Gå til innhold

Politiet tar ibruk skjulte laserkontroller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, fartsgrensen på stedet er satt til 60, men forholdene tilsier at jeg håper de setter den opp når veinettet der er helt ferdig, for det er snakk om en splitter ny tunnell med 2 felt i en retning. Jeg kan sikkert ordne et videoopptak gjennom tunellen, så ser dere hvorfor det er latterlig med 60 inni der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Både her og på VG leser jeg at flere mener forholdene tilsier at man kunne hatt fartsgrense på 80-90,men du nevner og at veinettet ikke er helt ferdig der.

Mon tro dette er en avgjørende faktor på hvorfor de har valgt å ha 60 der?

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

derfor bør det innføres autogrense. du har med deg en dings som sier ifra at du er over grensa. politiet liker alle biler. du får bot hvis du kjører for raskt med lavprofildekk. derifra må du betale en saftig bot hvis du ikke klarer å insistere på at du har low profile og har problemer med å vite hvilken fart du ligger i. derfor ta med deg en sammenleggbar sykkel. når du blir tatt spretter du ut med sykkelen og limer over reg skilta. kopier dem bakveien og lim på.politiet får problemer med å lese skiltene dine. du kan få at de stopper deg for å studere skilta. vær rask med å få dem av igjen. stopp i en svin der politiet har dårlig oversikt og vent.

Lenke til kommentar

En ting som jeg finner latterlig tragisk. Ja, jeg er 18 og har hatt lappen i 6 måneder osv så jeg er fersk blablabla. Kl 02 på natten kommer jeg susende nedover E6 i 140-160. Er ikke en bil på sikkert 5km. Plutselig kommer onkel og stopper meg, jeg mister lappen klart og bot.

 

Når jeg kjører så fort mitt på natten er jeg kun til fare for meg selv og autovernet. Hadde jeg kræsjet ville jeg mest sannsynlig død, dette ville kostet staten 2-3millioner og veldig trist for familie. Sannsynligheten her for å kræsje er relativt liten.

 

Men nå er det rushtid ut av oslo, kommer inn på 4-felten rett utenfor oslo E6 rettning gardermoen. Farten er ca 80-100km/t. De ligger 20-50 biler med 10 meter mellomrom, en av de 20-50 bilene bremser ned for å slippe til en tulling som hiver seg ut i feltet hans. BAM, han bak smeller inn fordi han hadde for liten avstad. BAM,BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM. Massekollisjon pågrunn av for liten avstad, skadene hoper seg opp i mange millioner og 30% av de som var med fikk varige skader i nakken og må ha hjelp resten av livet.

 

Folk som kjører har for liten avstand! Er 1000x ganger værre en det som kjører fort når veien er fri og føret/været tilsier at det er forsvarlig.

 

Leste forøvrig en sak i VG. Her hadde UP vært på øvelse, de kommer hjem og kjører gjennom oslofjord tunnelen. Dette var ganske nylig etter fartsgrensen ble endret til 70, fra 80 grunnet spesielle forhold.

 

ATK'en plukker opp første bil i over 200km/t, nestemann blåser forbi i 176km/t og 3. 4. i 130km/t. Ingen ble straffet. Motargumentet til Politiet her og grunnen til at dem ikke ble straffet er: Disse bilene er spesialbygd til å kjøre i høy hastighet.

 

Fint at fettern min har en Corvette ZR1 som gjør over 300km/t. Betyr det at han kan da kjøre i den farten også si til politiet når han blir stoppet: Sorry mac, den bilen her er lagd får å kjøre i over 300km/t så da kan jeg det. Snakkes.

Endret av R3pulsive
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva så? Fartsgrensen på stedet er satt til 60.

 

Når lovverket ikke stemmer med folks rettsoppfatning er det lovverket det er feil på.

Da må man revurdere regelverket, dette gjelder også på veier der majoriteten kjører raskere enn fastsatt hastighetsbegrensning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Både her og på VG leser jeg at flere mener forholdene tilsier at man kunne hatt fartsgrense på 80-90,men du nevner og at veinettet ikke er helt ferdig der.

Mon tro dette er en avgjørende faktor på hvorfor de har valgt å ha 60 der?

 

Ja, men skiltene ser ut som de er av den permanente typen. Skjønner ikke hvorfor de ikke setter inn slike elektriske diodeskilt...

Lenke til kommentar

 

 

Når lovverket ikke stemmer med folks rettsoppfatning er det lovverket det er feil på.

Da må man revurdere regelverket, dette gjelder også på veier der majoriteten kjører raskere enn fastsatt hastighetsbegrensning.

Feilen ligger på lovverket fordi folk ikke greier å følge den? Du er jommen meg en fin en!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, men skiltene ser ut som de er av den permanente typen. Skjønner ikke hvorfor de ikke setter inn slike elektriske diodeskilt...

kostnader kontra det å bruke opp skilt de har liggende er vel en avgjørende faktor på akkurat dette. Også om de kun har planlagt en fartsgrense der så er det bak mål å investere i diodeskilt.

 

De kan enn så lenge grunnet tid igjen før veien og arbeid i og rundt den er ferdig bevist ha valgt skilt med hvitt senter. Eller som du frykter kan 60 være en endelig avgjørelse.

Trenger du og snylteren grunnen for denne avgjørelsen regner jeg med at dere vet bedre hvor nærmeste trafikkstasjon ligger enn hva jeg gjør.

 

E: beklager dobbeltpost, men sitter på telefonen.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feilen ligger på lovverket fordi folk ikke greier å følge den? Du er jommen meg en fin en!

 

Det er mulig du har gått glipp av hvordan et demokrati i teorien skal fungere..

Men det er altså slik at vi har valgt inn noen mennesker som skal representere oss, disse menneskene utarbeider lovverk og forskrifter.

Når disse lovene og forskriftene ikke samsvarer med hva folk flest synes er greit har man en svikt i systemet, og regelverket er altså feil.

 

Fartsgrenser er en typisk ting vi ser dette med på svært mange strekninger.

 

Enkelte steder bruker de et prinsipp der de måler hvor fort folk kjører, og bruker dette som data for å fastsette fartsgrenser, slik er det ikke i Norge.

Det er egentlig den eneste riktige måten å gjøre det på, en slik fartsgrense vil nemlig stemme overens med hva folk flest mener er riktig.

Når folk flest får bestemme er det forenklet forklart slik at vi har et demokrati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er heller for at en liten gruppe mennesker med kompetanse rundt trafikksikkerhet danner seg data rundt den aktuelle strekningen og bruker dette som et grunnlag for en fartsgrense fremfor at trafikkfarlige idioter skal ha en innvirkning på dette.

 

Hvilke land gjør det på den måten og hvor mange døde i trafikken er det der i året?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting som jeg finner latterlig tragisk. Ja, jeg er 18 og har hatt lappen i 6 måneder osv så jeg er fersk blablabla. Kl 02 på natten kommer jeg susende nedover E6 i 140-160. Er ikke en bil på sikkert 5km. Plutselig kommer onkel og stopper meg, jeg mister lappen klart og bot.

Når jeg kjører så fort mitt på natten er jeg kun til fare for meg selv og autovernet. Hadde jeg kræsjet ville jeg mest sannsynlig død, dette ville kostet staten 2-3millioner og veldig trist for familie. Sannsynligheten her for å kræsje er relativt liten.

Ja dæven, de vil ditt eget beste, og passer på deg ettersom du tydeligvis ikke klarer det selv.. For noen hensynsløse jævler!

 

Det er sånne her holdninger jeg blir kvalm av å se. Sannsynligheten for at du kræsjer når du kjører i 140-160 er nok større enn du tror. Kommer først bilen ut av kontroll her, er det lite du får gjort. I tillegg er du også en uerfaren sjåfør med tanke på tid du har hatt førerkort. Holdningene dine tilsier enda mer at du er en uerfaren sjåfør.

Endret av Rotaderp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...