevet 4. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2013 Heisann relativt ny til disse greiene, men sånn som det ser ut for meg: - GPU må bare ha samme kjerne. Altså siden msi sitt gtx 680 lightning er gk 104 (såvidt eg husker) Så vil det fungere med ett gtx 760 som også er gk 104? Vis sli ikke fungerer er det noe alvorlig som blir ødelagt eller bare lar det være å fungere? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2013 Nei, det går ikke. GTX 760 har en gk 104-kjerne, men den er ikke lik som GTX 680, da den har kuttet bort en del av kjernen, og dermed langt færre intakte transistorer og streamprosessorer. Det skjer selvsagt ingenting alvorlig, og du kan bruke begge skjermkortene for å f.eks få flere skjermer. Men du kan ikke kjøre dem i SLI (du vil ikke få mulighet i driveren til å sette dem i SLI) for økt ytelse. Alle GTX 680-kort kan du kombinere med de GTX 680-kortene du har, men selv GTX 770 vil ikke gå (selv om den har en fullverdig gk104 kjerne som GTX 680, så vil minnet operere på en frekvens GTX 680 ikke kan, og dermed vil heller ikke GTX 770 dukker opp som et alternativ i SLI). Lenke til kommentar
Utenlands Skrevet 4. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2013 Nei, det går ikke. GTX 760 har en gk 104-kjerne, men den er ikke lik som GTX 680, da den har kuttet bort en del av kjernen, og dermed langt færre intakte transistorer og streamprosessorer. Det skjer selvsagt ingenting alvorlig, og du kan bruke begge skjermkortene for å f.eks få flere skjermer. Men du kan ikke kjøre dem i SLI (du vil ikke få mulighet i driveren til å sette dem i SLI) for økt ytelse. Alle GTX 680-kort kan du kombinere med de GTX 680-kortene du har, men selv GTX 770 vil ikke gå (selv om den har en fullverdig gk104 kjerne som GTX 680, så vil minnet operere på en frekvens GTX 680 ikke kan, og dermed vil heller ikke GTX 770 dukker opp som et alternativ i SLI). Aaah då skjønner eg Takker for kjapt svar og veldig god info 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå