MarkusSta Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Hei!Har hatt en del prøver og fremføringer i engelsk og norsk dette halv-året, men har ikke fått vite noen av karakterene enda, finnes det ikke noen rettigheter som gjør at lærerene pliktes til å gi karakter innen et visst tidspunkt? Kanskje ett litt rart spørsmål men aner ikke hvordan jeg ligger ann i faga, og stesser litt pga høy snitt på VG2. Endret 3. januar 2016 av MarkusSta Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Hei! Har hatt en del prøver og fremføringer i engelsk og norsk dette halv-året, men har ikke fått vite noen av karakterene enda, finnes det ikke noen rettigheter som gjør at lærerene pliktes til å gi karakter innen et visst tidspunkt? Kanskje ett litt rart spørsmål men aner ikke hvordan jeg ligger ann i faga, og stesser litt pga høy snitt på VG2. - essens Vel, standpunktkarakterer settes denne uka, tror jeg, så du burde ha fått vite karakteren på framføringer til nå. Har du spurt? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 finnes det ikke noen rettigheter som gjør at lærerene pliktes til å gi karakter innen et visst tidspunkt? Nei. Fristen vil i så fall være ved skoleslutt. Lenke til kommentar
Flying Squid Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Lærerne har vel krav til å gjøre elevene oppmerksomme på hvor de ligger i forhold til pensum. Men vet ikke om de må oppgi det som karakterer. Virker jo litt merkelig å ikke få karakterer på prøvene da. Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Vi har allerede fått alle karakterene (vg1) Jeg tror nok det bare er å spørre læreren i det faget.. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Det har ingenting med "rettigheter" eller "plikter" å gjøre, men du har anledning til å spørre faglærer hvordan du ligger an i faget. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Det har ingenting med "rettigheter" eller "plikter" å gjøre, men du har anledning til å spørre faglærer hvordan du ligger an i faget. Hvis det er en standpunktkarakter så har man klagerett på denne så snart det er offisielt satt. Gangen kan være at du skriver en klage, skolen svarer på klagen, du kommentarer på skolen sitt svar også blir det oversendt til en klagenemnd i fylket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå