Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt en del prøver og fremføringer i engelsk og norsk dette halv-året, men har ikke fått vite noen av karakterene enda, finnes det ikke noen rettigheter som gjør at lærerene pliktes til å gi karakter innen et visst tidspunkt? hmm.gif

Kanskje ett litt rart spørsmål men aner ikke hvordan jeg ligger ann i faga, og stesser litt pga høy snitt på VG2. hmm2.gif

Endret av MarkusSta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har hatt en del prøver og fremføringer i engelsk og norsk dette halv-året, men har ikke fått vite noen av karakterene enda, finnes det ikke noen rettigheter som gjør at lærerene pliktes til å gi karakter innen et visst tidspunkt? :hmm:

Kanskje ett litt rart spørsmål men aner ikke hvordan jeg ligger ann i faga, og stesser litt pga høy snitt på VG2. :hm:

- essens

Vel, standpunktkarakterer settes denne uka, tror jeg, så du burde ha fått vite karakteren på framføringer til nå. Har du spurt?

Lenke til kommentar

Det har ingenting med "rettigheter" eller "plikter" å gjøre, men du har anledning til å spørre faglærer hvordan du ligger an i faget. :)

Hvis det er en standpunktkarakter så har man klagerett på denne så snart det er offisielt satt. Gangen kan være at du skriver en klage, skolen svarer på klagen, du kommentarer på skolen sitt svar også blir det oversendt til en klagenemnd i fylket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...