Reapeer Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Hei. Jeg lurer på hva som er forskjellen på organisk kjemi og karbon kjemi? I tillegg har jeg kommet opp i organisk kjemi til muntlig eksamen, er der noen som har noen tips om hva jeg kan skive osv.. ? Tusen hjertelig takk. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Du kan se på wikipedia for inspirasjon? Det er en del karbonforbindelser som ikke regnes som organiske. Endret 3. juni 2013 av Djn Lenke til kommentar
Flying Squid Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Regner med du snakker om kjemi 1 på videregående? Jeg kom ihvertfall opp i det samme i fjor, med temaet organisk kjemi. Altså samme som deg, regner jeg med. Sånn jeg ser det er det ikke noe forskjell på organisk kjemi og karbonkjemi, siden organsike kjemi handler om stoffer som inneholder karbon. Riktig det Djn sier da, så altså ikke store forskjellen. Slik jeg gikk frem i fjor var å pugge navn og strukturformler på ALLE organiske forbindelser (alkaner, alkener, alkyner, alkoholer, aldehyder, ketoner, estere, etere, og muligens fenoler hvis det er tema i kjemi1). Stort sett dette jeg fikk spørsmål om. Vet ikke om fremgangsmåten er anderledes i år, men dette er ihvertfall svært vikitg. Regner og du skal ha en presentasjon. Da er det jo bare å finne et tema med organisk kjemi og kjøre på. Gjør deg fort ferdig med denne delen. Personlig valgte jeg hydrokarboner, samt undertema olje og gass i Norge. Du bør og sjekke gjennom resten av pensum, men ikke like grundig som organisk kjemi. Fikk en sterk 5 på dette selv, nesten en 6'er. Litt kjipt det da Du bør være ganske fornøyd med temaet da, mye bedre enn syre- og basereaksjoner spør du meg. Også får du vel en praktisk del på eksamen også, men ikke gjør så mye med dette. Jeg fikk titrering, var jo bare å stå der å titrere til ektremalpunktet var nådd Lykke til Endret 3. juni 2013 av FalskOverture Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Hei. Jeg lurer på hva som er forskjellen på organisk kjemi og karbon kjemi? I tillegg har jeg kommet opp i organisk kjemi til muntlig eksamen, er der noen som har noen tips om hva jeg kan skive osv.. ? Tusen hjertelig takk. Eller går du i tiende? Endret 3. juni 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå