are47 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hallo Jeg holder på å programere med VB 6.0 lurer på hva koden er for at jeg skal kunne åpne en fil fra HD! Noen som kan hjelpe meg? Tusen takk Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Dim fnum As Integer Dim fLinje as String fnum = FreeFile Open FILNAMN For Input As fnum Do While Not EOF(fnum) Line Input #fnum, fLinje txtFil.Text = vbCrLf & fLinje Loop Close fnum Lenke til kommentar
are47 Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 kan du forklare meg hva du skrev? edit: får denne meldingen når jeg prøver d: Run-time error '75': Path/File acces error Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Dim fnum As Integer Dim fLinje as String fnum = FreeFile 'Finner ein ledig plass til fila Open FILNAMN For Input As fnum 'Åpner FILNAMN ved å bruke nummer fnum Do While Not EOF(fnum) 'Sjekk om du ikkje har komt til slutten av fila Line Input #fnum, fLinje 'Henter ei linje fra fila og plasserer den i variabelen fLinje txtFil.Text = txtFil.Text & vbCrLf & fLinje 'Legger til linja til ein tekstboks Loop Close fnum 'Lukker fila Eg hadde gløymt ein liten del der eg legger til ei linje til tekstboksen, men det er ikkje alvorlig Lenke til kommentar
are47 Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 ok, men der d står "filnamn" skal jeg bare skrive filnavnet (eks commands.txt) eller skal jeg skrive hvor den er lokalisert (eks C:programfilercommands.txt ? takk for svar! edit: Er ikke helt sikker om du sjønte hva jeg spurte om... Når du trykker på en cmdknapp skal fila komme opp i notebook, i eget vindu! ikke i selve programmet Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 ja riktig... Men no lurer eg på om du meiner at VB skal starte Notisblokk og åpne ei fil med den? Det som eg viste i mitt eksempel åpner fila i VB... Lenke til kommentar
are47 Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 ja riktig... VB skal starte notbook å åpne ei fil Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Bruk ShellExecute funksjonen: Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Slik: Call ShellExecute(Form1.hWnd, "open", "c:windowsnotepad.exe", "FILNAMN", Dir(FILNAMN), 9) Der du erstatta FILNAMN med heile den lokale adressa til fila som du skal åpne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå