BadCat Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Bærbar til spilling?For en selvmotsigelse, den har jo ikke grafikk-KORT engang.Jeg ler, jeg kan bygge en bedre PC fra komplett som holder lenger og koster mindre, ikke kast bort penga på en "spill-bærbar". xD Man spiller fint på en notebook >= i7 og GTX 670M. Etter 20 år med stasjonær er en spillbærbar noe av det smarteste jeg har kjøpt. Lenke til kommentar
Thetechguy Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Alle som klager på at Razer Blade, og Razer Blade Pro er for dyr i forhold til spillytelsen. Blade og Blade Pro er billigere, og raskere enn macbook pro som er den eneste "kraftige"pc'en som har samenlignbart utseende og størrelse. Blade Pro, og Blade er også billigere enn alienware sine laptopper, og er kraftigere en de også. Dessuten er prisene uten MVA Blade:10454,34kr og Blade Pro:13358,34kr. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Alle som klager på at Razer Blade, og Razer Blade Pro er for dyr i forhold til spillytelsen. Blade og Blade Pro er billigere, og raskere enn macbook pro som er den eneste "kraftige"pc'en som har samenlignbart utseende og størrelse. Blade Pro, og Blade er også billigere enn alienware sine laptopper, og er kraftigere en de også. Dessuten er prisene uten MVA Blade:10454,34kr og Blade Pro:13358,34kr. Thetechguy ... du får bærbare maskiner med dobbel spillytelse til mye lavere pris enn disse Razer'ne. Som sagt, Razer'ne er for folk som er mer opptatt av at det skal se "kult" ut enn de er av spillytelse. Og nei, Razer har bare ca. halvparten av spillytelsen du får for eksempel hos Alienware eller Multicom. Vi står igjen med at Razer er tynn. Hvis tynn er viktigst, så kommer det laptoper som er like tynne med omtrent samme spillytelse til under halvparten av prisen, veldig snart. Endret 4. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Thetechguy Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Alle som klager på at Razer Blade, og Razer Blade Pro er for dyr i forhold til spillytelsen. Blade og Blade Pro er billigere, og raskere enn macbook pro som er den eneste "kraftige"pc'en som har samenlignbart utseende og størrelse. Blade Pro, og Blade er også billigere enn alienware sine laptopper, og er kraftigere en de også. Dessuten er prisene uten MVA Blade:10454,34kr og Blade Pro:13358,34kr.Thetechguy ... du får bærbare maskiner med dobbel spillytelse til mye lavere pris enn disse Razer'ne. Som sagt, Razer'ne er for folk som er mer opptatt av at det skal se "kult" ut enn de er av spillytelse. Og nei, Razer har bare ca. halvparten av spillytelsen du får for eksempel hos Alienware eller Multicom.Vi står igjen med at Razer er tynn. Hvis tynn er viktigst, så kommer det laptoper som er like tynne med omtrent samme spillytelse til under halvparten av prisen, veldig snart. Hvordan forklarer du da det at Razer Blade og Razer Blade Pro angivelig har blant de kraftigste bærbare grafikkortene som er på markedet. Det ville være fint om du forklarte litt nærmere. Sjekket nettopp på Elkjøp hvor en Alienware M18x med:2.3 GHz Intel Core i7-3610 QM prosessor Dual NVIDIA GeForce GTX 675 med 4 GB dedikert minne 16 GB minne og 256 GB SSD kostet 27995kr. Vil dette da si at GTX 675 kortet er det samme som ville blitt brukt i en stasjonær? Alienwaren har dobblet så mye minne, men har færre GHz på prosessoren. Ville vært fint om du forklarte dette for meg, jeg er blitt litt forvirret. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Nvidia GTX 780M har ca. dobbelt ytelse av det GTX 765M har. Laptoper med GTX 780M i får du foreløpig hos Multicom, til priser fra ca.12-13 tusen. Altså dobbel spillekraft og flere tusen kroner rimeligere. Alienware er litt tregere med å fornye modellene sine, men det varer ikke lenge før du finner GTX 780M også der. Til en betraktelig stivere pris, riktgnok. Alienware er litt like Razer der; frister med "kult" design for fjortisen, til en skyhøy pris. Men ikke for det; den "gamle" generasjonen GTX 680M er også mye, mye kraftigere enn det kortet som sitter i Razer'en. Sånn, nå er det forklart. Og forresten: produsenter som Asus, MSI, Toshiba, Alienware og Multicom vil også tilby laptoper med GTX 770M - også disse vil være kraftigere enn Razer'en, og prisene kommer til å være omtrent halvparten. Multicom har allerede lagt ut på nettsidene sine en modell med det samme grafikkortet som i Razer'en, GTX 765M, (og det er som vi vet grafikkortet som er avgjørende for spillkraften) til en pris på 7500 kroner. Vel 10 tusenlapper mindre, altså. Jeg gjentar: Man kjøper ikke Razer pga spillytelse, men pga at husets fjortis synes de ser kule ut. Noen av dem klarer sikkert også å lure foreldrene til å punge ut for en Razer, fordi "det må være en sånn for at jeg skal kunne klare å spille spill skikkelig" .... PS: Forresten: At Elkjøp prøver å ta tjueåtte tusen kroner for en laptop med utdatert prosessor og skjermkort inni, overrasker meg ikke. Endret 5. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Thetechguy Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hvordan kan du forklare at en datamaskin som har samme grafikkort kan være raskere (grafikkmessig) enn en annen datamaskin med samme kort. Dessuten får du som regel ikke en laptop med dedikert grafikkort til 7-8000. Har ikke tro på at de kan levere mer for halvparten av prisen. Som sagt koster en razer blade pro ca 13000 uten MVA som er ca det samme som ASUS og MSI maskinene jeg har sett. Lenke til kommentar
Thetechguy Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Nvidia GTX 780M har ca. dobbelt ytelse av det GTX 765M har. Laptoper med GTX 780M i får du foreløpig hos Multicom, til priser fra ca.12-13 tusen. Altså dobbel spillekraft og flere tusen kroner rimeligere. Alienware er litt tregere med å fornye modellene sine, men det varer ikke lenge før du finner GTX 780M også der. Til en betraktleig stivere pris, riktgnok. Alienware er litt like Razer der; frister med "kult" design for fjortisen, til en skyhøy pris. Men ikke for det; den "gamle" generasjonen GTX 680M er også mye, mye kraftigere enn det kortet som sitter i Razer'en. Sånn, nå er det forklart. Og forresten: produsenter som Asus, MSI, Toshiba, Alienware og Multicom vil også tilby laptoper med GTX 770M - også disse vil være kraftigere enn Razer'en, og prisene kommer til å være omtrent halvparten. Multicom har allerede lagt ut på nettsidene sine en modell med det samme grafikkortet som i Razer'en, GTX 765M, (og det er som vi vet grafikkortet som er avgjørende for spillkraften) til en pris på 7500 kroner. Vel 10 tusenlapper mindre, altså. Jeg gjentar: Man kjøper ikke Razer pga spillytelse, men pga at husets fjortis synes de ser kule ut. Noen av dem klarer sikkert også å lure foreldrene til å punge ut for en Razer, fordi "det må være en sånn for at jeg skal kunne klare å spille spill skikkelig" .... PS: Forresten: At Elkjøp prøver å ta tjueåtte tusen kroner for en laptop med utdatert prosessor og skjermkort inni, overrasker meg ikke. Nvidia GTX 780M har ca. dobbelt ytelse av det GTX 765M har. Laptoper med GTX 780M i får du foreløpig hos Multicom, til priser fra ca.12-13 tusen. Altså dobbel spillekraft og flere tusen kroner rimeligere. Alienware er litt tregere med å fornye modellene sine, men det varer ikke lenge før du finner GTX 780M også der. Til en betraktleig stivere pris, riktgnok. Alienware er litt like Razer der; frister med "kult" design for fjortisen, til en skyhøy pris. Men ikke for det; den "gamle" generasjonen GTX 680M er også mye, mye kraftigere enn det kortet som sitter i Razer'en. Sånn, nå er det forklart. Og forresten: produsenter som Asus, MSI, Toshiba, Alienware og Multicom vil også tilby laptoper med GTX 770M - også disse vil være kraftigere enn Razer'en, og prisene kommer til å være omtrent halvparten. Multicom har allerede lagt ut på nettsidene sine en modell med det samme grafikkortet som i Razer'en, GTX 765M, (og det er som vi vet grafikkortet som er avgjørende for spillkraften) til en pris på 7500 kroner. Vel 10 tusenlapper mindre, altså. Jeg gjentar: Man kjøper ikke Razer pga spillytelse, men pga at husets fjortis synes de ser kule ut. Noen av dem klarer sikkert også å lure foreldrene til å punge ut for en Razer, fordi "det må være en sånn for at jeg skal kunne klare å spille spill skikkelig" .... PS: Forresten: At Elkjøp prøver å ta tjueåtte tusen kroner for en laptop med utdatert prosessor og skjermkort inni, overrasker meg ikke. Jeg sjekket nettop på multicom sin nettside, og der var laptopen du snakket om, men den koster 7,500 uten operativsystem. Men Razer har nok mest fokus på portabilitet, og design. (Uansett mye kraftigere enn noen macbook. og billigere) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Den skjønte jeg ikke, gitt. GTX 780M er dobbelt så kraftig som GTX 765M. Sjekk det opp selv dersom du ikke tror noe på det. Her har du en laptop som er dobbelt, gjentar dobbelt, 100% kraftigere enn Razer'en til spilling, men den koster bare fjorten tusen. 15-tommers utgaven er enda tusen billigere. Tar du modellen med forgjengeren i, GTX 680M - som fortsatt er nesten dobbelt så kraftig som GTX 765M - kan du komme ned i tolv tusen. Her har du en laptop med lik spillytelse som Razer'en, som koster 7500,- Prisene er inkludert mva. Folk flest må faktisk inkludere mva for å finne prisen de må betale. Selv om jeg må legge til prisen for OS, så må jeg betale 9 tusen mer for Razer'en. Ni tusen! Takk, men nei takk Jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Lykke til Hvis du synes at Razer er verdt pengene, så skal du få lov til å mene det, selvfølgelig. PS. Når MacBook Pro blir oppgradert med Haswell, så tipper jeg den også kan fås med GTX 765M. I hvertfall GT 750M , som ikke er veldig langt i fra styrkemessig. Men nå er ikke MBP akkurat noe spillvidunder heller da ... i likhet med Razer ... og i likhet med Razer, veldig kostbar i forhold til ytelsen man får. Og det var i grunnen poenget mitt. Endret 4. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Thetechguy Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Den skjønte jeg ikke, gitt. GTX 780M er dobbelt så kraftig som GTX 765M. Sjekk det opp selv dersom du ikke tror noe på det. Her har du en laptop som er dobbelt, gjentar dobbelt, 100% kraftigere enn Razer'en til spilling, men den koster bare fjorten tusen. 15-tommers utgaven er enda tusen billigere. Tar du modellen med forgjengeren i, GTX 680M - som fortsatt er nesten dobbelt så kraftig som GTX 765M - kan du komme ned i tolv tusen. Her har du en laptop med lik spillytelse som Razer'en, som koster 7500,- Prisene er inkludert mva. Folk flest må faktisk inkludere mva for å finne prisen de må betale. Selv om jeg må legge til prisen for OS, så må jeg betale 9 tusen mer for Razer'en. Ni tusen! Takk, men nei takk Jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Lykke til Hvis du synes at Razer er verdt pengene, så skal du få lov til å mene det, selvfølgelig. PS. Når MacBook Pro blir oppgradert med Haswell, så tipper jeg den også kan fås med GTX 765M. I hvertfall GT 750M , som ikke er veldig langt i fra styrkemessig. Men nå er ikke MBP akkurat noe spillvidunder heller da ... i likhet med Razer ... og i likhet med Razer, veldig kostbar i forhold til ytelsen man får. Og det var i grunnen poenget mitt. Opplysningene dine stemmer delvis. 780m er dobbelt så krftig på 3Dmark vantage (benchmark brukt an nvidia), men i virkelig spillytelse snakker vi om en 30 fps forskjell på de fleste spill som allerede har relativt høy fps. Jeg har ikke tenkt å kjøpe en, men jeg har rett og slett ikke følgt så mye med på hva som skjer på bærbarfronten. Jeg følger mest med på CPUer og GPUer til stasjonære datamaskiner. Nå skal det jo være sagt at macbookene med dedikerte skjermkort koster en del tusen mer enn razer blade. Kommer nok en del pris i tillegg for aluminium unibodyen, og alt det der. Som de sier er den jo laget for å være veldig portabel. I allefall i størrelse om ikke vekt. Takk for opplysningene. Lenke til kommentar
Zofus2013 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hei, jeg har tenkt meg å få en Razer Blade Pro 2014 men jeg vet ikke hvordan jeg kan få kjøpe den i Norge. Jeg har vært og sett på mange sider men jeg finner ikke Razer Blade Pro 2014 i Norge. Så jeg lurte på om noen andre har funnet en side i Norge som har Razer Blade Pro 2014 ubrukt. Plis svar Mvh Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå