sverreb Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hensikten med skjulte kontroller er at folk ikke skal føle seg trygge nok til at de kan råkjøre da en kontroll kan være rett rundt neste sving. Hvis det er noen som er dumme nok til å bli tatt, så har det ihvertfall hjulpet litt. Jeg håper da at politiet endrer plassering etter at de har stoppet et antall bilister. De burde brukt varslernettene som en mulighet. En enkelt betjent som sitter å sender inn falske meldinger om kontroll på utsatte steder kan redusere farten med mye mindre investering enn å faktisk ha kontroll :-) 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Det er bare så synd at førstemann som kjører forbi plassen kan enkelt si i fra at de ikke er der lenger eller si i fra om at det bare var en bløff Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Det er bare så synd at førstemann som kjører forbi plassen kan enkelt si i fra at de ikke er der lenger eller si i fra om at det bare var en bløff Med mindre du råkjørte forbi bare for å teste (og dermed risikere å bli tatt) er det ikke gitt at det er lett å se en skjult kontroll. En politi som er litt slem (og vil fylle kvoten) kan jo også legge inn en falsk bløffemelding... 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Så får man vel i tilfelle en vurdering av hvorvidt politiet har lov til å opplyse om at de IKKE har kontroll i tilfelle.. Jeg betviler at de har lov til å opplyse om dette så lenge de faktisk har kontroll. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Her er forøvrig videoklipp fra tunnelen: http://www.youtube.com/watch?v=ikzLJZttNAY Som flere nevner, så er 60 km\t der alt for lavt, men både 90 km\t og 100 km\t er nok veldig urealistisk. 70km\t derimot burde de kunne få til. Vi får se når begge tunnelene er åpne og all annleggstrafikk er fjernet. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Det er flere ting som tyder på arbeid ved veibane både før, i og etter tunnelen så da er 60 km/t en akseptabel hastighet. Om de velger å holde 60 igjennom der etter de har avsluttet arbeidet kan dere få lov til å klage. Endret 4. juni 2013 av Hansien 6 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Så får man vel i tilfelle en vurdering av hvorvidt politiet har lov til å opplyse om at de IKKE har kontroll i tilfelle.. Jeg betviler at de har lov til å opplyse om dette så lenge de faktisk har kontroll. Du skal ikke se bort i fra at enkelte i politiet synes det er mer effektivt å ikke ta lovlighet så veldig tungt, akkurat på samme måten som enkelte sjåfører synes det er mer effektivt å bryte noen trafikkregler... Endret 4. juni 2013 av sverreb 1 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Det må jo heller ikke være en innenfor politiet som sprer disse ryktene om falsk kontroll heller... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Du skal ikke se bort i fra at enkelte i politiet synes det er mer effektivt å ikke ta lovlighet så veldig tungt, akkurat på samme måten som enkelte sjåfører synes det er mer effektivt å bryte noen trafikkregler... Uforstand i tjenesten, og politiprovokasjon er begge deler straffbart. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Uforstand i tjenesten, og politiprovokasjon er begge deler straffbart. Ja, og? Mener du det er utenkelig at politi gjør noe ulovlig? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Nei, men jeg mener det ikke er utenkelig at jeg skal klare å ta krapylet. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Nei, men jeg mener det ikke er utenkelig at jeg skal klare å ta krapylet. Pot, meet kettle... Jeg tenker politiet er minst like kompetente i å unngå å bli tatt i ulovligheter som du er. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Vi får se da, hvis situasjonen oppstår. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Her ser vi politiet bruker private garasjer og innkjørsler. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10140873 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 De hadde faen ikke fått lov å sitte i min garasje..! Da skulle jeg hatt provisjon av alle bøtene Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 De kunne stått i min hvis det hadde vært for å ta råkjørere som stadig holder på å kjøre ned unger og greier. 3 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg håper jeg kommer til å bo en plass uten naboer, slik at unger ikke er noe å tenke på Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg hadde lett sluppet de inn i min garasje, så hadde jeg låst den. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg hadde ønsket de hjertelig velkommen jeg også hadde jeg gått inn og satt på kaffe til de. Muligens det har litt med det at jeg bor ved en ulykkesutsatt strekke og er en smule lei av å redde liv. 4 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Ja dæven, de vil ditt eget beste, og passer på deg ettersom du tydeligvis ikke klarer det selv.. For noen hensynsløse jævler! Det er sånne her holdninger jeg blir kvalm av å se. Sannsynligheten for at du kræsjer når du kjører i 140-160 er nok større enn du tror. Kommer først bilen ut av kontroll her, er det lite du får gjort. I tillegg er du også en uerfaren sjåfør med tanke på tid du har hatt førerkort. Holdningene dine tilsier enda mer at du er en uerfaren sjåfør. Hva du får gjort om du mister kontroll over bilen i 140-160 km/t kommer an på hvilken bil du har og hvilket oppheng den har. Men det mest viktigste er hvilke dekk du kjører med. Er sjåfør på 18 år kan være erfaren fra TV-spill som Gran Turismo og motorsport, så han kan ha god kjennskap med å håndtere bilen når den kommer ut av kontroll. Det som gjør meg kvalm er når folk uten peiling uttaler seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå