Gå til innhold

Sopranos

Anbefalte innlegg

For det første: Play247.com, eller play.com som de også heter, er britisk (tror de holder til i Jersey). Dermed er det britiske pund og ikke amerikanske dollar vi snakker om. En god og oppdatert valutakalkulator finner du på økonomisidene til nettavisen.no

Tror ikke du får Play.com til å sende gavene som gift, men jeg har ikke prøvd. Prøv du. Selv synes jeg det er litt vanskelig å få noe som helst svar fra dem, særlig når de ikke kan sende standardsvar.

Forøvrig trenger du ikke vente noen dager mellom hver bestilling: De sender alltid en og en film i pakkene. Genialt spør du meg... så lenge du holder deg under 200kr!

Prisen på det som går over den grensa kan du vel regne ut sjøl. Tror tollen er på 70kr nå... eller ble det hundre? Og så kommer momsen. Egentlig skal de jo trekke fra den britiske momsen først, men siden den ikke framgår av kvitteringa fra Play.com, må du betale dobbelt moms. Moral: Ligg under 200!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK dette er WAY off topic men jeg må bare si dette. JEg føler det er min plikt om å trashe alle som liker startrek!!! alle slike personer er om ikke mongo så hvertfall halvmongolid!

Kødder du? startrek er jo DRIT kjedelig!!!!

Det eneste de gjør i den serien er å fly rundt som et mobilt sykehus for stygge romvesener som ikke kan ta vare på seg selv! og når de først skal sloss med noen så bruker de aldri alle våpene før de blir truffet og de endelig forstår at de kommer til å dø hvis de ikke skyter nå! Da er det prlutselig "fire torpedoes mr wolf". Merkelig nok er det den eneste Sci-fi serien som aldri bruker fightere i kamp. Itillegg til denne klart dumme taktikken så stopper de rett foran fienden sin og skyter. De beveger seg aldri! ikke ****, enten skal de overleve eller så skal de dø stillestående.

Og de har alltid så lette løsninger på ting. Det er ikke et problem som ikke er blitt løst med å rekalibrere trikorderen. Det neste er vel at de finner ut at de kan drepe alle borgene ved å bruke en trikorder som er stilt inn på en helt spesiell frekvens!

Puh, det var godt å få ut! Jeg hater sånne dårlige serier som startrek! Jeg kan ikke forstå hvorfor dette fenomenet er blitt så stort, det er jo bare boss.

Lenke til kommentar

Gratulerer med fin trashing, men i rettferdighetens navn må det da sies at Data er en bra mann. Og gode gamle Spock med ørene, i de gamle tøypysjamas-episodene. Men når det er sagt, så skal man ikke glemme at Star Trek har skylda for mange av de dårligste spillene som finnes. Så alt i alt har vel serien forvoldt mer ondskap enn god...skap. Og da er jeg vel i hovedsak enig. Jepp. Mye å finne på ja.

Lenke til kommentar

Og ja, mr. Hassan, du er blind. Valutakalkulatoren er her: http://bors.nettavisen.no/index.php?go=dztitle

CdBuRnR: 654kr koster Sopranos fritt tilsendt fra Canada... 770+35 i porto fra Danmark. Hvorfor i all verden skal man pælme de 150,- ut av vinduet? Dessuten blir det 25,- mer i moms. Du kan jo få en anstendig film med på kjøpet for den prisen...

[ Denne Melding var redigert av: Sadoneger på 2002-02-20 12:52 ]

Lenke til kommentar

...og slik gikk det til slutt:

Sopranos kom på fredag, rett i postkassa, merka som "gift". Dermed kom den endelige prislappen, etter at Visa-grisan hadde regna kursen på sin måte, på 660 NOK.

Det var den gode nyheten.

Den dårlige er at det er overhodet ingen teksting her. Ikke engang engelsk for hørselshemmede. Dermed er ikke alle de rappkjefta mafiaintrigene like greie å få med seg.

Noen som vet av et nettsted med komplette transkribsjoner av dialogene?

Jepp jepp... kommer til å handle mer fra Canada.

Lenke til kommentar

...og til han som understraka at det står at diskene har "English captions" her... http://www.dvdfile.com/software/review/dvd...irstseason.html

"Captions" betyr vel bare at titlene er på engelsk... slik som "New Jersey, january 1999"... og så blir jo hebraisken som de jødene snakker oversatt. Til engelsk.

Heldigvis fant jeg ei nettside hvor alle tekstene ligger ute... konsulterer dem når det går for fort.

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-27 15:16, Sadoneger skrev:

"Captions" betyr vel bare at titlene er på engelsk... slik som "New Jersey, january 1999"... og så blir jo hebraisken som de jødene snakker oversatt. Til engelsk.

Hehe. Nei, det betyr det *ikkje*.

Captions er eit litt anna system enn vanlege undertekstar. Dei er 'innebygde' i signalet, så ein må ha ein dekodar (innebygd eller ekstern) for å få det fram på tv-en.

Prøv windvd eller powerdvd med ei av platene så ser du skilnaden. (desse avspelarane støttar nemleg captions)

per

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-19 20:15, frank_jarle skrev:

...jeg har pleid å bestille fra
(tror det var slik). Da måtte jeg betale 3% toll og 24% mva. Uansett så er dette mye billigere enn å kjøpe fra norge...

JEg er en stor trekker fan
:grin:
(Star Trek TNG)

Eg trudde toll var 1.6%, fortollingsgebyr var 149,- og moms (på import) var rundt 13%

Antar du ventar spent på TNG sesong1 i sone2 slik som eg gjer. :smile:

per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...