ErikAuranaune Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Når jeg bytte faner i nettleseren min, står blir ikke adressen i adresseboksen og "teksten" på fanen..(Der det skal stå "Google" "YouTube" etc..) Hvordan får jeg til det? Har prøvd lenge, men finner ikke ut hvordan.. -Takk på forhånd! :-) Endret 4. juni 2013 av ErikAuranaune Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 TabControl.Selected event Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 TabControl.Selected event Jeg har nå prøvd både: urlBox.Text = web.Url.AbsoluteUri; urlBox.Text = web.Url.OriginalString; Men jeg får derre erroren hver gang: Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 web eller web.Url er null. Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 web eller web.Url er null. web = webbrowser at web er null, vil det si at det ikke er en nettside på nettleseren? Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 web = webbrowser at web er null, vil det si at det ikke er en nettside på nettleseren? Blir det ikke: if (web.TabIndex < 0) { this.urlBox.Text = web.Url.OriginalString; } Blir det ikke: if (web.TabIndex <= 1) { this.urlBox.Text = web.Url.OriginalString; } Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) TabIndex er noe helt annet. Hvis du ser i dokumentasjonen så er TabIndex arvet fra Control. Den bestemmer rekkefølgen selve TabControllen får når man trykker på TAB. Du bør nesten debugge applikasjonen for å se hva som faktisk er null. Endret 4. juni 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) TabIndex er noe helt annet. Hvis du ser i dokumentasjonen så er TabIndex arvet fra Control. Den bestemmer rekkefølgen selve TabControllen får når man trykker på TAB. Du bør nesten debugge applikasjonen for å se hva som faktisk er null. Den eneste meldingen jeg får når jeg debugger "urlBox.Text = web.Url.OriginalString;" er: "Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst." Koden min ser slik ut: if (urlBox.Text == "") { return; } else { urlBox.Text = web.Url.OriginalString; } Endret 5. juni 2013 av ErikAuranaune Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Den eneste meldingen jeg får når jeg debugger "urlBox.Text = web.Url.OriginalString;" er: "Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst." Koden min ser slik ut: if (urlBox.Text == "") { return; } else { urlBox.Text = web.Url.OriginalString; } Når den har stoppet opp på urlBox.Text, så holder du musepekeren over de forskjellige variablene og sjekker om en av dem er null. Hvis dette er all koden i funksjonen, så er enten: 1. urlBox = null 2. web = null 3. web.Url = null 1 Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Når den har stoppet opp på urlBox.Text, så holder du musepekeren over de forskjellige variablene og sjekker om en av dem er null. Hvis dette er all koden i funksjonen, så er enten: 1. urlBox = null 2. web = null 3. web.Url = null Jeg holdt over "Url" så sto det at web.url er null.. Men det e jo fordi at jeg ikke har navigert den til en link? right? Eller turer jeg veldig nå? EDIT: Jeg prøvde: if (web.Url == null) { return; } else { urlBox.Text = web.Url.OriginalString; } men det gjorde ingen ting.. Endret 5. juni 2013 av ErikAuranaune Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Ja, sikkert. Jeg har ikke peiling på hva du har tenkt til å gjøre. hvorfor skal det å bytte tab hente web URL? Kan du ikke bare ha en textbox per tab? Endret 5. juni 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Ahh, takk for tipset.. Har gjort det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå